דעות

איתמר קירשבוים

עו”ד נתן רוזנבלט ממשיך לייבא פתרונות דיור מארה”ב / טור

מרתק: לרוב רובם של אברכי ארה”ב אין כל עניין בדירה משלהם. מבחינתם דירה זה קורת גג, ולא מעניין אותם על שם מי היא רשומה בטאבו. זהו הבדל עצום במנטליות בינינו לבינם, וננסה להבין אותו ולראות אם זה מתאים גם לנו
  • כל כך טעים שלא תאמינו שזה פרווה >>

    תוכן מקודם

  • לא תאמינו: מאיזה גיל אפשר לפתוח חשבון בנק?

    תוכן מקודם

  • הקפה שלכם מעולם לא היה WHITE כל כך >>

    תוכן מקודם

  • זאת ההזדמנות שלכם להשקעה בנכסי יוקרה בקפריסין וברומניה>>>

    תוכן מקודם

  • בואו להכיר את הטעם הכי קרוב לחלב>

    תוכן מקודם

  • 2024, אנשים מממנים שכר דירה עם נכס דיגיטלי

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

תקציר הפרק הקודם: ביקרתי שבוע שעבר בארה”ב ובטורים אלו אני משתף ומדווח כיצד הציבור החרדי שם פותר את מצוקת הדיור שלו ומה אנחנו יכולים ללמוד מהם.

החיים מלאים פשרות כידוע, אין הכל אצל אחד, השאלה היא רק על מה אתה עומד ועל מה אתה מוותר. אז אחינו באמריקה בדרך כלל לא מוותרים על גודל הדירה והאיכות שלה, הכל חייב להיות גדול ויפה.

על מה כן מוותרים? על הדירה עצמה!

לרוב רובם של אברכי ארה”ב אין כל עניין בדירה משלהם. מבחינתם דירה זה קורת גג, ולא מעניין אותם על שם מי היא רשומה בטאבו. זהו הבדל עצום במנטליות בינינו לבינם, וננסה להבין אותו ולראות אם זה מתאים גם לנו.

כידוע, כשזה מגיע לכסף הם מבינים יותר מאיתנו, אז כדאי להבין מדוע הם סבורים כי כך צריך להיות.

נניח לצורך החישוב, כי בית ממוצע בניו יורק עולה כמיליון דולר, אם יקנה האברך וייקח עליו משכנתא (אין כמעט הגבלות על גובה המשכנתא) ישלם כ6000$ לחודש, זה הרבה מאוד. וצריך להשאיר עוד כסף לביטוח (חובה וצד ג’) ומסים, תיקונים ושדרוגים (הבתים מעץ, כך שהתחזוקה יקרה). בקיצור, מתקרבים לעשרת אלפים דולר בחודש בשיקול כולל.

לעומת זאת, לשכור את אותו בית יעלה בערך 5000$ וכל השאר על המשכיר. זה אומר חיסכון עצום של 5000$ לחודש.

אבל זו רק ההתחלה, הסיבה העיקרית שזה משתלם, היא תכנית ה”סקשן 8″ כפי שהיא נקראת כאן.

מדובר בתוכנית ממשלתית שמסייעת לאנשים לשכור דירה. המדינה פשוט משלמת עבורך את רוב השכירות, בצ’ק ישירות לחשבון המשכיר. כך הוא בטוח בכספו ואתה בדירתך, לאורך שנים טובות.

מי שמצליח להיכנס לתוכנית הזו, המוגבלת במספר המשתתפים, סידר לעצמו את החיים פחות או יותר. הוא מתגורר באותו בית דו משפחתי. אך בזמן שהשכן לצידו, שקנה את הבית, משלם כל חודש משכנתא והוצאות של עשרת אלפים דולר, הוא משלם חמישית מכך, וגר באותה דירה בדיוק.

