היום 6 ימים לעומר

דובר צה"ל

דובר צה”ל: “מתחילת המלחמה חוסלו בעזה למעלה מ-13,000 מחבלי חמאס” • צפו

דובר צה”ל בהצהרה לתקשורת מתייחס לפיגוע הקשה בעלי בו נרצחו שני יהודים. בנוסף הבהיר בהמשך לאירוע הבוקר בעזה בו נמחצו למוות עשרות עזתיים: “צה”ל לא תקף לא מהאוויר ולא מהקרקע”. לדבריו התבצע ירי רק לעבר מי שסיכן חיילים
  • נחשף המדריך לגיוס כספים של המנטור העולמי

    תוכן מקודם

  • הרי אתה מקדש קורס להכשרת רבנים עורכי חופה וקידושין

    תוכן מקודם

  • "הם חרדים שנראים בדיוק כמוך ויש להם השפעה מכרעת על הביטחון של כולנו, מי הם?

    תוכן מקודם

  • המשחק שיטריף את המשפחה שלכם על מנהגי הפסח המשפחתיים

    תוכן מקודם

  • אוכלים קרטון בפסח? כנראה שלא, למה הקרטון צריך להיות כשר לפסח?

    תוכן מקודם

  • הפוסק הזדעזע ממראה עיניו: כך מתגוררת משפחה ברוכת ילדים אצלו בשכונה

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

דובר צה”ל תת אלוף דניאל הגרי התייחס הערב במסיבת עיתונאים שערך לפיגוע הקשה בעלי, וכן להאשמות כנגד ישראל על מעורבותה במותם של עשרות עזתים שהסתערו על משאיות הסיוע בצפון הרצועה ונדרסו למוות.

על הפיגוע בעלי אמר: “הערב נרצחו שני אזרחים ישראליים בפיגוע ירי בעלי. מחבל חמוש שהגיע ברכב לתחנת דלק בעלי ירה לעבר רכב שהיו בו שלושה ישראלים, שניים מהם נרצחו. המחבל חוסל על ידי אזרח, אזרח – חייל מילואים שחזר מלחימה בחאן יונס, לוחם בגבעתי, שפעל באומץ ובנחישות והביא לסיום האירוע”.

לדבריו “ברצועת עזה כוחות צה”ל פועלים ותוקפים בכל חלקי הרצועה, בעשרת הימים האחרונים חיסלנו יותר מ-450 מחבלים בעזה, 450 מחבלים סה”כ מתחילת הלחימה חיסלנו יותר מ-13,000 מחבלים. בדרום הרצועה בחאן יונס פרקנו את המסגרת הצבאית של חטיבת חאן יונס של חמאס”.

לדבריו הכוחות “ממקדים מאמץ מודיעיני ומבצעי יחד עם שירות הביטחון הכללי בחאן יונס, אנחנו נמצה את כל המודיעין המבצעי שלנו בחאן יונס, כרגע אנחנו פועלים בשכונת אל-עמל והעבסנים בחאן יונס – משמידים עוד תשתיות טרור ומחסלים מחבלים”.

“בצפון רצועת עזה השלמנו בשבועיים האחרונים מבצע ממוקד במרחב שאטי, וכעת כוחות צה”ל פועלים במבצע בזיתון. אנחנו חוזרים למרחבים שבהם פעלנו, בעקבות מידע מודיעיני חדש שהגיע מפעילות הכוחות בשטח, מאתרים תשתיות תת-קרקעיות חדשות של חמאס ומנטרלים אותן”.

“הגענו למרחבים מהם יורים רקטות לעבר שטח מדינת ישראל והשמדנו את יכולות השיגור רק בימים האחרונים. מתחילת המלחמה השמדנו כ-1,000 משגרי רקטות ובורות שיגור. כל אלה כדי לייצר ביטחון, ביטחון כזה, שמאפשר לתושבים לחזור לביתם”.

הגרי התייחס לאירוע לפנות בוקר בו מתו עשרות עזתיים, ונטען כי צה”ל הביא למותם ואמר: “לפנות בוקר במהלך מבצע להכנסת סיוע הומניטרי לצפון הרצועה, 30 משאיות שעשו את דרכן לצפון הרצועה, נתקלו בהמון פלסטיני שהחל להתקהל סביבן ולבזוז את הציוד שעליהן”.

