על רקע התחלת הפעולה הקרקעית של צה"ל בעיר עזה, מזהיר מזכיר המדינה האמריקאי את חמאס כי האפשרות שלו לעצור את המלחמה ולהגיע לעסקת חטופים הולכת ונעלמת.
רגעים לפני המראתו מישראל והמשך מסעו ללונדון, מזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו מבהיר לחמאס כי חלון ההזדמנויות שלו לעסקה הולך ונסגר: "ישראל כבר החלה בפעילות שם. לכן אנחנו חושבים שיש לנו חלון זמן קצר מאוד שבו עסקה יכולה לקרות. אין לנו יותר חודשים, וכנראה שנותרו ימים ואולי כמה שבועות בלבד," אמר רוביו לכתבים בזמן שעזב את ישראל בדרכו למתווכת קטאר.
אתמול כתב רוביו בחשבון ה-X שלו: "מפכח לפגוש את משפחות בני הערובה במהלך ביקורי בירושלים. סיפוריהם קורעי לב ובלתי נתפסים. המלחמה הזו נמשכה מספיק זמן. חמאס חייב לשחרר מיד את כל בני הערובה: החיים והמתים".




