נכון שאין מה להוריש לילדים, אך נראה כי עדיף לחיות שישים שנה עם הורים שמחים ומאושרים, ללא עול של השגת עשר דירות, מאשר לקבל עשירית דירה בגיל שישים שנה…

זוהי דוגמה נוספת לאהבת ישראל העצומה כאן, שהרי האמריקאים יודעים היטיב כי רובם של המשולחים החרדים שמסתובבים כאן, עושים זאת לצורך רכישת דירה לילדים, בעוד שלהם עצמם – לתורמים – אין דירה משלהם. ואעפ”כ הם תורמים עוד ועוד, וזה רק מאהבת ישראל ואהבת ארץ ישראל.

מידי דברי על אהבתם לארץ ישראל ויושביה, ברצוני לשתף תובנה עמוקה שהעליתי בביקור בוויליאמסבורג – עירם של חסידי סאטמר. מדובר בעיר (במושגים שלנו) עם אלפי אלפי משפחות, כמעט כולם שייכים לסאטמר ברמה כזו או אחרת. כולם צדיקים יראים ושלמים, וקנאים.

במרכז העיר, מצוי ביתו של האדמו”ר ה”דברי יואל” זצ”ל, והוא מוקדש כולו לצורך “רבי שעייהלעס קאך”. במקום הזה כל אחד יכול להיכנס ולאכול, מתי, כמה, ומה שהוא רוצה. בר גדול עם תפריט עשיר במיוחד והכל בחינם.

וכולם באמת באים לאכול, אברכי כולל ובעלי בתים חשובים שאין להם כח וזמן ללכת הביתה לאכול בין התפילה לעבודה. וגם הרבה ישראלים, שנמצאים כאן בדרך כלל לצורך גיוס כספים (לרכישת דירה).

כל השלטים והמודעות כתובים באידיש, מלבד שלט אחד בעברית, כדי שגם האורחים יבינו. בולט בגודלו ומיקומו, כדי שהם לא יפספסו: “אסור לדבר כאן בלשון עברית הטמא”.

ביושבי במקום, לא הצלחתי לשלב בין הסאטמר’ים הצדיקים שמכרכרים סביבי (“אולי תרצה גם חביתה?”). למרות שיש במקום גויים לניקיון וסדר, את האוכל הם מכינים ומגישים בעצמם. לבין השלט התקיף הזה ומבט חמור סבר כנגד כל מה שנשמע כמו התחלה של עבריס’.

לאחר מספר ימים שם (לינה אצל הרב הלברשטאם הצדיק שמחזיק רשת של בתי אכסניה לישראלים, ונא לא לבקש ממני טלפונים במייל, הכל נשאר בטלפון [הכשר] ששכרתי שם) הבנתי את התשובה, שהיא יסוד מיסודות היהדות:

זה לא שהם קנאים למרות שהם אוהבי ישראל, הם קנאים ב ג ל ל שהם אוהבי ישראל!

לא איכפת להם מה עושה הגוי ברחוב, אפילו מעשיו של היהודי המתבולל בשכונה נכרית בברונקס פחות מעניינים אותם (לא מדובר בקבוצה שולית של כעשרה אנשים המפגינים עם הערבים, אלא על 99.9%). אבל יהודי שומר תורה ומצוות, הם חשים כלפיו כזו אהבת ישראל, שהם פשוט רוצים למנוע ממנו את הציונות. שבינינו, אכן הרסה כבר חלקים גדולים מאיתנו לאורך הדורות האחרונים.

וזה לא רק בארה”ב. כמי שכבר ביקר ברוב הקהילות החרדיות בעולם, יכולני להעיד כי הקנאות והרחמנות הולכות בדרך כלל יחדיו, באנטוורפן ולונדון, מונטריאול ומנצ’סטר. אם אתה ישראלי שעוסק בזיכוי הרבים, איפה שיש קהילה של סאטמר ובנותיה, יהיה לך מה לאכול והיכן לישון. לא חלילה שבמקומות אחרים יש פחות חסד, אלא שבסאטמר זה יותר בולט וחמים.

ובחזרה לנושא הדיור, השאלה הגדולה היא, האם המודל הזה של אין דירות ושכירות כל החיים, מתאים גם לנו?

כמה שינויים מהכי להתם:
1) שם זה מפותח מאוד, רוב הדירות שייכות מלכתחילה לחברות שמשכירות לאותה משפחה לכל החיים. כאן כל שוכר מכיר את זה שכל שנה שנתיים מבקשים ממנו לפנות.
2) דמי השכירות גבוהים מאוד (גם באופן יחסי) והם משקללים את כל ההוצאות הצפויות באופן שיישאר רווח גדול, והממשלה מעודדת את זה. כאן הממשלה עושה כמעט הכל שלא יהיו דירות להשכרה.
3) שיעורי התמיכה הממשלתית הם ללא השוואה כלל אלינו. מדינת ניו יורק נותנת עד כעשרים אלף ₪ לחודש, מדינת הציונים נותנת מקסימום 1500 ₪. גם באופן יחסי זה כמעט לועג לרש.
4) בעיה גדולה מאוד: לא כולם מצליחים להיכנס לתוכנית. אפשר לומר אפילו שהרוב לא מצליחים. זה מזכיר קצת את ההגרלות שלנו כאן, שחלק מסודרים עד ביאת גוא”צ בדירה נפלאה, וחלק ממתינים לזכייה עד ביאת גוא”צ.
5) העיקר: אין תורה כתורת ארץ ישראל! פנו אליי קוראים רבים איך אפשר לשבח את חו”ל, אז שיהיה ברור כי עיקר התורה היא בארץ ישראל. ניתן לשער בזהירות, כי בירושלים לבדה לומדים מספר אברכי כולל יותר מאשר כל הגולה כולה. המושג הזה, שאברך מקדיש כל ימי חייו לתורה, קיים כמעט רק בארץ ישראל (אולי קצת בלייקווד). והבעלות על דירת המגורים, הוא מסייע גדול לחיי התורה.

מו”ר הגר”מ קסלר שליט”א, מוסר לאחרונה סידרת וועדים בעניין הצד הכלכלי של נישואי הילדים. במוצ”ש האחרון (בשלח), עודני תחת הרושם של הנסיעה בארץ שבה הציבור החרדי חסר דירות בדרך כלל, קמתי ושאלתי את הרב מאיפה בכלל החוב הזה של רכישת דירה לילדים, ועד כמה צריך להתאמץ לכבוד החיוב הלא כתוב הזה? מאות המשתתפים (ועוד מאות בעזר”נ ובאון ליין) הנהנו בראשם לומר שגם הם רוצים לשאול את השאלה הזו שמטרידה את מנוחתם.

תשובת הרב הייתה שאין תשובה ברורה וחד משמעית לכל אחד. תלוי במי מדובר ותלוי גם בחוג, ברור שאין גזירה שווה, ואין הגזירה שווה, בין חברונער לבין ויזניצער. אך ככלל, הדירה מסייעת מאוד ליישוב הדעת להקדשת החיים לתורה, וכל אחד רוצה שילדיו יקדישו חייהם לתורה.

הרב הוסיף “ווארט” על המימרא הידועה על בת קול המכרזת “בת פלוני לפלוני ובית פלוני לפלוני”, ולכאורה קשה, מדוע צריך להכריז את הדירה לפני הכל? אלא, אומר הרב, רואים מכאן שהשידוך והדירה הולכים יחדיו…

למרות הידיעה שאין להשוות את המצב בארץ לחו”ל, הבאתי את הדברים לעורר מחשבה, וגם לעוד משהו:

רבים מאוד הם המשפחות, הממתינות לתוצאות ההגרלה. להערכתי מדובר בכ-15,000 משפחות חרדיות. בערך כמספר הזה, הם האנשים אשר כבר זכו או רכשו בפרטי, ויש להם עוד דרך ארוכה עד שיראו את הדירה המיוחלת.

