משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה מודיעים לציבור המטיילים ולמועצות האזוריות והמקומיות על תוצאות חריגות בדיגום מים שבוצע לבחינת מצב הזיהום בנחלים בצפון. בבדיקות לחיידקים בדיגומים שנלקחו ב-12 באוגוסט 2025 נמצאו בכמה נחלים בצפון תוצאות החורגות מהמלצות משרד הבריאות (400 קולי צואתי ב-100 מ"ל) ומעידות על הימצאות זיהום במים.
התוצאות שהתקבלו:
1. חצבאני – הגשר הרומי: 700; תחנה הידרואלקטרית: 1,100; שפך לירדן: 1,800.
2. בניאס – גשר כפר סאלד: 460.
3. ירדן – גשר יוסף: 3,200; גשר להבות הבשן: 2,200; גשר החמישה: 2,000; גשר חורי 1,800; ירדן מצד עתרת: 3,200; גשר אריק: 1,400.
4. בריכת המשושים: 1,600.
5. יהודיה : 800.
6. זאכי : 4,000.
7. מג'רסה: 900.
8. ג'ילבון: 2,200.
9. צלמון – בריכת החרוב: 900; תחנת הקמח: 4,800.
10. כזיב – עין זיו: 550; בריכת עין טמיר: 450 ; עין חרדלית : 850.
לנוכח תוצאות אלו, הכניסה לנחלים האלה עלולה להיות מסוכנת עד שתוצאות הדיגום שיתקבלו יהיו תקינות ויציבות:
1. חצבאני – מהגשר הרומי עד השפך לירדן.
2. בניאס – גשר כפר סאלד.
3. ירדן – מגשר יוסף עד לשפך לכנרת.
4. בריכת המשושים.
5. יהודיה.
6. זאכי.
7. מג'רסה.
8. ג'ילבון.
9. נחל צלמון.
10. נחל כזיב ועין חרדלית .
המשרד להגנת הסביבה לא מצא מקור זיהום ידוע בנחלים.





















הגיע הזמן שהמשרד להגנת הסביבה יבדוק מה מקור הזיהום.
השערה: הזיהום נובע מצואת עדרי הבקר שמסתובבים באזור המעיינות ומקורות המים של כל הנחלים הללו.
בשילוב עם מיעוט מים.
כל הזמן אומרים זיהום, המשרד לא מעונין שורדים יטילו שם לכן הוא אומר כך, אבל באמת אין שום זיהום, מענין למה לפני חודש לא היה זיהום, מה נשתנה??
תחשבו על זה!!