קבינט השרים לעניין הנגב והגליל שיתקיים ביום שני הקרוב בנוף הגליל, צפוי לאשר את הצעתו של השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, עודד פורר המוגשת בשיתוף עם שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שאטה, לעידוד עלייה ליישובי הנגב והגליל בהיקף של כ- 22 מיליון ₪. כך הודיע צוות השר פורר הבוקר (רביעי).
בתוך כך המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, משרד העלייה והקליטה ומשרד האוצר יגבשו תכנית משותפת שתרחיב את הסיוע לעולים לצד מענקים ישירים לעולים חדשים "בעלי מקצועות שבמחסור". במקביל תינתן תמיכה לרשויות מקומיות בנגב ובגליל הקולטות עולים.
התמיכה לרשויות תינתן על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל באמצעות סל תמריצים ייחודי. השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל עודד פורר מסר, כי: "עליית החירום שאנו עדים לה כעת מאוקראינה והאיזור, היא הזדמנות חד פעמית לנגב ולגליל לצמיחה משמעותית. עליה ליישובי הנגב והגליל תביא להרחבת מאזן ההגירה החיובי".
"העלייה תתרום לצמיחה כלכלית ולחיזוק ההתיישבות באזורים אלה לצד סיוע בצמצום פערי תעסוקה ומתן מענה למקצועות בהם קיים מחסור. הכוונת עולים לקליטה בנגב ובגליל לצד הגברת יכולת קליטת העלייה של הרשויות המקומיות באזורים אלה, עולה בקנה אחד עם חוק עדיפות לאומית", הוסיף.




















