לוחמי צה"ל בסג'עייה הקדישו את פיצוץ מנהרת הטרור לזכר חברם עמיחי רובין הי"ד, לוחם גולני שנפצע בקרבות ביום שמחת תורה. נפל בכ"ה בתשרי התשפ"ד (10 באוקטובר 2023) סמל עמיחי שמעון רובין, מעכו, לוחם בגדוד 51 שבחטיבת גולני, בן 23 בנופלו.
חבריו מספרים כי בשבת שמחת תורה בשבעה באוקטובר עמיחי היה במוצב על גבול עזה, סמוך לקיבוץ כיסופים. מתקפת הפצמ״רים החלה ב 6:30 בבוקר. עמיחי וחבריו קפצו לחדר האוכל ששימש כמרחב מוגן,
הם קפצו ללא ציוד, איך שהם. עמיחי היה יחף, ובידיו כמובן הנגב. בהתחלה חשבו שמדובר בהתקפת טילים ופצמ״רים רגילה אך לאחר כחצי שעה החלו לשמוע דיבורים בערבית וקולות ירי מסביב להם. האסימון נפל סופית כשטיל RPG נורה על דלת חדר האוכל.
אז הבינו שיש חדירה של עשרות מחבלים. שילה המ"מ מתעשת מהר ויחד איתו עמיחי. שילה נעמד קרוב לכניסה של חדר האוכל ועמיחי ממש מול הפתח. ביחד הם משיבים אש ופוגעים ברבים מהמחבלים. חילופי האש מנעו מהמחבלים להיכנס לחדר האוכל. החיילים במוצב נלחמו בעוז ובגבורה כששילה ועמיחי היו מגן אנושי לחבריהם ולמעשה מנעו אסון גדול הרבה יותר.
הקרב העקוב מדם נמשך במשך כארבע שעות. במהלך הקרב עמיחי קיבל כדור בידו והמשיך להילחם. חטף כדור ברגל, וגם פציעה קשה זו לא מנעה ממנו להמשיך. החבר'ה הציעו לו להתחלף והוא סירב בתוקף. בסופו של דבר עמיחי קיבל כדור בראשו ובאורח פלא וכוחות עילאיים הוא המשיך להילחם עוד כ-20 דקות עד שכוחותיו אזלו לו. חבריו שהחליפו אותו וידאו שהוא בהכרה עד שיגיע החילוץ. החילוץ הגיע רק לאחר כ-6 שעות ועמיחי פונה לבית החולים הדסה עין כרם. במשך יומיים הרופאים נלחמו על חייו. משפחתו עמדה מסביב למיטתו, ולמעשה נפרדה ממנו עד שלבסוף החזיר את נשמתו לבוראו.





















אבינו מלכנו. נקום נקמת דם עבדיך השפוך!!! 😰😰😰☠️🦠
הזכרת כאן גם שם שמים וגם נקמה!!! תיזהר שלא תועמד לדין…….
טוווווב ש'ך
אתם בעלי אתר חרדי ודאי לא הכרתם את עמיחי שמעון, אך הוא זכה למילים חמות ומרגשותמאד מרב חרדי ידוע שהכירו היטב, הרב שטיינמץ מפתח תקווה שהכיר היטב את עמיחי היקר מאז שלמד בישיבת בנין אריאל שבפתח תקווה. כאמור הרב שטיינמץ שליט"א הקדיש מילות זכרון שפורסמו בכתב ובעל פה לאותו חייל נערץ.
תנצב"ה, הי"ד.