היום 6 ימים לעומר

דובר צה"ל

ההצהרה המלאה של דו”צ: “הם התכוונו לכבוש את השטח – הם לא התכוונו לפשוט ולחזור לעזה”

התיעדוף: לתקוף את הבכירים של ארגון הטרור חמאס ברצועה • ביומיים האחרונים לא עברו את הגדר • המיקוד שלנו הוא במאמץ של טיהור מרחב הלחימה • אנחנו פועלים גם בצפון בגבול לבנון ובסוריה • באיו”ש מתמקדים בהגנה על הצירים
  • הכסף שיעשה לכם פירות

    תוכן מקודם

  • רוצה להגיע רגוע לחתונה של הילד שלך?

    תוכן מקודם

  • האם גם הפרות ברפת אוכלות כשר לפסח?

    תוכן מקודם

  • לראשונה! יום פתוח ללימודי ספרות והגהת סת"ם בא לבדוק אם יש לך את זה בידיים

    תוכן מקודם

  • נחשף המדריך לגיוס כספים של המנטור העולמי

    תוכן מקודם

  • אוכלים קרטון בפסח? כנראה שלא, למה הקרטון צריך להיות כשר לפסח?

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

play-rounded-fill

אנחנו ביממה החמישית למלחמה. צה”ל פועל בכל זירת המלחמה. ביממה האחרונה אנחנו פעלנו בעזה, בעוטף עזה, פעלנו בגבול הלבנון, בגבול סוריה, ביהודה ושומרון בפיקוד המרכז. צה”ל פעל בנחישותת ובהתקפיות בכל הזירות האלה ואני אכנס עכשיו לפירוט. לפני כן, אני רוצה להגיד שההצהרה ההיסטורית אמש של הנשיא ביידן המחישה שגם העולם הבין שחמאס הוא דאעש החדש. וזה מחייב אותנו לפעולה אחרת, להיגיון אחר, להתנהלות אחרת – כנגד האיום עלינו.

התקיפות בעזה ממשיכות בכל הכוח, בקצבים שלא פעלנו בהם בעבר, וגם בהיקפים אחרים, לצד מאמץ הגנה, טיהור השטח בעוטף עזה.

שיטת ההתקפה שלנו היא התקפה בהיגיון אחר. התקפה במרחבים שלמים, שנתקפים. כל מרחב מותקף באופן עצים עם מאות חימושים – אנחנו באלפי תקיפות בעזה. כל מרחב כזה נתקף כמרחב טרור. בלילה תקפנו בבית חאנון רימאל וכו ואנחנו נמשיך כל היום באיתורי טרור, מרחבים שלמים ייתקפו. זה מה שמייצר את העוצמה בהתקפה שלא עשינו בסדר גודל כזה לפני – בקצב, ובספיקה.

יש מאמץ אחד עליון שעולה בכל נקודת זמן ומקבל תיעדוף, וזה התיעדוף לתקוף את הבכירים ברצועה. לתקוף את הבכירים של ארגון הטרור חמאס ברצועה.

מאמץ ההגנה בדרום – ביומיים האחרונים לא עברו את הגדר. המחבלים נהרגים על הגדר לפני הגדר על ידי קיר הברזל שצה”ל יצר בכל האזורים בהם היו פרצות טנקים חטיבות חי”ר אש מהאוויר ומהים ויש באזור הזה עדין מאות גופות של מחבלים שלא פינינו מהגדר ונפנה בהמשך, כאשר נאחוז את המרחב בתוך העוטף.

חיל הים הרג עשרות מחבלים על סירות צוללנים שחיינים בכל מקום שניסו לחדור מהים, חיל הים פעל והרג וימשיל ושעה את זה גם בערב על תקיפה של צוללנים בדרך לשטחנו.

המיקוד שלנו הוא במאמץ של טיהור מרחב הלחימה. עד כה בארגון שאנחנו עובדים בו במרחב, איתרנו כאלף גופות של מחבלים. בארגון המרחב אנחנו מעריכים שנמצא עוד מאות. זה מעיד על סדר הגודל של ההתקפה שבוצעה לעבר מדינת ישראל, וזה מעיד על הלחימה שהייתה בעוטף.

הם התכוונו לכבוש את השטח – הם לא התכוונו לפשוט ולחזור לעזה, ובקרב התקפת הנגד שלנו הסגנו אותם חזרה לרצועה, למעט בודדים שנשארו בשטח ואותם רודפים. ביממה האחרונה 18 מחבלים הרוגים בהיתקלויות בין כוחותינו למחבלים. לוחמי צה”ל מצויים בכל יישובי העוטף ועשרות אלפים מבצעים סריקה וטיהור המרחב.

זירת המלחמה – כמו שאמרתי, אנחנו פועלים גם בצפון בגבול לבנון, בסוריה ובפקמ”ז. בפיקוד הצפון פרסנו כוחות גדולים על קו המגע. אין יישוב בגבול שלא תוגבר בכוח צה”ל. חיזבאללה מתבונן במה שישראל עושה בעזה, והוא רואה את עוצמת החורבן ומה שישראל עושה במכה שלה לטרור.

חיזבאללה רואה את זה ומבין את זה. בגבול הצפוני בכל מקום שיש אירוע מבצעי יש התקפה מיידית. האירוע האחרון היה אתמול בלילה בעשר וחצי, הייתה חוליה של 50 שירו מרגמות ונתקפו בארטילריה חזקה לתוך סוריה, מאז לא היו אירועים בגבול הצפון.

באיו”ש מתמקדים בהגנה על הצירים בשיתוף כל כוחות הביטחון. משטרת ישראל מג”ב שב”כ וכבאות – כולם עושים עבודה חשובה כתף אל כתף עם צה”ל, וממשיכים כך לפעול בתוך המרחב בעוטף.

בשיתוף משטרת ישראל ומשהב”ט, אנחנו מתגברים את כלל כיתות הכוננות ברחבי הארץ בנשקים, זה מאמץ מתמשך, ולמי שחסר – להתקשר למשטרת ישראל וצה”ל, מתגברים אתכם.

צה”ל מחזיק חזק את השטח באיו”ש כדי למנוע פיגועים והפס”דים. נכון להבוקר, מסרנו הודעות למשפחות של חללי צה״ל – של 169 משפחות שהתבשרו עד עכשיו ביממה החמישית למלחמה. אנחנו מחבקים את המשפחות ומלווים אותם בשעה הקשה הזאת ומאחלים החלמה למאות הפצועים האזרחים והחיילים שמקבלים טיפול מסור.

מסרנו הודעה למשפחות של 60 חטופים. זאת משימה לאומית. עם הרצון שלנו תחת המתח להביא אמינות בדיווח ובמקביל להיות מהירים, אנחנו ננהל את זה באחריות, חייבים להיות מדויקים. ננהל את זה באחריות, זאת משימה ראשונה במעלה.

היום, החל מהשעה תשע בבוקר, פתחנו מוקד חדש באכ”א – מוקד לקליטת מידע באשר לחטופים: 1229 זה המספר. המוקד ייתן מענה למשפחות או לעדים שיודעים דבר או יש בידם סרטון, וכל מי שיכול למסור מידע בנוגע לאירועי החטיפה. אלוף (מיל’) ליאור כרמלי ואלוף (מיל’) ניצן אלון שניהם מובלים את המאמץ הזה – אחד מול המשפחות, והשני מול הצד המודיעיני-מבצעי בסוגיית החטופים.

מוקד זה מצטרף למוקדים הנוספים אותם הזכרתי בעבר – כולם מפורסמים באתר צה”ל. מבחינת הוראות פקע”ר אין שינוי. מערך ההגנה האוויריות עובד בצורה טובה ביכולת גבוהה, אני רוצה להדגיש שההגנה היא אף פעם לא הרמטית, במיוחד כשהמלחמה היא רחבה, ההגנה היא לא הרמטית ולכן אסור להיות שאננים, נדרש להקפיד על הנחיות פקע”ר, הן מצילות חיים.

בהמשך לנאום של נשיא ארה”ב אמש, נחת בבסיס נבטים מטוס עם תחמושת מתקדמת. משרד הביטחון עסק בזה יחד עם צה”ל ונמשיך לקדם מאמצים נוספים לאורך כל המלחמה. הרמטכ”ל בקשר רציף עם יו”ר המטות המשולבים ומפקד סנטקום הגנרל קורילה. הרמטכ”ל נמצא כל יום בשטח – כל היום כל יום, הוא פוגש את הכוחות והמפקדים, מאשר תוכניות ומקיים בבור הערכת מצב עם כל פורום מטכ”ל.

אנחנו קשובים לציבור ולאנשי המילואים ומנסים להבין מה חסר, נותנים תיעדוף למי שנמצא באזור הלחימה. יהיה ציוד, אנחנו קשובים לסוגיית הציוד, אנחנו רואים את הפניות שלכם ומשתפרים מיום ליום ומנהלים תיעדוף מושכל איך לחלק ציוד למשרתים.

כמו שאמרתי קודם אנחנו פועלים במספר זירות בנחישות והתקפיות מגבירים תקיפות ואת המוכנות לשלבים הבאים במלחמה. ניתן תמונת אמת כהוויתה גם אם היא קשה. כרגע יש לחימה ויש גם אי וודאות, נייצר תמונה לציבור שתהיה אמינה וודאית.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

כתבות חדשות באתר

בעת רצון מיוחד של קריעת ים סוף: לקרוע את הים- ולעבור!
ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך; בהתיישבות זועמים
כוחות אוגדה 99 החלו במשימות ההגנה וההתקפה ברצועת עזה • צפו
משחק טריוויה דיגיטלי משפחתי על מנהגי הפסח
אילון מאסק שיתף סרטון שהזהיר מטרוריסטים שייצאו מאירופה - וחולל סערה
סמוטריץ' מאיים על נתניהו: "לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום"
הריקבון שווה הרבה מאוד כסף
הרב שמואל אליהו: זאת התפילה שיש לומר בעת חסימת הסיוע לעזה
אחרי שנפצע בתאונה: דרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגד בן גביר
מיוחד לזמן מלחמה: סגולה עתיקה לשמירה מכל רע
"עסקה שלא כוללת את כל החטופים תסכן את חייהם של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"
קן הטרור של ה'עבסנים': איך הסתיים שבוע מארבים אחד בחיסול 54 מחבלים?

הכתבות המעניינות ביותר

עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים
'ליל הסדר התימני' נערך לראשונה בבית שמש • סיקור ותיעוד
המונים בהילולת בבא מאיר זיע"א במחיצת בנו האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp Image 2024-04-26 at 08.35
המטה, הטעות, העזיבה והאיומים: רונן צור עונה על כל השאלות הקשות | ראיון בלעדי
WhatsApp Image 2024-04-24 at 11.03
"כשיותם נחטף גיליתי את הכוח באמונה": איריס חיים בשיחה על חוסן ועוצמה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 11.16
המקובל הצעיר שסוחף ומדהים את ציבור ה'מבקשים' ושוחרי ה'מויפתים' | שיחה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 10.59
מיוחד: כל מה שרציתם לשאול את שי גראוכר • ראיון נטול כפפות

חדש באתר

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
 פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
 השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
 פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
 השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – י"ז בניסן ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture