היום 6 ימים לעומר

צילום: קובי גדעון /לע"מ

נתניהו הטיח בראשי ממשלות ספרד ובלגיה: “הערכים המוסריים שלכם לא מספיקים” • צפו

ראש הממשלה נפגש עם ראש ממשלת ספרד וראש ממשלת בלגיה בלשכת רה”מ בכנסת • לאחר שרה”מ הציג בפניהם חלקים מסרטון הזוועות של דובר צה”ל, אמר להם כי “הערכים המוסריים שלכם לא מספיקים אם אינכם מוכנים להילחם”עבורם”
  • ההמצאה שתשנה את החקלאות העולמית

    תוכן מקודם

  • אוכלים קרטון בפסח? כנראה שלא, למה הקרטון צריך להיות כשר לפסח?

    תוכן מקודם

  • הרי אתה מקדש קורס להכשרת רבנים עורכי חופה וקידושין

    תוכן מקודם

  • כבר 500 שנה שלא מובילים חיטה וקטניות יחד למה עדיין אסור?

    תוכן מקודם

  • מרתק! הדרכים של מנהלי העמותות לגיוס הכספים

    תוכן מקודם

  • הקרקע האסטרטגית שנמצאת רגע לפני קפיצת הערך הגדולה

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

play-rounded-fill

צילום: רועי אברהם /לע”מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע”מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ’ס וראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו, בלשכת רה”מ בכנסת. לאחר שראש הממשלה הציג בפניהם חלקים מסרטון הזוועות של דובר צה”ל, אמר להם נתניהו כי “הערכים המוסריים שלכם לא מספיקים אם אינכם מוכנים להילחם עבורם”.

נתניהו: “אנחנו עומדים מול אויב ייחודי, אכזרי במיוחד. אויב לא אנושי. הם חותרים לרצח עם. הם לא נלחמים למען שטח זה או אחר, הם נלחמים כדי להשמיד את המדינה היהודית בכל גבול שהוא. הם אומרים את זה. באמנה שלהם כתוב: אם תמצא שיח והיהודי מסתתר מאחוריו – הרוג אותו. הרוג את היהודי. הרוג את כל היהודים. המטרה שלהם היא מעבר להשמדת ישראל. הם חלק מציר טרור של איראן, חיזבאללה, חמאס, החות’ים. הם אומרים: מוות לאמריקה, שהיא השטן הגדול, ישראל היא השטן הקטן. אני מקווה שאני לא מעליב אתכם – אתם שטן בגודל בינוני”.

הוא ציין כי “הם שונאים את הציוויליזציה החופשית שלנו. הם רוצים לקבור אותה. יש להם אידאולוגיה שהיא מטורפת. במאה ה-21, אחרי עידן הנאורות, אחרי המהפכה המדעית, אחרי הקידום של זכויות אדם ודמוקרטיה – זהו טירוף טהור. אני לא נותן לו את הצידוק של המוסר היחסי שאומר: יש להם את החברה שלהם. הם יכולים לעשות את הדברים הנוראיים האלה לנשים. הם יכולים לעשות את הדברים הנוראיים האלה לבני אדם. זו מערכת הערכים שלהם”.

לדבריו, “זו לא מערכת ערכים. זה דבר שיש להילחם בו. ודבר אחד שאנו מגלים במאה ה-21 הוא שההנחה שלנו שאנו יכולים לחיות את חיינו התרבותיים במדינות המתקדמות שלנו בעודנו חותרים לשלום, שגשוג וקידמה ונוכל פשוט להישען אחורה והברברים לא יחזרו – הם חוזרים. הם חוזרים במקומות רבים ואם לא נהיה מוכנים להילחם בברברים – הם ינצחו”.

“יש היסטוריון גדול שאני מעריץ, הוא הומניסיט נוצרי אמריקני בשם ויל דוראנט שכתב במאה האחרונה את תולדות התרבות. הוא אמר: ההיסטוריה לא מעדיפה את ישו על פני ג’ינגיס חאן. ההיסטוריה מעדיפה את החזקים. הערכים המוסריים שלכם לא מספיקים אם אינכם מוכנים להילחם עבורם”.

