קהילות החסידים יוצאים הערב לעצרת מחאה ענקית בעקבות השלכתם לכלא הצבאי של תלמידי הישיבות נתנאל מאור יצחק, וישראל מאיר טהרני, וכנגד התעמרות השלטונות בלומדי התורה בארץ ישראל. את העצרת מארגנים ועד הפעולה שנוסד בכינוס הצדיקים במעלה החמישה, ועומדים בראשם נציגי החסידויות הגדולות – גור, ויז'ניץ, בויאן, סלונים וצאנז.
העצרת תתקיים הערב בשעה 20:30 מול כלא 10 וצפויים להשתתף בה קהילות חסידיות רבות ומגוונות, בתוכם הקהילות: גור, בויאן – מו"ע, סערט ויז'ניץ, צאנז, טשערנוביל, ועוד שורה של קהילות חסידיות.
בראש העצרת יעמדו גדולי ומאורי הדור: בנו של כ"ק מרן האדמו"ר מגור הרה"צ ר' אברהם מרדכי אלתר; בנו בכורו של כ"ק האדמו"ר מטשערנוביל הרה"צ ר' דוד טווערסקי – רב דחסידי טשערנוביל – בית שמש; כ"ק האדמו"ר מחוג חת"ס; כ"ק האדמו"ר מטמשווער; בנו של כ"ק האדמו"ר מבויאן הרה"צ ר' אברהם יהושע העשיל ברייער; הרה"צ ר' פישל הגר חתן כ"ק האדמו"ר מבויאן; הרה"ח ר' יחזקאל דרברמדיקר, רב דחסידי בויאן – מו"ע; הרה"ח ר' שרגא פייבל ויינברגר – רב קהילת ישועות משה –אלעד, וחבר בי"ד שיכון ויז'ניץ.
כזכור, בכינוס ההיסטורי של צדיקי וגדולי הדור במעלה החמישה, התקבלה החלטה להקים ועד הפועל בראשות החסידויות הגדולות, שתקיים מחאות המוניות נגד מעצרם של תלמידי ישיבות בעקבות הרדיפה ואי הסדרת מעמדם של לומדי התורה בארץ ישראל.
בשבועות האחרונים קיימו קהילות החסידים עצרות מחאה וזעקה המוניות מול כלא 10 במחאה נגד מעצרם של אסירי עולם התורה שהושלכו לכלא הצבאי בעוון לימוד התורה, והערה כאמור מתקיימת מחאה מרכזית עקב מעצרם הנפשע של תלמידי הישיבות נתנאל מאור יצחק, וישראל מאיר טהרני.
צפו בשידור החי
<





















כל הכבוד להם, הם השומרים האמיתים על עמ"י.
אין התעמרות. יש חוק. שישבו בכלא ושיקצצו להם את כל התקציבים אם הם לא משרתים בצבא