מענדל ראטה מבצע את הניגון העתיק: "ואני, און איך יעקב"
כותב מענדל ראטה: "ניגון זה ביידיש, ששרנו בימי ילדותינו בחיידער, הינו אחד הניגונים העתיקים ביותר שיש לעם ישראל. כל החורף הייתי מחכה ומתרגש לקראת פרשת ויחי, בו שרים את הניגון הזה. שרו אותו בכל מדינות אירופה, גליציה הונגריה רומניה ועוד. יש אומרים שזה מגיע מהמהרי״ל, מגדולי הראשונים, שממנו נובעים רוב המנגינות המקובלות של התפילות"