היום 6 ימים לעומר

באדיבות המצלם

גרינברג במתקפה: “אבוטבול הוא נקמה, הוא לא רצה – ודרעי חייב אותו” | ראיון

לקראת הבחירות, מועמד דגל לרה”ע בבית שמש פותח הכל בראיון בלעדי ל’חדשות JDN’ • גרינברג חושף את הנתונים שיביאו אותו לדבריו לראשות העיר – ופותח במתקפה חריפה על אבוטבול • גרינברג רומז: האם וויז’ניץ חתמה איתו בעבר?
  • ההמצאה שתשנה את החקלאות העולמית

    תוכן מקודם

  • לראשונה! יום פתוח ללימודי ספרות והגהת סת"ם בא לבדוק אם יש לך את זה בידיים

    תוכן מקודם

  • אז איך לימון קשור לפסח? לחצו וגלו>>

    תוכן מקודם

  • רב בתפוצות? בא לקבל כושר מהרבנות הראשית לישראל

    תוכן מקודם

  • המשחק שיטריף את המשפחה שלכם על מנהגי הפסח המשפחתיים

    תוכן מקודם

  • בואו להרוויח מפירות מרקיבים

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

לפני מספר חודשים, כאשר קיימנו עם מועמד דגל התורה לראשות העיר בית שמש, שמוליק גרינברג, ראיון חג לסוכות, כולנו היינו סבורים שהבחירות יתקיימו במועדן והחשש היחיד היה שאולי יהיה סיבוב שני בעיר, אך איש לא חלם שארגון הטרור הרצחני, חמאס, ישבש לכולנו את התוכניות, כמו גם למפלגות ולמועמדים השונים ברחבי הארץ שמתמודדים לבחירות.

מאז אותו ראיון, התרחשו בבית שמש מספר דברים דרמטיים ששינו את התמונה בעיר, כאשר בראשם – ההסכם של חסידויות גור ווז’ניץ על תמיכה במועמד של ש”ס לראשות העיר, משה אבוטבול. לאורך החודשים האחרונים דגל התורה ניהלה מגעים עם אותן חסידויות, אך אלו לא צלחו לבסוף. נציין כי גרינברג זוכה לתמיכת דגל התורה, שלומי אמונים, בעלזא וחסידויות נוספות.

אין ספק שבית שמש זו העיר הכי מעניינת ומסקרנת במערכת הבחירות המקומיות הנוכחית, שם רוב התושבים הם מהמגזר החרדי ובכל זאת ראש העיר בשנים האחרונות היא לא מהמגזר הזה. כעת, חלקים נרחבים בציבור החרדי מנסים “להחזיר עטרה ליושנה”, ולהכתיר בעיר המתפתחת בארץ ראש עיר חרדי. היום (רביעי) ישבנו לשוחח עם גרינברג בניסיון להבין האם באמת ראש העיר הבא של בית שמש יהיה חרדי, וכיצד הוא מתכוון לכבוש את הפסגה ולגבור על שני המועמדים האחרים – משה אבוטבול ועליזה בלוך, ראש העיר הנוכחית.

בראיון בלעדי ל’חדשות JDN’, גרינברג מסביר כיצד הוא יכבוש את ראשות העיר, פותח במתקפה חריפה על ש”ס ומשה אבוטבול, טוען כי יקבל לפחות 1,000 קולות מהציבור המודרני בעיר, מסביר האם יתמוך בהקמת מוסדות ממ”ח בעיר, וגם: מה יעשה במידה ולא ייבחר לראשות העיר?

האם אתה תהיה ראש העיר הבא של בית שמש?

“בעזרת ה’ בסייעתא דשימיא אני אהיה ראש העיר של בית שמש בי”ח אדר א’, כבר בסיבוב הראשון בעזרת ה'”

מבחינה מספרית, איך אתה חושב שתנצח?

“ראשית, המספרים באמת זה הדבר החשוב שאיתם אנחנו באים בכדי לנצח, צריך באמת לדעת מה יש באמתחתך. דגל התורה שהציבה אותי כמועמד, עומדת על מעל 15,000 קולות בעיר, ולצורך החישוב נאמר שיש כ-14,000 קולות לחומרא. המפלגה שחתמה איתנו הסכם, מפלגת כח – שלומי אמונים, בעזלא, חב”ד וברסלב שמאוגדים תחת השר מאיר פרוש, מונה למעלה מ-10,000 מצביעים ואני שוב מחשב לחומרא וסופר מהם רק כ-8,000 קולות. יחד עם ה-14,000 של דגל התורה אנחנו עומדים על כ-22,000 קולות סך הכל”.


