ראש האופוזיציה יאיר לפיד סירב להוציא הודעה משותפת עם השרה מירי רגב למניעת מחאה ביום העצמאות. "לא נעמיד פנים שאנחנו חוגגים יחד ושהכל בסדר בזמן שהממשלה קורעת את עם ישראל ומוחקת את הדמוקרטיה ולא נשב להיות צופים בעוד מפגן חנופה מביך למשפחת נתניהו", כתב לפיד.
בניגוד ללפיד, במפלגת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ יזמו מכתב משותף ל-90 חברי כנסת הקורא לא לערב פוליטיקה בימי הזיכרון וביום העצמאות.
בין השאר נכתב במכתב כי: "הבנים והבנות הקבורים בבתי העלמין הצבאיים, הגיעו מכל הקבוצות והשבטים. הבנים והבנות ששילמו בחייהם, לחמו כתף אל כתף כדי שנחיה כאן ונישאר כאן ביחד".
עוד נכתב, "אנו, חברים וחברות מכל סיעות הבית, קוראים לכולם – נציגי ציבור וכל עם ישראל, להימנע מהכנסת הוויכוח לבתי העלמין ולימים הקדושים בזהות הישראלית, שנבנתה כאן".





















לפיד נשאר לפיד… אף גבוה שנתקע איפשהו בין העננים
השם תציל ותנו מהרשעות הזאת, זכות המהרש"ל הקדוש תעמוד לנו שיירגעו הרוחות בעם ישראל, שתהיה אחדות, שיבוא משיח צדקנו ברחמים
ביום העצמאות?! ר"ל, שיתביישו להם… :/
שנתניהו יתבייש בפילוג בעם כדי להציל את עצמו מדין
דמגוגיה זולה ולא נכונה, עוד נפגע של שטיפת המוח של התשקורת וראשי השמאל המסיתים.
תתבייש אתה חתיכת שמאלני… בגלל אנשים כמוך המשיח מתעכב לא בגלל השמאלנים בגלל אנשים כמוך‼️❗‼️❗
זה בכלל הפגנה של כל מיני פייגלאך לא קשור בכלל לרפורמה המשפטית