“המשאיות הגיעו מרפיח, נבדקו בכרם שלום, שמה בדיקה איכותית מאוד, ונכנסו לרצועה, ומשם עברו לחלק הצפוני של הרצועה סמוך לים. לאחר כ-400 מטרים מהמסדרון, נעצרו המשאיות על ידי ההמון. עשרות תושבים עזתיים נהרגו כתוצאה מדוחק, צפיפות ובמהלך ניסיון היחלצות המשאיות הפלסטיניות לצערנו דרסו אותם”.

הגרי הדגיש כי “כוח צה”ל שאבטח בנקודה, חולף על פני ההמון, עם הטנקים, מתרחק ומבצע ירי רק מול סיכון כאשר ההמון נע לעברו באופן שסיכן אותו”.

play-rounded-fill
קרדיט: דובר צה”ל

“ניתן לראות בתיעוד כיצד הטנקים עוברים סמוך להמון ולא פוגעים בו. אני מדגיש – לא ירינו לעבר מבקשי הסיוע, בניגוד להאשמות – לא ביצענו ירי לעבר השיירה ההומניטרית – לא מהאוויר ולא מהיבשה. אנחנו אבטחנו אותה בכדי שתוכל להגיע לצפון הרצועה. זו הפעם הרביעית השבוע ששיירת משאיות עוברת באופן הזה לצפון הרצועה, וזאת הפעם הראשונה שיש תקרית מהסוג הזה”.

מוקדם יותר נמסר מהבית הלבן בתום שיחת ביידן עם מנהיגי קטר ומצרים כי “המנהיגים הביעו צער על אובדן חייהם של אזרחים (בתקרית בעזה) והסכימו כי אירוע זה מדגיש את הדחיפות של סיום המשא ומתן בהקדם האפשרי והרחבת זרימת הסיוע ההומניטרי לעזה”.

גם נשיא קולומביה מתח ביקורת על האירוע הבוקר וכתב: “נתניהו רצח 100 פלסטינים בעת שהם התחננו לאוכל. זה נקרא רצח עם ומזכיר את השואה גם אם מעצמות העולם לא אוהבות להכיר בזה”

דובר צה”ל התייחס לנעשה בגבול הצפון ואמר: “בגבול הצפון, נמשכת פעילות הכוחות בהגנה ובהתקפה. המטרה שלנו להחזיר את הביטחון לצפון. בחודש האחרון: חיסלנו יותר מ-60 מחבלים של חיזבאללה ביניהם שלושה מפקדים בכירים בדרגת מפקדי חטיבות. מתחילת המלחמה חיסלנו יותר מ-220 מחבלים של חיזבאללה ועוד עשרות רבות של מחבלים פלסטיניים אחרים”.

לדבריו צה”ל תקף “למעלה מ-4,000 מטרות של חיזבאללה – מחסני של אמצעי לחימה, מפקדות, יכולות אסטרטגיות, עמדות ותשתיות של רדואן. 4,000 מטרות. השבוע תקפנו מתחמים של מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה בעומק לבנון, זה תקיפה רחוקה בבקעא. זהו מערך שחיזבאללה השקיע בו כסף רב בניסיון להגביל את חופש הפעולה של צה”ל בשמי לבנון. חיל האוויר מוכיח פעם אחר פעם כי אין מקום שנרצה או נדרש לתקוף בו ולא נעשה זאת.

play-rounded-fill
קרדיט: דובר צה”ל

“חיזבאללה מוסיף לירות לצפון, אנחנו יודעים את זה, זה מעסיק אותנו, אנחנו גובים על כך מחיר הולך וגובר. אני יודע שרבים מהתושבים בצפון, ותושבי מדינת ישראל, מודאגים מהלחימה בצפון, תדעו – כוחות צה”ל פרוסים לאורך גבול באופן רחב ותוקפים את חיזבאללה בנחישות בגבול ובעומק. זה תקיפה בהפעלת כוח רב”.