עוד אמר נתניהו, “יש פה דוגמה קלאסית של פראות וברבריות נגד הציוויליזציה. לפראות הזו יש שתי טכניקות: האחת היא לפגוע באזרחים באופן מכוון. כל חוקי המלחמה, החוק ההומניטרי שאנו מחויבים לו לחלוטין, עושה הבחנה פשוטה – הוא מותח קו ומחלק את העולם ללוחמים ולא-לוחמים. אפשר לכוון ללוחמים. צריך לכוון ללוחמים אבל לא לפגוע במכוון בלא-לוחמים. אותם לא-לוחמים יכולים להיפגע ללא כוונה. זה קורה בכל מלחמה לגיטימית”.

“מה שהטרוריסטים עושים הוא למחוק את תחושת החטא. הם אומרים שכולם הם מטרה. הנשים האלה בפסטיבל המוזיקה הן מטרה, תינוקות הם מטרה – כל האנשים הם מטרה – שורדי שואה הם מטרה – כולם הם לוחמים. כולם. והם שמים את כולם כמטרה באופן מכוון: כל תושב, אף אחד לא נחשב אזרח, אף אחד לא מוחרג מהרצח שלהם, מהאימה שלהם”.

“הם גם מסתתרים מאחורי אזרחים. הם מטמיעים את עצמם במכוון בתוך בתי חולים, בתי ספר, אזורי מגורים, מתקני האו”ם. הם משגרים את הרקטות שלהם משם. אלפי רקטות. יכולה להיות אזעקה כרגע, בזמן שאנו מדברים. אין כאן סימטריה. האנשים האלה מכוונים ישירות על הערים שלנו כל הזמן. אלפי ואלפי רקטות שהיו נופלות על ברצלונה, מדריד, בריסל, אנטוורפן, או כל אחת מהערים האירופאיות. אלפים. ישראל היא מדינה קטנה”.

לדברי ראש המשלה, “הם שמים למטרה את האזרחים באופן מכוון והם מסתתרים מאחורי אזרחים באופן מכוון ומשתמשים בהם כמגן אנושי. זה פשע מלחמה. אז מה דמוקרטיה שמחויבת לחוקי המלחמה צריכה לעשות? האם חוקי המלחמה מחריגים פושעים כאלה? התשובה היא לא. חוקי המלחמה אומרים שצריך לעשות כמיטב יכולתכם לכוון לטרוריסטים. עשו כמיטב יכולתכם למזער את הנפגעים בקרב האזרחים. אבל אם אנחנו הדמוקרטיות נשלים עם זה ונאמר שתחת שום נסיבות לא נוכל להיכנס כיוון שלמרבה הצער אזרחים יהרגו – אז הפסדנו. הפסדנו לפני שהתחלנו. אתם הפסדתם. ספרד הפסידה, בלגיה הפסידה כיוון שזה יתפשט. אתם תראו זאת בקרוב מאוד, כיוון שציר הטרור לא יעצור. אם הם יצאו מנצחים פה הם רוצים להרוס את המזרח התיכון ואז הם ימשיכו לאירופה ולאחר מכן ימשיכו הלאה”.

“אם אתם חושבים שאני מגזים אני לא. פה יוכרע ציר ההיסטוריה. האם נעצור אותם פה או שהם ממשיכים אליכם. כיצד עוצרים אותם? מה עושים? מה המדינות המערביות, הדמוקרטיות עושות כשהטרוריסטים מטמיעים את עצמם בקרב אזרחים? אומר מהתחלה שכל מוות של אזרח הוא טרגדיה. כל אחד. ועל מנת להימנע מכך, מה שעושים הוא תחילה לנסות להוציא את האזרחים מאזור הסכנה. זה בדיוק מה שעשינו. ביקשנו, קראנו, התקשרנו, שלחנו עלונים לאזרחים באזורים בהם התכוונו לתקוף את הטרוריסטים של חמאס וביקשנו מהאזרחים לעזוב. כשהם ניסו לעזוב, החמאס השאיר אותם שם תחת איומי נשק. הם אמרו להם להישאר כיוון שלחמאס לא אכפת שהאזרחים שלהם נהרגים”.

נתניהו הוסיף, “זו כת מוות משיחית שמתחבאים בבונקרים. כפי שאמר אחד הדוברים שלהם, המנהרות שייכות לחמאס. מעליהן אלה האזרחים – זו הבעיה של ישראל והאו”ם. זו לא בעיה שלהם. להפך, האזרחים הם המגן שלהם. אז מה אתם עושים? ביקשנו מהאזרחים לעזוב. חמאס מנסה לעצור אותם מלעזוב. למרבה המזל, רבים עזבו. הקמנו מסדרון בטוח מצפון עזה, שם ריכזנו את המאמץ נגד הטרוריסטים, לכיוון הדרום. מרחב בטוח בדרום, מסדרון בטוח לדרום. חמאס ירה במסדרון הבטוח. הם ירו על המסדרון הבטוח כדי ללכוד את האנשים. אבל הם המשיכו לעזוב”.

“אני שמח לומר שיש ירידה בנפגעים אזרחים – שזו מטרתנו. המטרה שלנו היא שלא יהיו בכלל. זה קורה בעיקר בגלל הפעולה הצבאית. הפעולה הצבאית גרמה לכך שהאזרחים מקשיבים לאזהרות שאנחנו נותנים והם עוזבים דרומה. כשהם נעים דרומה, אנחנו נותנים להם תמיכה הומניטרית. יש כ-150 משאיות שנכנסות וזה כנראה יעלה ל-200 ועוד. יש מזון, תרופות, מים. עדיין לא ראיתי את המאמץ שהייתי רוצה לראות מטעם האו”ם והסוכנויות הבינלאומיות כדי לבנות שם מקומות מחסה. החורף מגיע ואין סיבה לא לבנות עשרות אלפי אוהלים באזור הבטוח, ליד האזור הבטוח כיוון שהאו”ם לא נכנסים לאזור הבטוח – אני נדהם מזה. אמרתי: בסדר, ניתן לכם הרבה אזורים קטנים והם בונים אזורים בטוחים קטנים כדי להוציא את האוכלוסייה מאזור סכנה”.

“ישראל עושה כל שביכולתה כדי להוציא את האוכלוסייה מחוץ לאזור סכנה בעוד שחמאס עושה כל שביכולתו כדי להשאיר את האוכלוסייה בתוך אזור הסכנה. אלה העובדות. אני אתן לכם דוגמה שאתם מכירים – היטלר והנאצים המקוריים. הם פולשים לאירופה, מבצעים זוועות בקנה מידה עצום. אגב, הרוצחים האלה היו עושים בדיוק את מה שעשה היטלר אם הם היו יכולים. ההבדל היחיד ביניהם הוא ביכולות ולא בכוונה או בפראות. היטלר פולש לאירופה, מבצע את מעשי הפראות הנוראיים האלה, את השואה ועוד. ובעלות הברית פולשות לנורמנדי. הצבא הגרמני נמצא בערים. ראיתם את התצלומים. האם בעלות הברית אומרות: לא, איננו יכולים לעשות דבר. איננו יכולים לירות כיוון שהגרמנים נמצאים בקרב אזרחים? וודאי שלא. הם ניסו לעשות בדיוק את מה שאנו עושים. הם ניסו למזער את המחיר ואז הם נכנסו לערי צרפת ולערי גרמניה ולמרבה הצער, אזרחים רבים מאוד נפגעו”.