לרבבות הללו ולהוריהם, המטרה להרגיע ולומר: המצב הזה, שאתם כאילו סובלים כמה שנים בלי דירה, רק שתדעו, שבחו”ל מאות אלפי חרדים חיים כך מלכתחילה וכשיטת חיים. אז אולי הבדיעבד הזה לא כל כך נורא. אפשר בינתיים לנצל את התקופה לחיים רגועים של שכירות נמוכה (יח”ד במודיעין עילית לא מגיעה לאלפיים ₪) וגם מזה, לקבל סיוע בשכר דירה על רוב הסכום. כך שכשתיכנסו לדירת החלומות בסוף ותתחילו לשלם משכנתא, תתגעגעו לתקופה הנפלאה שאתם חיים בה עכשיו, אז תחיו אותה עכשיו, בשלווה ונחת ובשמחת חיים.

בשבוע הבא: מה עושים אלו שלא הצליחו להיכנס לתוכנית? מבט על הקהילות החדשות בהרי הקטקילס ומגדלי הפרג’קטים.

נ.ב. בשבוע שעבר הצעתי כאן לעשרת הקוראים שיעזרו לי במימון הקנס לבג”ץ. לפי כמות ההעברות, כולם בעילום שם, התברר השבוע כי: א) יש כנראה יותר מעשרה קוראים, הרבה יותר. ב) יש לכם לב רחב, בפרט לאחד הקוראים שהעביר סכום גדול בתנאי שלא אברר את שמו, אשריך ישראל מי כמוך. זה לא רק הכסף אלא הנשמה, גם האברך שתרם עשרה שקלים (הרוב היו בסכומים הללו) עודדו מאוד. למעשה נשאר אפילו קצת עודף. אם אחד התורמים מרגיש שקשה לו, יוכל לבקש ולקבל חזרה את תרומתו. אם לא – ילך הדבר לפרוייקט הבא של סיוע לאנ”ש בדיור, יש משהו שמתבשל בע”ה.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

34 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

בחוגים שלנו לא נהוג לתת דירה – אני לא מכיר חבר אחד אפי’ שנותן בזמנינו דירה אין דבר כזה!!

ברוב הציבור החרדי האשכנזי נהוג לתת, לא אומר אם זה טוב או לא, אבל זו המציאות.

ברוב הציבור החרדי ה – ליטאי –
בציבור החסידי נותנים מאה אלף שח במקרה הכי טוב וגם זה בהבטחות בלי כיסוי

הממשלה נותנת עבור שכירות אבל למעט אנשים ולמה רוב תושבי ארה”ב גרים בשכירות? לא מצאתי הסבר.

  1. כי הנדל”ן שם נורא יקר
  2. בחו”ל לא מוכרים דירה בביניין אלא בונים בניין דירות ומוכרים את כולו לחברה שמשכירה את הדירות כל עוד אתה משלם בזמן שכירות אף אחד לא יעיף אותך ואתה יכול לחיות בה עד 120
  3. מי שמחפש להשקיע יקנה מניות בבורסה או ישקיעה בעסק וכדו’, בד”כ לא בנדל”ן

תשובה מדוייקת, אבל אתה לא חושב שהעזרה הממשלתית היא חלק מהעניין? שמעתי בעצמי את הניתוח הזה מכמה אנשים שם שלא מבינים למה לקנות דירה אם המדינה עוזרת לך לשכור. תודה

סליחה על הדעות המעט קפיטליסטיות, אני מבין שהציבור פה פחות בקטע.
עזרה ממשלתית יכולה לבוא גם בדמות של סיוע ועידוד לעסקים שרוצים להיכנס לתחום של ניהול מבנים
אם יהיו הטבות לקבלנים וכן לחברות שיעסקו בתחום וגם שיהיה בשוק מספיק דירות כדי שהמחיר שכירות ישאר שפוי, זה גם סיוע בשכר דירה. לדעתי זה יהיה יותר יעיל לתווך הרחוק.
לא חייב לתת לאזרחים ישר לחשבון בנק סיוע בשכר דירה.

אולי לא רצו בנ”י להשתקע במצרים אלא לגור שם?
עכ”פ לא פשוט לדעת למה הם עושים כך וגם אם נמצא למה ונדע שזה יותר טוב עדיין אנחנו צריכים לשנות את גישת הממשלה לכך.
אולי אם אנחנו כבר חוקרים כדאי לחקור מהי הנוסחה לפרנסה בשפע. מה המתכון של רמי לוי למשל (ומה המתכון לעוני). אם נצליח בכך בעיית הדיור לא תהיה כ”כ גדולה.

לא ניראה לי מעשי עד שלא יהיו דירות שהן לכתחילה מושכרות לטווח ארוך

אמת. על כך דברתי. המדינה שלנו לא מעודדת את זה ושלהם כן.

איזה חוסר הכרת טובה. המדינה הציונות מאפשרת ותומכת בלימוד תורה,מה שלא היה מעולם בהיסטוריה שלנו, ואתה מלגלג??

הזלזול היה על מה שהמדינה נותנת מול מה שארצות הברית נותנת בתחום המאוד ספציפי של סיוע בשכר דירה. בעניין הספציפי הזה האמריקאים נותנים יותר.

בארץ ישראל יש כל כך המון לומדי תורה שבישבלם הכל שווה בחול עם כל הכבוד כולם עובדים ולא כל כך הבנתי על מה הסגפנות הזאת להיתמך מהממשלה כמו …. הרי הם עובדים ..

גם מי שעובד ומרוויח נורמלי, לא יכול לממן משפחה חרדית.
לכל אחד יש אפשרות לשלוח לפבליקסקול בחינם או לשלם כעשרת אלפים ש”ח (!) בחודש עבור חינוך חרדי.
אין אחד שבוחר באפשרות הראשונה למרות שזה אוכל את רוב המשכורת.
אנשים שם עומדים בניסיון לא פחות מהסבים שלהם שמסרו נפשם על קדושת השבת.

עו”ד רוזנבלט היקר
כל עוד כתבת על המצב בארץ זה היה מעולה ומאיר עינים.
ברור כשמש שאין לך מושג והבנה בסיסית על הנעשה בארצות הברית.
חבל, אתה מעולה כאן, הישאר איתנו ואל תרעה בשדות זרים.

בדיוק לכן נסעתי. על מנת לראות איך המחצית השנייה של הציבור החרדי חיים.
מודה שלפני הנסיעה לא היה לי מושג. עכשיו יש קצת.

כפיות הטובה כלפי הקב”ה על השפע שהוא משפיע על היהודים בארץ ישראל בדורות האחרונים גורמת לכותב לניתוח מסולף של המציאות. המצב שבו רוב אזרחי המדינה ובמיוחד הציבור החרדי הם בעלי נכס משלהם הוא האידיאלי- כלכלית, נפשית ואף הלכתית! כמובן הציבור שלנו, הציבור החרדי, הוא זה שצריך לעשות את חשבון הנפש שלו ולהשתחרר מנורמות מעוותות של מחויבות הורים להעניק דירה לכל ילדיהם. אספר שרק לאחרונה קרובי משפחתי שלי עלו מארה”ב ובעזרת סיוע של ” מדינת הציונים” (כלשונו המזלזלת של בעל המאמר, דווקא בימים אלו שאנו רואים חסידים וחרדים מהעולם כולו מגלים הזדהות) זכו לרכוש דירה בעפולה ולקיים בהידור את מצוות ישוב ארץ ישראל. הקב”ה יצילנו מסילופים.

לא הבנתי: האם “בעלות על דירה לכל אברך היא אידיאלית” או ש”צריך להשתחרר מנורמות מעוותות של מחוייבות הורים להעניק דירה”?
לגבי עלייה לארץ ישראל אין ספק שאתה צודק. אני כאן בזכות שאמא ע”ה זרקה הכל ועלתה לארץ

אינני רואה סתירה בין הדברים. יש בהחלט לשאוף לרכוש דירה, אבל לא באופן שהורים יתחייבו להיכנס לחובות בלתי סבירים. אפשרויות כמו שהזכרתי- רכישת דירה במקומות הרחוקים יותר כמו טבריה, עפולה ונוף הגליל, מאפשרות שעיקר עול הרכישה והמשכנתא יהיה על הזוג עצמו, כמו שבמקובל במגזרים אחרים בישראל.

הוא כתב מצד מצוות יישוב ארץ ישראל שזה משהו שגם צריך לקחת בחשבון

מהביקור שלי באה”ב לפני כחדשיים עשה לי רושם, שכמות היהודים החרדים שווה שם לכמות החרדים באר”י,
בתי כנסת וכוללים, יש שם יותר מאשר באר”י, וגם כמות האברכים הלומדים בכוללים רבה יותר בארה”ב,
בליקווד לבד יש כולל של אלפי אברכים, ומגרשי חניה ללומדים מכל צד שלאיקאה יש מה להתבייש בו.

א) בארץ יש יותר.
ב) בחו”ל יש פחות אברכי כולל.
ג) זה בדיוק מה שכתבתי למעט לייקווד, שהיא יותר סניף של קרית ספר.

כבודו ציין שהתקלקלו מהציונות
מדובר על לפני 70 שנה,
אתה מכיר מישהו שהתקלקל מדיבור בעברית?
אני מכיר מדיבור באנגלית,
שיבואו לארץ להילחם כאן, במקום לדמיין שם.

א) כמובן דברתי בעיקר על העבר. שניים מדודיי ועוד קרובי משפחה “נעלמו” בצבא ובמחתרות.
ב) לגבי היחס היום לציונות – קטונתי.
ג) ייתכן שאתה צודק בעניין הזה. יש בחו”ל לדעתי יותר מקולקלים מאשר כאן, באחוזים. אבל לא נראה לי שקשור לשפה אלא להשפעה של התרבות הגויית

שפה ותרבות זה אותו דבר

מילה בסלע!
מאז קום המדינה לא נראה לי שיש מי שהסיבה שהוא התקלקל זה ציונות. לפני קום המדינה כל גדולי ישראל נלחמו בציונות וזה לא היה נחלה בלעדית של סאטמר. כיום נלחמים במסווים החדשים של היצה”ר.

לא יודע מה קורה בארה”ב
בארץ אני חושב שאני יודע
לשלם שכירות עד גיל 90
ולזרוק את הכסף לפח
לא נשמע אידיאלי.
בסופו של יום הנדל”ן נותן בטחון
כלכלי לבן -אדם ותמורת שעבודו הוא יכול להשיג
הלוואות-משכנתא לכל מטרה בריביות
הנמוכות ביותר בבנק (יחסית להלוואות אחירות שאינם משכנתא)
מה גם שהוא יודע שאם חלילה
לעת זקנה הוא יקלע לחובות תמיד הוא יוכל למכור את הדירה.

אתה צודק לגבי הנתונים פה בארץ זה באמת יותר הגיוני להשקיע בנכס מאשר שכירות אבל באמריקה וגם ומדינות מסוימות באירופה המחירים של הנדלן כ”כ גבוהים שזה פשוט לא מעשי
תוסיף על זה את העובדה שלרוב דירות בביניין דירות לא עומדות למכירה כי בחו”ל ברוב המקומות קבלן לא מוכר דירה אחת אלא את כל הביניין לחברת ניהול שמשכירה אותן
קח את כל הנתונים הללו ותבין שפרנסה היא משמיים ולא בדירה שרכשו ההורים

דבר ראשון אני שכרתי והשכרתי במשך תקופה התפתתי למכור את הדירה (בנוף הגליל) ולקנות בט”מ בקרית ספר ואני מתגעגע לימים ששכרתי (אפי’ יש לי צד למכור ולחזור לשכור) צריך לזכור גם שלמשל יש לי עכשין רטיבות משמעותית מאוד שזה הוצאה גדולה אם הייתי בשכירות זה אפי’ לא קשור אלי ויש בזה מעלה גדולה (והראיה שאנשים משמים על רכב בליסינג הרבה יותר מאשר על רכב שלהם..).
בנוסף למה שלא תפתח באיזה כתבה את הנושא של טאבו משותף שהוא גם פיתרון להרבה שמה לעשות גדלו בנחמיה בב”ב או ברמות א’ ובשבילם ק”ס זה כבר פריפריה (אני מתעסק בזה קצת בק”ס אם מענים אותך אתה יכול ליצור איתי קשר).

דרך אגב רטיבות הביטוח נכס של המשכנתא אמור לכסות אלא אם כן זה נובע ממי גשמים וזה קשור לועד בית.

אין עליך רוזנבלט
תותח אמיתי

כל הכבוד על הכתבות המעשירות

רוזנבלט אתה משועמם? מה אתה מתערב ועונה על כל הערה
כתבת משהו , שחרר
תן לציבור לחשוב לבד
אולי אנחנו טיפשים ולא ברמה שלך
אבל אין מה לעשות

ארץ ישראל נקנית בייסורים,
פה זה מתחיל ופה זה נגמר.
עד ביאת גואל משיח צדק, לא יהיה כזה דבר שהכל זהב בארץ ישראל,
כן, אנחנו בגלות!

כתבות חדשות באתר

הלוואות ייעודיות למחתנים ומתחתנים במרכנתיל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
בשיחת טלפון: ברק ומישל אובמה הודיעו על תמיכה בקמלה האריס
ר' דוד גולדמן חלם על הלווייתו שבוע לפני שנפטר, ולא עצר את פעילותו
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טראמפ שיתף קטע מנאום נתניהו - ואיים להשמיד את איראן • צפו
חמאס דחה שוב את הדרישות הישראליות - ומאשים את נתניהו
הלב זועק אי אפשר לתאר בדיו , רק בדם!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הנאום והנהמה: נתניהו דיבר לאוזניהם של מי שלא היו שם / יוסף טיקוצ'ינסקי
מטייל שבר את רגלו בנחל תבור וחולץ ע״י מסוק יחידת להבה • צפו
אך מחתנים ילדים? הקב"ה יעזור. - אבל אתם חייבים השתדלות אמיתית
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הסוקר מסביר את השינויים הדרמטיים: "נתניהו קרוב לשיא שלו מלפני שנתיים"
סקר: הליכוד מתחזק אחרי נאום נתניהו; האופוזיציה לא יכולה להקים ממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש
שלושת השבועות: מה עושים עכשיו‫?‬ בונים את בית המקדש!
למה טראמפ ניצל מההתנקשות? ההסבר של הרב שניאור אשכנזי
הראשון לציון מבהיר: "אינני מעורב בכשרות רבנות ירושלים, להחליף את התעודות"
טען עוד כתבות >

המיוחדים

%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | הביקור שנמשך 5 שעות, הבעלזאי שהתנדב בשביל הרבי מויז'ניץ, והח"כים ומרן
WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן

חדש באתר

‏‏לכידה
לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A3-%D7%9C%D7%A0%D7%9B%D7%93%D7%95-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%90-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A0%D7%91%D7%90%D7%9A-12-700x700
דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
WhatsApp Image 2024-07-26 at 16.46
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
WhatsApp Image 2024-07-26 at 12.31
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • האדמו''ר מנאראל בעריכת שולחנו לרגל הילולת אביו
DOCZAHI@GMAIL
קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה • שמחת נישואי נכדת מרן הגרמ"ה הירש
 הילולא (1)
הילולת האדמו"ר מסאווראן זצ"ל אצל בנו האדמו"ר מסאווראן
 יצחק אשדוד הילולת אור החיים (2)
הילולת אור החיים הק' זי"ע במוסדות לב יצחק אשדוד

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ' בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture