בשלושת השבועות של ’ימי בין המיצרים’ – שבהם אנחנו מתאבלים על חורבן ירושלים ובית המקדש – נוהגים ללמוד את תורת בית המקדש, כפי שהרמב"ם מכנה זאת – הלכות ”בית הבחירה” – שאז ”גדול קרייתה בתורה כבניינה… יתעסקו לקרות צורת הבית בתורה, ובשכר קרייתה שיתעסקו לקרות בה, אני מעלה עליהם כאילו הם עוסקים בבנין הבית” (תנחומא צו, י"ד).
הרבי מליובאוויטש דן במשמעות הכינוי ’בית הבחירה’ ובמשמעות עניין הבחירה שמאפיינת את בית המקדש – כמקום השראת השכינה בעולם הזה.
צפו!




