מעמד חתימת הסכם התמיכה של שלומי אמונים בגרינברג

“אלינו חוברים בעזרת ה’ עוד קבוצות. יש חרדים מודרנים בבית שמש שקולותיהם מתחלקים, חלקם הולכים עם עליזה בלוך וחלקם הולכים איתי. אני יודע שיש לי כרגע 1,000 קולות מהם כאשר האלף האחרים ככל הנראה יתמכו בעליזה בלוך. למועמד ש”ס משה אבוטבול אין קולות מהמודרנים, אולי רק ברמה של בודדים”.

“הציבור החילוני והדתי לאומי בבית שמש משייכים כמעט את כולו באופן אוטומטי לבלוך. אנחנו פתחנו מטה דתי לאומי וחילוני ויש לנו קבוצות גדולות של תומכים ואוהדים, ומהם אנו מביאים עוד כ-1000 קולות כיום, ואני יודע שהמספר יעלה. אם נחשב הכל יחד – 22,000 קולות של דגל וכח, 1,000 של המודרנים ועוד 1,000 של הדתי לאומי והחילוני אני מגיע בסך הכל לחבילה של כ-25,000 קולות, פלוס מינוס”.

“בשביל לקבל 40 אחוזים מסך ההצבעות בעיר, צריך 24,000 קולות. זאת אומרת שאנחנו עומדים איפה שהוא על 41%-42%. אבל אנחנו לא שאננים משום ש-41 אחוזים יכולים להיות גם 38 אחוזים. המספר הוא די מדויק, ואם היום עוד קבוצות חוברות אלי עם כ-3,000-2,000 איש, אז אני יודע שאני מגיע לאזור ה-46 אחוזים. לא מספיק לי להיות עם ה-41 אחוזים כפי שהם כרגע, כי זה סיכון מסוים של סיבוב שני”.

אמש פורסם סקר של דודי חסיד, לפיו בלוך מנצחת בסיבוב ראשון עם 48 אחוזים, אבוטבול 28 אחוזים ואתה עם 24 אחוזים בלבד

“הסקר הוא סקר, אבל הוא נערך בקרב נשאלים בצורה של חלוקה רנדומלית. שים לב שגם המזמין של הסקר, עליזה בלוך, הזמינה אותו דרך צד ג’ וידוע שהוא נעשה מתוך דטה מסויימת. זאת אומרת לא לקחו את כל בית שמש וסקרו אותו, ולכן הנתונים שם הם לפי המזמין. יש לי סקרים שלי שאני הזמנתי שלא פרסמתי אותם, הכל יודעים שפרסומות של הסקרים הן שטויות, העניין הוא בסוף המספרים. יש לי נתונים של סקר שלי שמעודדים ואומרים אחרת, סקר לא יכול לטעות בכזו קיצוניות. אני כן יכול לומר שלפי הנתונים שיש אצלי, בלוך היא השנייה בגודלה אחריי, עם מעל 30% אחוזים”.

חסידות וויז’ניץ חתמה בעבר על תמיכה בך וכעת הפרה את ההסכם?

“עם וויז’ניץ היו לי ישיבות, שיחות, סיכומים והבנות רבות בכל הנושא הזה ומעבר לזה אני לא רוצה להרחיב בשלב הזה

האם אתה כועס על וויז’ניץ וגור כמו גם אבוטבול שרץ נגדך ברגע האחרון?

“אני לא כועס על אף אחד, זה דבר ראשון. אבל משהו שלא ברור לי – אנחנו בבית שמש תמיד הלכנו בליכוד השורות כאשר ב-3 מערכות בחירות כל היהדות החרדית, אולי גור לא, תמכה במשה אבוטבול. גם דגל, גם כח, גם ש”ס כולם תמכו בו. פעמיים הוא נבחר וכיהן שתי קדנציות. בקנציה השלישית הוא לא נבחר אבל תמכנו בו. יתרה מזאת, בערב הגשת הרשימות, הרשימה שלו נפסלה והוא בא אלינו ואמר “תעשו איתי את החסד ותכניסו אותי ראשון ברשימה שלכם כדי שאני אהיה המועמד לראשות העיר מאחר ונפלתי ברשימות”. ולמרות זאת, כולנו קיבלנו החלטה וכולם זזו מקום לטובת אבוטבול. אני הייתי במקום ראשון וזזתי למקום שני בעקבות כך, וכך הלאה”.


