לשכת ראש הממשלה נמסר: הקבינט המדיני-ביטחוני דן בצעדים לחיזוק ההתיישבות ביו"ש, בין היתר בתגובה למדינות שהכירו באופן חד צדדי במדינה פלשתינית אחרי ה- 7 באוקטובר, וכן בסדרת תגובות נגד הרש"פ בעקבות פעולותיה נגד ישראל בגופים הבינלאומיים.
שר הביטחון והיועמשי"ת לממשלה ביקשו פרק זמן נוסף להעיר הערותיהם לחלק מסעיפי ההצעות. ראש הממשלה הנחה להביא את כל ההצעות להצבעה בישיבת הקבינט הבאה.
ואלו שמות החללים:
-סמל שלום מנחם הי"ד (Shalom Menachem), בן 21, מבית אל, לוחם בגדוד ההנדסה 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל אתמול (שבת) בקרב בדרום רצועת עזה.
-סמ"ר צור אברהם הי"ד (Tzur Abraham), בן 22, ממודיעין-מכבים-רעות, לוחם בסיירת נח"ל (934), חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
באירוע בו נפל סמ"ר צור אברהם הי"ד, נפצע באורח קשה קצין לוחם במילואים המשמש כחוקר שטח ביחידה 504. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.
מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, נפגש עם ראשי רשויות קו התפר, וסקר בפניהם את מאמצי צה"ל בגזרות השונות, תוך מיקוד במאמצי פיקוד העורף והאצת המוכנות לתרחישים אפשריים. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי האלוף הדגיש את שיתוף הפעולה בין צה"ל לראשי הרשויות וחשיבותו להמשך חיזוק קו התפר. מפקד פיקוד העורף אמר כי "לאורך המלחמה פעל פיקוד העורף בגישה מרחיבה וכחלק מכך, פעל לגיבוש תוכנית מרכיבי ביטחון והובלת מאמץ ההגנה לחיזוק הביטחון ותחושת הביטחון ביישובי קו התפר. חיזוק קו התפר זו אחת ממשימותיו החשובות של פיקוד העורף".
מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב יארון. כמו כן, הכוחות ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום למרחב עמרא שבדרום לבנון.
בנוסף, לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה בדרום לבנון. לא הופעלו התרעות על פי מדיניות, אין נפגעים.
בתוך כך, דובר צה"ל מעדכן כי כוחות צה"ל תקפו אמש מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר כילא ותשתית טרור של הארגון במרחב מרווחין שבדרום לבנון.
היירוט בנהריה: יורט כטב"ם במרחב הימי באזור - לא הופעלה אזעקה. במקביל, צה"ל תוקף בשעה זו בדרום לבנון :
לראשונה היום: בלבנון מדווחים כי צה"ל יורה "פצצות אש" לעבר יערות בפאתי נאקורה ושריפות מתפתחות באזור
סמל יקיר יעקב לוי (Yakir Ya’akov Levi), בן 21, מחפץ חיים, לוחם בגדוד ההנדסה 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, חזר על טענת ארגון הטרור שתגובתו על ההצעה להפסקת אש "תואמת את עקרונות התוכנית שהציג נשיא ארה"ב ג'ו ביידן". יצוין כי בארה"ב אמרו כי חמאס דרש עשרות שינויים.
שר הביטחון יואב גלנט לא ידע מראש ולא אישר את ההחלטה לקיים הפוגה "טקטית-הומניטרית" באזור רפיח, שצה"ל הודיע כי תיכנס לתוקף בכל יום בין השעות 08:00 ל-19:00 לטובת הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה.
גורם מדיני מסר בנוסף כי "כשראש הממשלה שמע בבוקר את הדיווחים אודות הפסקה הומניטרית ל-11 שעות ביממה הוא פנה למזכירו הצבאי והבהיר שהדבר אינו מקובל עליו. לאחר בירור, דווח לראש הממשלה שאין שינוי במדיניות צה"ל וכי הלחימה ברפיח נמשכת כמתוכנן".
בצה״ל מבהירים כי אין הפסקת לחימה בדרום הרצועה, והלחימה ברפיח נמשכת. כמו כן, אין שינוי בהכנסת הסחורות לרצועה. הציר המוביל את הסחורות יהיה פתוח במהלך שעות היום בתיאום עם ארגונים בינ״ל, לשינוע הסיוע ההומניטרי בלבד.
בטענה שהם מפגינים למען שחרור החטופים, יצאו כמה עשרות אנרכיסטים שמאלניים לחסימת כבישים ברחבי הארץ, בקריאה ל'בחירות עכשיו'.
הפרשן הצבאי יוסי יהושוע מפרסם כי בצה"ל מתחזקת ההערכה שפיצוץ הנמר"ה אתמול ברפיח, שבו נהרגו שמונה לוחמים, נגרם כתוצאה מירי נ"ט ולא ממטען כפי שהעריכו תחילה. זאת לאחר שנודע כי אותרה גופת מחבל עם טיל נ"ט במרחב הפגיעה.
כחלק מהמאמץ המתמשך של צה"ל ומתפ״ש להגדלת היקף הסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועת עזה, ולאחר דיונים נוספים בנושא יחד עם האו"ם והארגונים הבינלאומיים, החל מאתמול בין השעות 8:00 עד 19:00, תתקיים הפוגה טקטית מקומית של הפעילות הצבאית, לצרכים הומניטריים בכביש המוביל מכרם שלום לכביש צאלח א-דין וצפונה.
צה"ל ימשיך לתמוך במאמץ ההומניטרי בשטח.
צעד זה מתווסף לצעדים הומניטריים שננקטים מתחילת המלחמה.
באירוע בו נפלו סרן (מיל׳) איתן קופלוביץ ורס״ב (מיל׳) אילון ויס הי"ד, נפצעו באורח קשה שני לוחמים מגדוד חש״ן 129, חטיבה 8. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.
שמות החללים:
-סרן (מיל׳) איתן קופלוביץ (Eitan Koplovich), בן 28, מירושלים, קצין לוחם בגדוד חש״ן 129, חטיבה 8, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
-רס״ב (מיל׳) אילון ויס (Elon Waiss), בן 49, מפסגות, לוחם בגדוד חש״ן 129, חטיבה 8, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
-סמל אליהו משה צימבליסט (Eliyahu Moshe Zimbalist), בן 21, מבית שמש, לוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
-סמל איתי עמר (Itay Amar), בן 19, מכוכב יאיר-צור יגאל, לוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
-סמ״ר סטניסלב קוסטרב (Stanislav Kostarev), בן 21 מאשדוד, לוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
-סמ״ר אור בלומוביץ (Orr Blumovitz), בן 20, מפרדס חנה-כרכור, לוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
-סמ״ר עז ישעיה גרובר (Oz Yeshaia Gruber), בן 20, מטל מנשה, לוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
ה' יקום דמם בקרוב בגאולה הקרובה
אמן!
כל עם ישראל צריך להתפלל לניצחון במלחמה והחזרת גוש קטיף – עזה לעם ישראל וטראנספר כל אוייבי ישראל. אנו תפילה שכל המגפות ומחלות שיש בעולם השם ישלח על ראש תושבי עזה ותושבי מצרים . השם יקום דמם כל יהודים הנרצחים בעזה . ונזכה בקרוב לגאולה אמיתית והשלימה לכל העולם כולו