“אנחנו נמשיך לעדכן אתכם בכל התפתחות. במידה ויהיו הנחיות מיוחדות לעורף, מיד נעדכן ובזמן מספק שיאפשר להיערך. בשלב זה, אני חוזר על זה, בשלב זה – אין שינוי בעורף, ואני מבקש שלא להעביר שמועות ולהיצמד רק להנחיות הרשמיות. במקביל אנחנו מאמנים את הכוחות, מעלים את הכשירות ומתכוננים לתרחישים ביניהם גם מלחמה באם נדרש אליה. המשימה שלנו היא אחת – להרחיק את חיזבאללה מהגבול ולייצר תנאים ביטחוניים, ביטחון שיאפשר לתושבים לשוב לביתם”.

בסיום דבריו פנה דובר צה”ל לחטופות ולחטופים, ואמר: “אם אתם שומעים אותי. חלפו 146 ימים וכל יום נוסף הוא בלתי נסבל. אני מבקש שתדעו שכל לוחם בעזה, עכשיו כל לוחם שנמצא בעזה נלחם עבורכם, זה הדבר החשוב ביותר ללוחמים, שהמשפחות שלכם נלחמות עבורכן, אנחנו פוגשים אותם, הן אומרות לנו את זה, אנחנו נמשיך לעשות הכול. אנחנו מחויבים להשיב אתכם הביתה”.

בסוף מסיבת העיתונאים השיב דובר צה”ל לשאלות העיתונאים:

ש: השבוע פורסם שצמרת צה”ל קיבלה התראה בליל ה-7 באוקטובר על הדלקת מכשיר סים ישראליים על ידי מחבלי חמאס. מדוע הדרג המדיני לא עודכן והאם בכוונת אחד הגורמים בצבא לקבל אחריות למחדל?

ת: אנחנו ב-7 באוקטובר כשלנו בהגנה על תושבי ואזרחי מדינת ישראל בדגש תושבי העוטף, אנחנו אחראים. אנחנו מתחקרים את הפרטים של כל מה שקרה. יש תחקיר נוקב שיש לו מטרה אחת – ללמוד, לחקור, להיערך מחדש בכל הגבולות שלא יהיה עוד 7 באוקטובר במדינת ישראל. אנחנו בימים הקרובים נמצה את התחקיר של הלילה, ככל שנוכל נעשה זאת מהר, זה ייקח לנו כמה ימים, כדי לתת פרטים עקרוניים אני לא בטוח שנצליח לעמוד על כל הנקודות אבל כן לפרוס לציבור את מה שקרה באותו לילה. אנחנו נסיים את זה ואני אגיע ואני אתייחס לעניין הזה ואני אתדרך את העניין הזה ברור לי שזה מעסיק את הציבור, לא הכל קשור רק לאותו הלילה, בוודאי שמה שהיה בלילה הזה יינתן בצורה מלאה לציבור. אני מציע להקפיד ולא להפיץ שמועות או נתונים כאלו שיכולים לפגוע בלחימה שלנו עכשיו או בביטחון או לחשוף יכולות. אנחנו ניתן את הכל לציבור אנחנו מתחייבים על זה.

ש: אדוני האם זה נכון להמשיך להכניס סיוע הומניטרי לתוך עזה ע”י חיילי צה”ל. נראה שזה גם מסכן את הכוחות וזה גם גורם ללחץ בין לאומי כבד על ישראל אחרי תקרית כמו היום?

ת: קודם כל, גם בתקרית היום כוחותינו פעלו באופן כזה שביטחון כוחותינו הוא מעל הכל. אנחנו לא מסכנים את כוחותינו. ביטחון כוחותינו הוא מעל הכל וכוחותינו יודעים להתנהל בצורה אחראית גם באירוע היום הדבר הזה הופגן ואין שום נפגעים לכוחותינו. לצערי, האירוע הזה מתרחש בעקבות הפעולה של ההמון על המשאיות, אנחנו גם נתנו את הפרטים, את הצילומים, את הסרטים, שהעולם יידע וגם כדי להילחם בשקרים שהיו שעשינו טבח. זה שקר מוחלט ולכן הדברים הוצגו גם בעברית, גם באנגלית, עם כל הנתונים וכל הסרטים. אנחנו נמשיך להכניס סיוע הומניטרי לרצועה, זו הנחייה של הדרג המדיני. צה”ל תומך בהחלטה הזאת עם כל מערכת הביטחון כדי להמשיך ולאפשר את הלחימה במקביל להכנסת הסיוע ההומניטרי הזה, אנחנו נלחמים בתוך עזה, בצפון, ב’חאן יונס, ממשיכים לעשות את זה, לפרק את חמאס ולהעמיק את ההישג שלנו.

