האם נמצא פתרון יעיל ליירוט רחפנים בשדה הקרב? האם צה"ל יוכל בקרוב להשתמש ברחפן מיירט מתקדם מול רחפני הנפץ של חיזבאללה? צבא ארה"ב סבור שבידיו נמצא פתרון יעיל.
הצבא האמריקני החל בימים האחרונים לאמן חיילים במערכת נגד-רחפנים חדשה בשם Bumblebee V1 (-דבורה), במסגרת תרגיל שנערך בבסיס פורט דראם שבניו יורק. האימון כינס חיילים מיחידות שונות של הדיוויזיה ה-10, ונועד להכשירם להפעלת מערכת שצפויה להפוך לסטנדרט של הצבא האמריקאי בלחימה העתידית.
ה-Bumblebee הוא רחפן רב-רוטורי ממבט ראשון (FPV), שתוכנן ייעודית למשימות יירוט של רחפנים עוינים. המערכת משלבת זיהוי מטרות אוטונומי המאפשר לה לאתר ולעקוב אחר כלי טיס עוינים ללא מעורבות רבה של המפעיל. כך פנויים החיילים להתמקד בניהול השטח, בתקשורת ובמודעות לשדה הקרב – בעוד המערכת מבצעת את פעולות היירוט בעצמה.

מעבר לתפקיד שלו נגד-רחפנים עוינים, התברר כי ל-Bumblebee יכולות נוספות. סא"ל מקס פרגוסון, קצין מבצעים בדיוויזיה, אמר כי הוא "מגלה שמדובר יותר בלוחם רב-תפקידי", המסוגל לבצע סיור קצר-טווח, לאתר איומים ביבשה ובאוויר, לשמש כנשק תקיפה חד-פעמי ואף לשגר תחמושת.
חיילים שהשתתפו באימון ציינו את הפוטנציאל המבצעי של המערכת. טוראי סוין ג'יי פיידי, לוחם חי"ר, אמר כי "השימוש ברחפן לפני הכניסה לשטח מסוכן מפחית מאוד את הסיכון לחיי החיילים". טוראי קוינטין מרטינז, מדריך ראשי ביחידת הסיור, הוסיף: "אם נוכל לחסל את האויב לפני שכוחות ידידותיים יגיעו – זו הצלחה. מבלי להסתכן בחיי אדם."

האימון כלל בתוכו לקחים שנלמדו מעימותים אחרונים, ובהם המלחמה באוקראינה ועימותים אחרים, שבהם כטב"מים ורחפנים הפכו לאיום מתמיד. לפי הצבא האמריקני, שילוב המערכת בתרגול מבטא שינוי תפיסתי רחב יותר: מעבר ממאבק דו-ממדי לתפיסת לחימה תלת-ממדית שבה רחפנים נוכחים בכל שכבות השדה.





















מחיר? האוקראינים מומחים בלחימת רחפנים כבר כמעט ארע שנים . הם עושים זאת בזול ותוך כדאי לחימה , וגם הפיתרון הסה מבוסס עליהם , רק בטח עולה יותר מכפול
. הצבא הישראלי מאחר .
רובה דיג עם לחץ אויר היור חוט דיי למרחק עד 300 מ'
סרטונים מטופשים שלא מראים כלום