“אני לא יודע איך ההיסטוריה הייתה נראית אם היו הפגנות ומחאות במערב נגד בעלות הברית על כך שיש נפגעים בקרב אזרחים גרמנים. אני יודע שההיסטוריה הייתה נראית אחרת. אבל אנחנו בעלות הברית, יחד עם הערבים המתונים, ארצות הברית ואירופה – אנחנו בעלות הברית והם הנאצים החדשים. ולא ייתכן שיציבו לישראל סטנדרט שאף אחד אחר לא צריך לעמוד בו. עלינו להילחם בטרוריסטים. אנחנו בציות מלא לחוק הבינלאומי. אני חושב שאנחנו מציבים סטנדרט אחר במובנים רבים. אנו מבקשים למזער את הנפגעים בקרב האזרחים וחמאס חותר למקסם אותם. ואני מפציר בכם לעשות את ההבחנה הזאת, לא רק כי זו הבחנה נכונה וצודקת אלא כי החברות שלכם נמצאות בסיכון. אתם הבאים בתור”.

לסיום אמר נתניהו, “זו המלחמה למען הציוויליזציה וחייבים לנצח בה. אנחנו ננצח בה כיוון שאין לנו ברירה אחרת. אין לנו עתיד אם לא ננצח בה. חמאס כבר אמר שהם יעשו את זה שוב ושוב ושוב. לכן, נהיה חייבים למגר אותם. בדיוק כפי שלא ניתן היה להותיר נוכחות מצומצמת של הנאצים בגרמניה. לא ניתן היה לעשות זאת. ואנחנו לא מתכוונים להותיר נוכחות מצומצמת של חמאס בעזה. אבל ההשלכות גדולות בהרבה. כולנו צריכים להתאחד כדי לוודא שפראות מסוג זה לעולם לא תראה שוב את פניה. אני מודה לכם”.

– סטילס: קובי גדעון /לע”מ

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

1 תגובה
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

זה נראה שראש ממשלת ספרד רצה לתת כפה לביבי ובסוף יתאפק חחח

כתבות חדשות באתר

בעת רצון מיוחד של קריעת ים סוף: לקרוע את הים- ולעבור!
ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך; בהתיישבות זועמים
כוחות אוגדה 99 החלו במשימות ההגנה וההתקפה ברצועת עזה • צפו
שטר השידוכים': גזירת בית הדין שפועל ישועות ומסיר את כל העיכובים בדרך להקמת בית נאמן
אילון מאסק שיתף סרטון שהזהיר מטרוריסטים שייצאו מאירופה - וחולל סערה
סמוטריץ' מאיים על נתניהו: "לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום"
"הרגשתי שמישהו למעלה דוחף אותי, דוחף ומריץ אותי לגמור את השידוך..."
הרב שמואל אליהו: זאת התפילה שיש לומר בעת חסימת הסיוע לעזה
אחרי שנפצע בתאונה: דרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגד בן גביר
משחק טריוויה דיגיטלי משפחתי על מנהגי הפסח
"עסקה שלא כוללת את כל החטופים תסכן את חייהם של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"
קן הטרור של ה'עבסנים': איך הסתיים שבוע מארבים אחד בחיסול 54 מחבלים?

הכתבות המעניינות ביותר

עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים
'ליל הסדר התימני' נערך לראשונה בבית שמש • סיקור ותיעוד
המונים בהילולת בבא מאיר זיע"א במחיצת בנו האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp Image 2024-04-26 at 08.35
המטה, הטעות, העזיבה והאיומים: רונן צור עונה על כל השאלות הקשות | ראיון בלעדי
WhatsApp Image 2024-04-24 at 11.03
"כשיותם נחטף גיליתי את הכוח באמונה": איריס חיים בשיחה על חוסן ועוצמה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 11.16
המקובל הצעיר שסוחף ומדהים את ציבור ה'מבקשים' ושוחרי ה'מויפתים' | שיחה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 10.59
מיוחד: כל מה שרציתם לשאול את שי גראוכר • ראיון נטול כפפות

חדש באתר

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
קאמארנא פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
הגר''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
שיר השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
קאמארנא פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
הגר''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
שיר השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – י"ז בניסן ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture