על פי הדיווחים באיראן, ישראל תקפה את בניין המנהלה של כלא אווין, הכלא בצפון מערב טהרן ששם כלואים מתנגדי משטר וידוע באכזריותו הרבה. מטרת תקיפת שערי הכלא לאפשר לאסירים פוליטיים שמתנגדים למשטר לצאת ולהתקומם כנגד משטר האייתוללות.
תקיפת שערי כלא אווין:
מתוך רשתות חברתיות ערביות
מטרת התקיפה לעודד את מתנגדי המשטר הכלואים במקום לצאת החוצה ולפעול כנגד משטר האייתוללות. התקיפה נועדה להביא לערעור המשטר כפי הנחה שר הביטחון את צה"ל לפעול על מנת להביא לערעור המשטר.
שר החוץ גדעון סער התייחס לפגיעה בשערי כלא אווין וכתב: "הזהרנו את איראן שוב ושוב: הפסיקו לפגוע באזרחים! הם המשיכו, כולל הבוקר. התגובה שלנו: תחיה החירות!"





