החתימה של גור ווז’ניץ במועמד ש”ס, משה אבוטבול

“הלכנו את כל כברת הדרך הזו במשך 15 שנים. איך הם באים היום ומתמודדים? עכשיו, לו יצוייר שיש שיקול בהתלבטות והיה דיבור מי יגיש וכו’ אבל הם לא אמרו שבכוונתם להתמודד, שום דבר. אז באה דגל התורה והתמודדה, ובערב הגשת הרשימות פתאום הם החליטו שהמועמד שלהם כן יתמודד. יש כאן משהו שהוא לא הוגן ביחסים שקיימים במרקם טוב בעיר וכברת דרך שהלכנו עם אבוטבול. אנחנו אלה שהבאנו לו את ראשות העיר במשך ה-3 קדנציות האחרונות. אז פלא בעיני איך נעשה כזה דבר. יש בכל מערכת בחירות, הגם שהיא פוליטית, איזו אנושיות. אני לא כועס אבל זה דבר שלא נוהגים כך, התנהגות אנושית היא לא כזו”.


גרינברג ואבוטבול בימים יפים יותר

“בנוסף, במועמדות הזו יש סיפור של נקמה בכלל. מרן הגר”ד לנדו החליט באלעד החלטות מסויימות ובעקבותיהן באו להעניש אותו ולהחליט החלטות אחרות בבית שמש. למה גור הצטרפו לחגיגה הזו? זה גם פוליטיקה ארצית אחרת, סוג של נקמה. זה לא שהיה בעיה לחסידותת גור איתי, לכאורה גם לש”ס אין בעיה איתי. אבוטבול אמר במפורש לאריה דרעי “אני לא רוצה את ההתמודדות הזו, אני נמצא במקום אחר, עשיתי את כברת הדרך שלי בבית שמש. אני היום מכהן בתפקיד סגן שר החקלאות, חבר כנסת ואני לא רוצה את הסיפור הזה”. אריה דרעי חייב אותו”.

הליכוד יתמוך בך?

“על פניו הם לא יתמכו בעליזה בלוך וכרגע הכל פתוח האם יתמכו בי או באבוטבול, משוחחים עם שני הצדדים. אגב, הליכוד שיתמוך בי או באבוטבול, לא מצליח להביא את כל הקולות שלו. רוב הקולות שלו נשארים בגוש החילוני. אבל את אלה שהוא כן מצליח להביא, שזה בין 1,000 ל-2,000 קולות, זה יגיע או אלי או לאבוטבול וזה השיח שמתקיים”.

השבוע הגעת לישיבת סיעה של דגל בכנסת, מה נאמר שם?

“הייתה ישיבת סיעה של דגל התורה והסיעה הזמינה אותי לישיבה הזו לדיונים ושיחה על בית שמש. דיברנו על כל המהלכים, מה עשינו עד עכשיו ומה עושים מעכשיו. אני יכול לחשוף לך שבשבוע הבא יתקיים כנס חירום עם כל חברי הכנסת של דגל התורה, הגבאים ופעילי המפלגה”.


גרינברג בישיבת סיעה השבוע של דגל התורה בלשכת גפני

האם אתה תתמוך בהקמת מוסדות ממ”ח בבית שמש?

“מאחר ואני הולך להיות ראש עיר לכלל המגזרים וגם נתמך על ידם, אני הולך לנהל ולהיות ראש עיר של כולם. בית שמש היא לא כמו אלעד, בני ברק, קריית ספר וביתר עילית. זאת עיר מגוונת שיש בה את מכלול הציבורים, אם זה חילוני, דתי לאומי ממ”ח, חיידר וכו’. כל קהלי היעד שיש בבית שמש יקבלו את השירות המלא ממני בכל אופציה, בין אם זה ממלכתי ובין עם זה ממלכתי חרדי, ממלכתי דתי וכו’. הכל לפי ביקוש והיצע, אתה הרי לא פותח מוסד כשאין ביקוש אליו. זה כבר קיים בבית שמש, זה לא משהו שאני ממציא. אגב, גם לדגל התורה היה ראש עיר שנהג בממלכתיות – אורי לופוליאנסקי שניהל את ירושלים לכלל המגזרים בשיוון ובממלכתיות. ולכן לכל ציבור שגר פה יהיה את השירותים שהוא צריך”.

במידה ולא תבחר לראשות העיר, האם תשוב לתפקידך בירושלים או שתשאר בבית שמש?

“אני הלכתי להתמודד בבחירות כאן ואין סיכוי שאנחנו לא מנצחים ולכן אני נשאר בבית שמש. אין דבר כזה שאני לא מנצח, אין”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

26 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

שירגע הוא לא הולך לנצח
“יש לי סקרים שאני לא חושף אותם”
משפט חמוד

עם ישראל זקוק לאחדות בתקופה הזאת ומה שאתם עושים כאן זה ההפך פשוט חבל זה הפך רצון ה’ דייייייי לפילוג נמאססס

יש לו סיכוי לא רע לנצח, וגם אם לא בסיבוב ראשון, הרי בסיבוב השני הוא יתמודד מול בלוך ולא מול אבוטבול כך שאבוטבול הוא מועמד קש של נקמה,
ואז יהיה הכל תלוי במה יעשו ויז’ניץ וש”ס, האם יתמכו בעליזה בלוך בבחינת תמות נפשי עם פלישתים, וגם לי גם לך לא יהיה, או שיעדיפו להסתפק בניצחון האלעדי, ולתמוך באחדות חרדית עם כבוד של מנצחים,
אגב, גור בודאות יתמכו בסיבוב השני בבלוך.

בניצחון האלעדי שרוליק לוקח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

השאלה לאיפה לוקח ??
אולי הוא לוקח כמו שאבא שלו לקח בירושלים שגם שם חסידי גור (כאילו) תמכו בו

אתה מתכוין שבניצחון אלעדי פרוש לוקח את העיר רק לאנ”ש. אני בהחלט חותם על זה…או אולי לוקח את העיר למקום גרוע גם על זה אני חותם.

בשטויות אלו אתה מוכיח שאתה מדבר מקנאה ושנאה, כולם מודים ששרוליק הפך את העיר ממעברה לעיר, גם הרב דרעי, אלא שיש נקודה של נקמה

על האופציה שאבוטבול מתמודד בסיבוב שני ואז תגובת דגל תיבחן אם הם מספיק הוגנים. אתה אפילו לא דן. קצת יושרה

אל תיתמם. הלכתם עם אבוטבול כי הבנתם שרק לו יש סיכוי. ועוד דבר. די להתבכיין אתה נכנס לפוליטיקה. זה ידוע שאין בה דברים נקיים. ואחרי המכתב של ר’ דב (שאותו הבלעת כבדרך אגב, כי במקרה הזה הוא לא משרת אותך) שהאידישקייט בעיר הוא הקובע גם במחיר הפרת הסכם. (וגם על זה הייתי ממליץ להכיר את בוטבול באלעד ולראות שמדובר בבן תורה שלא הולך לדרדר את העיר ברוחניות) אבוטבול כבר הוכיח את עצמו.

כך לא מדבר בן תורה.

כל הכבוד לו כך בדיוק מדבר בן תורה
אני מאחל לגרינברג לא לחלום יותר מידי
יללא רק לליטאים מותר למלוך גם לאבוטבול מותר הוא לא פחות בן תורה מגירנברג

אתר חדשות חרדי שמעודד לשון הרע???
זה גרוע לא פחות מפריצות.
תהיו צדיקים עד הסוף

פשוט בושה וחרפה שזה כותרת ראשית… תראו מה זה גורם…
דווקא עכשיו???
את מי זה מעניין????
אני חסיד שגר בבית שמש והכי מעניין אותי פוליטיקה..
אבל ע כ ש י ו?????
ועוד כותרת ראשית???????
מה הסיפור?????
תראו את הפלגנות והמחלוקות שזה גורם….

גרינברג במתקפה – מתעדכן.

אני חושב שבתקופה הזו – זה לא לעניין לעשות כותרת כזו שרק מתסיסה את כל הצדדים, באתר נכבד כשלכם לא ראוי לעשות כאלו כותרות אלא לכל הפחות לכתוב – “גרינברג מדבר על הכל” וכדומה..

עצוב זה מה שיש לו למכור…

בושה וחרפה לשון הרע ורכילות, ועוד אתם מתגאים.. כאילו איזה סחורה הבאתם,
תתבישו בזמן כזה…

ביזיון שבוגר מכון מנדל לשינוי הציבור החרדי- הוא המועמד של המפלגה שפעם היתה של לומדי התורה ונהפכה לשק זבל של מקולקלים.

זזזה מממש מוציא שם רע!!!!!!!!!!!!!!

אין ענין להגיע למחלוקות בתקופה הזאת אבל משהו אחד אני לא מצליח להבין
למה עכשיו כשגרינברג מעיר על משהו ובצדק אתם ישר קופצים לשון הרע וענינים
למה הנקימה של דרעי היא בסדר? למה שם לא קפצתם?
כשזה אדם שאתם פחות מתחברים אז מותר לעיר אבל דרעי חס ושלום?!
עם כל הכבוד והערה לדרעי (ויש לי הערכה) הוא פעל בצורה תינוקית
ולא מכובדת
אז קודם תעירו לו ואח”כ נדבר

הטענה של “לשון הרע” ועל כך שהמחלוקת פשוט מגעילה- היה על האתר ולא על “גרינברג”

רק תשימו לב כמה הקב”ה מעורר אותנו בכל השנים האלו ברחמים – “מה אני מבקש מכם.. אלא שתהיו אוהבים זה לזה” – החרדים פעם אחר פעם נכשלים ולא מצליחים להוסיף לעצמם מנדטים או לנחול נצחונות כשהם מפולגים!!

איכס מגעיל. צהוב. גרינברג.
מה בירושלים היית ממש רצוי?
או אולי בבית שמש?

רק תשימו לב כמה הקב”ה מעורר אותנו בכל השנים האלו ברחמים – “מה אני מבקש מכם.. אלא שתהיו אוהבים זה לזה” – החרדים פעם אחר פעם נכשלים ולא מצליחים להוסיף לעצמם מנדטים או לנחול נצחונות כשהם מפולגים!!

פוליטיקה זה לא עסק לבכיינים במקום לנהל קמפיין כל היום בכל במה הלך ואמר אכלו שתו לי חאלס נמאס כבר תעשה קמפיין עניני את אף אחד זה לא מעניין איך דפקו אותה פוליטיקה זה דבר שכל כולה רק לדפק אנשים עם לא אתה לא תצליח להתקדם מקוה שיתחיל להיות עניני ואגב זה לא קשר לאלעד לשס היה בעיה היתה מכיוון שהוא היה ידוע כגזען והם אמרו שהם הוא יהיה המעמד הם לא יתמכו בו ככה שזה לא נקמה לאלעד בכל מקר ה הם ךא היו תומכים בו אלא בבלוך ככה זה היה אמור להיות בהתחלה ובהמשך החליטו להריץ את אבוטבול שהבינו שישלו סיכוי לנצח

אם כל כך הרבה אנשים הגיבו שהכתבה לא מעניינת כנראה גרינברג שילם הרבה בשביל שהיא תישאר

כתבות חדשות באתר

מיוחד לזמן מלחמה: סגולה עתיקה לשמירה מכל רע
ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך; בהתיישבות זועמים
כוחות אוגדה 99 החלו במשימות ההגנה וההתקפה ברצועת עזה • צפו
בחזרה מחתונת אחותו הוא נשבר ומירר בבכי כמו תינוק
אילון מאסק שיתף סרטון שהזהיר מטרוריסטים שייצאו מאירופה - וחולל סערה
סמוטריץ' מאיים על נתניהו: "לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום"
משחק טריוויה דיגיטלי משפחתי על מנהגי הפסח
הרב שמואל אליהו: זאת התפילה שיש לומר בעת חסימת הסיוע לעזה
אחרי שנפצע בתאונה: דרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגד בן גביר
רבה של באר שבע בבקשה אישית: "אין לו דברים בסיסיים כדי להתחתן"
"עסקה שלא כוללת את כל החטופים תסכן את חייהם של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"
קן הטרור של ה'עבסנים': איך הסתיים שבוע מארבים אחד בחיסול 54 מחבלים?

הכתבות המעניינות ביותר

עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים
'ליל הסדר התימני' נערך לראשונה בבית שמש • סיקור ותיעוד
המונים בהילולת בבא מאיר זיע"א במחיצת בנו האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp Image 2024-04-26 at 08.35
המטה, הטעות, העזיבה והאיומים: רונן צור עונה על כל השאלות הקשות | ראיון בלעדי
WhatsApp Image 2024-04-24 at 11.03
"כשיותם נחטף גיליתי את הכוח באמונה": איריס חיים בשיחה על חוסן ועוצמה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 11.16
המקובל הצעיר שסוחף ומדהים את ציבור ה'מבקשים' ושוחרי ה'מויפתים' | שיחה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 10.59
מיוחד: כל מה שרציתם לשאול את שי גראוכר • ראיון נטול כפפות

חדש באתר

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
קאמארנא פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
הגר''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
שיר השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
קאמארנא פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
הגר''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
שיר השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – י"ז בניסן ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture