נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא הלילה (שלישי) נאום תמיכה בישראל בבית הלבן. ברקע התקרבות נושאת המטוסים אל חופי ישראל, שלח ביידן מסר מאיים לאיראן וחיזבאללה, והזהיר אותן מלהצטרף למערכה המתרחשת בארבעת הימים האחרונים.
בנאומו אמר ביידן: "יש רגעים שבהם רוע מזוקק מתרחש, ותושבי ישראל עברו רגע כזה השבוע. ידיהם המגואלות בדם של חמאס. ארגון שכל מטרתו להרוג יהודים. יותר מ-1,000 אזרחים נרצחו, בהם לפחות 14 אזרחים אמריקנים. תיאורים הופכי קרביים של מעשים רצחניים של רצח נשים ותינוקות, רצח צעירים על לא עוול בכפם, הורים שניסו להשתיק ילדיהם כדי שלא יגלו אותם. ואלפי פצועים. הטראומות האלה אף פעם לא עוברות".
עוד הוסיף: "זה מתועב. הברוטליות של חמאס מזכירה את דאע"ש ברגעים הנוראיים ביותר", המשיך ביידן. "ברגע זה, עלינו להיות ברורים: אנו עומדים לצד ישראל! אנו עומדים לצד ישראל! נדאג שיהיה לישראל כל מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה. אין שום צידוק לטרור. חמאס לא נלחם למען כבוד העם הפלסטיני אלא כדי להשמיד את מדינת ישראל. חמאס מציע רק טרור ושפיכות דמים בלי התחשבות במי שמשלם את המחיר".
הנשיא תמך בדבריו בתגובת ישראל כלפי חמאס בעזה ואמר: "לישראל יש זכות וחובה להגיב להתקפות אלה. סיימתי עכשיו שיחה שלישית עם נתניהו ואמרתי לו שתגובתנו במקרים כאלה היא מהירה וחזקה. נוסיף לעמוד מאוחדים בתמיכה באנשי ישראל הנאבקים בטרור ובשנאה. אנו שולחים תחמושת וציוד לכיפת ברזל. נדאג לכך שלא יחסרו לישראל הציוד הנדרש כדי להגן על עצמה. כשהקונגרס ישוב נבקש מהם לממן את הצרכים האלה. זה לא עניין פוליטי אלא על ביטחון העולם וביטחון אמריקה".
ביידן התייחס בדבריו לשליחת הסיוע הצבאי לישראל ואמר: "הגברנו את נוכחותנו הצבאית באזור כדי להגביר את ההרתעה שלנו. אנו מוכנים להעביר נכסים צבאיים נוספים אם צריך. לכל מי שחושב לנצל את המצב: אל תעשו זאת!", הזהיר ביידן. "הלב שלנו שבור אבל נחישותנו לא נפגעה. אנו נוקטים צעדים ברחבי אמריקה בהגברת נוכחות משטרתית ליד מוסדות יהודים ועובדים כדי לזהות כל איום אפשרי מבית".
בסיום דבריו אמר ביידן כי: "זה רגע שבו אמריקה צריכה להתאחד ולהתאבל עם מי שאבל. אין מקום באמריקה לשנאה נגד יהודים, מוסלמים, כולם. אנו דוחים את הטרור, מגנים את השנאה כמו תמיד. זה מה שאמריקה מאמינה בו. במשך 75 שנים ישראל עמדה כערובה לביטחונם של ישראלים בעולם. שלא יהיה שום ספק שארה"ב עומדת לצד ישראל ותדאג לכך שהמדינה היהודית תוכל להגן על עצמה היום, מחר ובכל עת. אנו לצד ישראל, שלא תטעו".





















מיכאל שמש על הצהרת ביידן: הייתי עם דמעות בעיניים, הנשיא שהפך ללעג וקלס מחוזות מסויים בשל גילו ובשל מעידות מסויימות, נעמד על הרגליים כמו חייל, ונלחם סביב השעון להצלת חיי יהודים בארץ ישראל, ביידן חסיד אומות העולם של ימים אלה.
אני רוצה להבין לב מלכים ושרים ביד השם הרי רק לפני חודש בידן ציפצף על הממשלה בישראל ופרט על ביבי
מעניין לציין האיש שבזמנו איים על בגין שיפסיק
את הסיוע האמריקני ועכשי עומד לצד ישראל זה מישום לב מלכים ביד השם
מרגש מאד ומחמם את הלב לדעת שביידן ואמריקה תומכים בנו
אבל אחים אל תטעו!!! אנחנו סומכים רק על בורא עולם שיושיע אותנו ולא על אף בשר ודם!!!!
כולנו בידיו!!!