חבר הכנסת מאיר פרוש פנה אתמול (רביעי) במכתב דחוף לשגריר ארצות הברית בישראל, מייק האקבי, וקרא לממשל האמריקני לפעול להפסקת מעצרי לומדי התורה בישראל.
המכתב נשלח על רקע הכרזת הנשיא טראמפ על חודש מאי כ"חודש המורשת היהודית-אמריקאית" וקריאתו לאזרחי ארה"ב לשמור שבת, ולאור המשך מעצרי בני ישיבות בישראל בשל מסירותם ללימוד תורה וסירובם להתגייס לצבא כפי שהורו גדולי ישראל.
את מכתבו פותח פרוש בהוקרה: "בימים אלו, כאשר ארצות הברית מציינת ביראת כבוד את "חודש המורשת היהודית-אמריקאית", אנו עדים להוקרה העמוקה שרוחשת המעצמה הגדולה בעולם למסורת ישראל ולתרומתו הנצחית של העם היהודי לתרבות ולחברה".
פרוש מוסיף: "ארצות הברית הוכיחה לאורך הדורות כי היא אומה שניתן להגדירה כ"חסידת אומות העולם". כיום, תחת הנהגתו של ידיד האמת האישי של העם היהודי, הנשיא דונלד טראמפ – העומד בראש "מלכות של חסד" – אנו רואים ממשל המכבד גם את תורת ישראל, מוקיר את ערכיה ופועל ללא לאות למען ביטחונו ושגשוגו של העם היהודי".

"מתוך הערכה עמוקה זו", כותב פרוש, "אני מוצא לנכון לפנות אליך בלב כואב בנוגע למציאות קשה המתרחשת דווקא כאן, בארץ הקודש. בעוד שבארה"ב הממשל יוצא מגדרו כדי לחגוג ולכבד את הדת והמורשת היהודית, הרי שבישראל, רשויות הצבא והמשפט פועלות בדרכים של רדיפה ומעצרים נגד לומדי תורה שתורתם אומנותם".
הוא מבהיר: "המסר המתבקש הוא פשוט וברור: אם הממשל האמריקאי, על כל זרועותיו, מוצא לנכון להוקיר את הדת היהודית ולכבד את ערכיה, מתבקש וראוי שגם הרשויות במדינת ישראל ינהגו בכבוד דומה כלפי לומדי התורה, שהם השומרים על הגחלת של עמנו מזה אלפי שנים".
ח"כ פרוש ביקש מהשגריר האקבי לפעול להשפעה של ממשל טראמפ על הרשויות בישראל, ולקרוא להפסקה מיידית של המעצרים. "אני פונה אליך בבקשה כי הממשל האמריקאי יפעיל את השפעתו המוסרית ויקרא לרשויות המשפט בישראל להפסיק באופן מיידי וכליל את המעצרים של לומדי התורה. אין עיתוי ראוי יותר מ"חודש המורשת היהודית" כדי להבהיר כי הגנה על לומדי התורה היא ערך יהודי ודמוקרטי עליון", דברי פרוש.
פנינו לשגרירות ארה"ב בישראל על מנת לקבל את תגובתו הרשמית של השגריר לבקשה זו, וכן התייחסות בנוגע לאופן שבו הוא מתכוון לטפל בנושא.
דובר השגרירות האמריקאית מסר בתגובה: "אין אנו נוהגים לפרסם בפומבי את תוכן התכתבויות דיפלומטיות פרטיות".






















זה ממש נראה לא טוב שפונים לפריץ שיציל אותנו. הקב"ה מנהל את העולם ולא טראמפ. אף אחד לא שאל את עצמו בשל מי או מה באה עלינו הרדיפה הזאת ? בשל מה היה הסער ? והתשובה "נחפשה ונחקורה דרכינו ונשובה אל ה' "…
אני חושב שאתה טועה דע לך שאין מקריות בעולם והכל מתוכנן לטובת עם ישראל העם הכי חתיך אתה צריך להאמין בשליחות לטובת עם ישראל
טראמפ בסוף יתגייר
יש לי הרגשה שפתרנו את בעיית הגיוס…
נו, באמת.
במקום להוציא את דיבת ישראל רעה בעולם, מוטב לו שיפעל לגייס את חברי עדתו למלחמת השם, כפי שעשו כל רבני ישראל לדורותיהם, כמו נביאי התנ״ך, רבי עקיבא ואחרים…
"כמו נביאי התנ״ך, רבי עקיבא ואחרים…"
שדרך אגב ישבו ולמדו כל היום.., "תן לי יבנה וחכמיה".
כך עשו המוסרים בעבר. לא מוסרי ולא מועיל.
מי יתן ויפקח ה' את עיניו
ואולי אם יקבע עיתים לתורה המאור שבתורה יחזירו למיטב. .
זה בסך הכל ביצוע של מאמר חז"ל "ויגזול את החנית מיד המצרי"
ודרך אגב אדם שנרדף יש לו זכות על פי הלכה לפנות לכל מי שהוא רואה לנכון, וכרגע הציבור החרדי נרדף עד חורמה.
הציונות החילונית תמיד שנאה יהדות מאז ומעולם