ברוך דיין האמת. מבני ברק מגיעה הבשורה המרה על פטירתה של המחנכת החשובה מרת חיה לאה שניידר ע"ה, ממחנכות סמינר הרב וולף, אשר השיבה את נשמתה ליוצרה לאחר שנים של סבל וייסורים, והיא בת 73.
המנוחה ע"ה נולדה בבני ברק בט"ז בטבת תשי"ג, לאביה הרב הגאון רבי משה מאיר פלס זצ"ל, בעל מחבר הספר "נתיב השמיטה" וממנחילי תורת השמיטה בארץ ישראל, ולאמה מרת חנה נעמי פלס ע"ה. בית הוריה שכן בסמיכות לביתו של מרן הגראמ"מ שך זצ"ל ברחוב ראב"ד בעיר, ובאווירה זו – של תורה, יראת שמים וגדלות רוח – גדלה והתחנכה.
עוד בנעוריה ספגה ערכים של מסירות לתורה ולחינוך, ובבגרותה נשאה אותם עמה לכל אורך חייה. בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה הרה"ג רבי אברהם משה שניידר שיבלחט"א, מוותיקי תלמידי החכמים בכולל סלבודקה בבני ברק. יחד הקימו בית של תורה, חינוך ויראת שמים, כאשר המנוחה עומדת לימין בעלה במסירות ובנאמנות, ומאפשרת לו שקידה רצופה בתלמודו.
במקביל, הקדישה את עיקר חייה לעולם החינוך, ושימשה במשך שנים רבות כמחנכת בסמינר הרב וולף. דורות של תלמידות זכו להתחנך אצלה, כשהיא מטביעה בהן דרך של אחריות, צניעות, אמונה ויראת שמים, מתוך עדינות נפש, מסירות שקטה ודוגמה אישית.
גם בשנות מחלתה, שנמשכו זמן רב, נשאה את ייסוריה באצילות ובשתיקה, מבלי להכביד על סובביה, כשהיא ממשיכה לשאת בעול הבית והמשפחה ככל שיכלה, מתוך קבלת הדין ואמונה עמוקה.
המנוחה הותירה אחריה דור ישרים מבורך – בנים ובנות, חתנים וצאצאים – הממשיכים בדרכה והולכים בנתיבות התורה והחינוך.
מסע הלוויה התקיים הבוקר בשעה 10:30, מביתה ברחוב יהושע 33 בבני ברק, לבית החיים של נציבי ישיבת פוניבז', שם נטמנה.
תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.




