ש: אנחנו 146 יום במלחמה בעזה, שברנו את הכלים ואנחנו פועלים בצורה שלא פעלנו בה מעולם אבל ביו”ש אנחנו ממשיכים לעשות את אותו הדבר כמו בפעמים הקודמות. אולי הגיע הזמן להפסיק את המדיניות הקבועה ולהתחיל לפעול בעוצמה גם ביהודה ושומרון?

ת: אני חושב שעברתי פה על מה שעשינו ביהודה ושומרון מתחילת המלחמה, אני חושב שפיקוד המרכז בהובלת האלוף, האוגדה, שב”כ, הלוחמים הרבים מבצע פעולות אדירות של סיכול טרור בהיקפים גדולים. 3,400 מחבלים מתוכם 1,500 מחבלי חמאס נעצרו. עשרות מבצעים לסיכול טרור. מאות מחבלים הרוגים. אני חושב שפיקוד המרכז מפגין נחישות בלחימה בטרור, אנחנו מעמיקים את ההיערכות שלנו עכשיו לפני הרמדאן, הזכרתי את זה קודם ואנחנו נמשיך לעשות את זה. לצערי היום הפיגוע בעלי, מפיקים לקחים, לומדים, מעבים את הצירים וממשיכים לסכל טרור.

ש: לגבי תת אלוף ברק חירם, האם יש איזושהי החלטה חדשה להקפיא את המינוי? לא למנות אותו? למנות אותו בכל זאת?

ת: ברק חירם קצין מצטיין. מפקד אוגדה שנלחם באומץ בלחימה, ברק סוכם לתפקיד. היו קרבות מורכבים מאוד ב-7 באוקטובר. אנחנו מתחילים עכשיו את התחקירים, יהיו תחקירים נוקבים גם לקרב שברק לקח בו חלק, כרגע אין שינוי ושום החלטה, כל דבר שיהיה אנחנו נעדכן במידה ויהיה, שוב אני אומר, ברק, קצין מצוין ממשיך לבצע תפקידו גם בימים האלו. האוגדה שלו מתכוננת נערכת ממשיכה להילחם בכל מקום עליה היא נדרשת.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

1 תגובה
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

ברוך ד

כתבות חדשות באתר

כשתשב סביב שולחן החג ולא יחסר לך כלום, מה יהא עליהם?
ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך; בהתיישבות זועמים
כוחות אוגדה 99 החלו במשימות ההגנה וההתקפה ברצועת עזה • צפו
בחזרה מחתונת אחותו הוא נשבר ומירר בבכי כמו תינוק
אילון מאסק שיתף סרטון שהזהיר מטרוריסטים שייצאו מאירופה - וחולל סערה
סמוטריץ' מאיים על נתניהו: "לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום"
הריקבון שווה הרבה מאוד כסף
הרב שמואל אליהו: זאת התפילה שיש לומר בעת חסימת הסיוע לעזה
אחרי שנפצע בתאונה: דרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגד בן גביר
משחק טריוויה דיגיטלי משפחתי על מנהגי הפסח
"עסקה שלא כוללת את כל החטופים תסכן את חייהם של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"
קן הטרור של ה'עבסנים': איך הסתיים שבוע מארבים אחד בחיסול 54 מחבלים?

הכתבות המעניינות ביותר

עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים
'ליל הסדר התימני' נערך לראשונה בבית שמש • סיקור ותיעוד
המונים בהילולת בבא מאיר זיע"א במחיצת בנו האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp Image 2024-04-26 at 08.35
המטה, הטעות, העזיבה והאיומים: רונן צור עונה על כל השאלות הקשות | ראיון בלעדי
WhatsApp Image 2024-04-24 at 11.03
"כשיותם נחטף גיליתי את הכוח באמונה": איריס חיים בשיחה על חוסן ועוצמה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 11.16
המקובל הצעיר שסוחף ומדהים את ציבור ה'מבקשים' ושוחרי ה'מויפתים' | שיחה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 10.59
מיוחד: כל מה שרציתם לשאול את שי גראוכר • ראיון נטול כפפות

חדש באתר

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
 פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
 השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
 פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
 השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – י"ז בניסן ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture