בעולם

freepik

לא רק איברהים ראיסי: אלו הנשיאים וראשי הממשלות שנהרגו בהתרסקות מטוס

נשיא איראן איברהים ראיסי, מצא את מותו בהתרסקות מסוק – ומתברר כי הוא לא היחיד | מנהיגי מדינות רבות מצאו את מותם בדרך דומה, חלקם מתאונות – חלקם מחיסולים מכוונים | וגם: שני הנשיאים שמתו באותו ערב מהתרסקות מטוס
  • אתה אוהב לנהוג, נכון? אל תפספס הזדמנות להצעת עבודה מפתה

    תוכן מקודם

  • סיימת לחתן - ועדיין רץ בין גמחי"ם?! בגיל שלך – זה מיותר! כל הפרטים על הכסף שמגיע לך >>

    תוכן מקודם

  • חם בחוץ? כך תבחרו מזגן שייתן לכם מקסימום מיזוג במינימום הוצאה>>

    תוכן מקודם

  • קור רוח בכל מצב – גלו את טכנולוגיית המיזוג שכובשת את המדינה>>

    תוכן מקודם

  • קור רוח בכל מצב – גלו את טכנולוגיית המיזוג שכובשת את המדינה>>

    תוכן מקודם

  • חם בחוץ? כך תבחרו מזגן שייתן לכם מקסימום מיזוג במינימום הוצאה>>

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

תוכן זה נכתב על ידי Gemini

הטיסה האווירית הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי המנהיגים בעולם המודרני. היא מאפשרת להם לנוע במהירות וביעילות בין מדינות, לקיים פגישות בינלאומיות ולקדם את האינטרסים של מדינותיהם. אך לצד היתרונות הרבים, טומנת בחובה הטיסה גם סכנות. לאורך ההיסטוריה, התרחשו מספר אסונות תעופה טרגיים שגבו את חייהם של ראשי מדינות ודמויות ציבוריות בולטות.

נשיא פרגוואי, חוסה מריה אסטיגריביה

חוסה מריה אסטיגריביה כיהן כנשיא פרגוואי בין השנים 1936 ל-1940. הוא נולד בשנת 1867 למשפחה אמידה, למד משפטים בארגנטינה, והצטרף לצבא פרגוואי בגיל צעיר. אסטיגריביה עלה לגדולה במהלך מלחמת צ’אקו (1932-1935) כנגד בוליביה, בה הנהיג את צבא פרגוואי לניצחון מרשים. ניצחונו במלחמה הפך אותו לגיבור לאומי, והוא זכה לתמיכה גורפת מהציבור.

ב-22 באוגוסט 1940, נסע אסטיגריביה במטוס פרטי מעיר הבירה אסונסיון לעיר סן ברנדינו. המטוס התרסק זמן קצר לאחר ההמראה, וכל הנוסעים נהרגו. אסטיגריביה, בן 73 במותו, היה הנשיא הראשון של פרגוואי שמת בתפקיד.

הסיבות להתרסקות המטוס לא הובררו באופן חד משמעי. ייתכן שהתרסקות נגרמה כתוצאה מתקלה טכנית, טעות אנושית או מעשה חבלה. לאורך השנים התעוררו תיאוריות קונספירציה רבות לגבי נסיבות מותו של אסטיגריביה, אך אף אחת מהן לא הוכחה.

נשיא פיליפינים, רמון מגסיאסאי

רמון מגסיאסאי כיהן כנשיא הפיליפינים בין השנים 1953 ל-1957. הוא נולד בשנת 1907 למשפחה פוליטית ידועה, למד משפטים באוניברסיטת הרווארד, והחל את הקריירה שלו כעורך דין. מגסיאסאי נכנס לפוליטיקה בשנת 1934, ונבחר לבית הנבחרים של הפיליפינים. לאחר מלחמת העולם השנייה, כיהן כמזכיר ההגנה של הפיליפינים, ובשנת 1953 זכה בבחירות לנשיאות.

ב-17 במרץ 1957, נסע מגסיאסאי במטוס פרטי מעיר הבירה מנילה לעיר בלמבן. המטוס התרסק זמן קצר לאחר ההמראה, וכל הנוסעים נהרגו. מגסיאסאי, בן 49 במותו, היה הנשיא הראשון של הפיליפינים שמת בתפקיד.

הסיבות להתרסקות המטוס לא הובררו באופן חד משמעי. ייתכן שהתרסקות נגרמה כתוצאה מתקלה טכנית, טעות אנושית או מעשה חבלה. לאורך השנים התעוררו תיאוריות קונספירציה רבות לגבי נסיבות מותו של מגסיאסאי, אך אף אחת מהן לא הוכחה.

מותו של מגסיאסאי השפיע רבות על הפיליפינים הן מבחינה פוליטית והן מבחינה חברתית. מותו גרם לחוסר יציבות פוליטית שהובילה לתקופה של משבר במדינה. בנוסף, מותו של מגסיאסאי פגע קשות בביטחון הלאומי של הפיליפינים, שכן הוא היה מנהיג חזק שהצליח לשמור על יציבות במדינה.

מותו של מגסיאסאי גם גרם לשינויים חברתיים משמעותיים בפיליפינים. מותו גרם לעלייה במודעות הציבורית לסכנות הטמונות בטיסות, והוביל לירידה משמעותית במספר האנשים שטסו במדינה.

נשיא עיראק, עבד אל סלאם עארף

עבד אל סלאם עארף כיהן כנשיא עיראק בין השנים 1966 ל-1968. הוא נולד בשנת 1921 למשפחה צבאית, למד באקדמיה הצבאית העיראקית, והתקדם במהירות בדרגות עד שהפך לגנרל. בשנת 1958, היה עארף אחד ממנהיגי ההפיכה הצבאית שהפילה את המלוכה העיראקית והקימה את הרפובליקה העיראקית. לאחר ההפיכה, מונה עארף לסגן הנשיא, תחת אחיו הבכור, עבד אל רחמן עארף.

ב-13 באפריל 1966, נהרג עבד אל סלאם עארף בתאונת מטוס מסתורית. המטוס, שהיה בדרכו מדרום עיראק לבגדד, התרסק באזור בצרה. יחד עם עארף נהרגו גם שר הפנים, שר התעשייה ופקידים בכירים נוספים בממשל.

הסיבות הרשמיות לתאונה מעולם לא הובהרו באופן חד משמעי. ועדת חקירה ממשלתית קבעה שהתאונה נגרמה כתוצאה מסופת חול עזה, אך רבים הטילו ספק במסקנותיה. לאורך השנים התעוררו תיאוריות קונספירציה רבות לגבי נסיבות מותו של עארף, ביניהן טענות שהמטוס הופל על ידי גורמים עוינים, כגון יריבים פוליטיים או גורמים זרים.

עבד אל סלאם עארף נותר דמות שנויה במחלוקת בהיסטוריה העיראקית. תומכיו רואים בו מנהיג לאומי שהוביל את עיראק לעידן חדש, בעוד שמתנגדיו מאשימים אותו בשחיתות ובדיכוי פוליטי.

נשיא אקוודור, חיימה רולדוס אגילרה

חיימה רולדוס אגילרה כיהן כנשיא אקוודור בין השנים 1979 ל-1981. הוא נולד בשנת 1937 למשפחה פוליטית ידועה, למד משפטים באוניברסיטת גואיאקיל, והחל את הקריירה שלו כעורך דין. רולדוס נכנס לפוליטיקה בשנת 1962, ונבחר לבית הנבחרים של אקוודור. לאחר מכן, כיהן בתפקידים שונים בממשלה, ביניהם שר האוצר ושר ההגנה. בשנת 1979, זכה בבחירות לנשיאות מטעם מפלגת “ריכוז כוחות העם”.

ב-24 במאי 1981, נהרג רולדוס אגילרה בתאונת מטוס בעת שהיה בדרכו מכוונס בחירות בעיר לוג’ה. המטוס התרסק בהרי האנדים, וכל הנוסעים נהרגו. רולדוס, בן 44 במותו, היה הנשיא הצעיר ביותר של אקוודור שמת בתפקיד.

הסיבות הרשמיות לתאונה מעולם לא הובהרו באופן חד משמעי. ועדת חקירה ממשלתית קבעה שהתאונה נגרמה כתוצאה מתקלה טכנית, אך רבים הטילו ספק במסקנותיה. לאורך השנים התעוררו תיאוריות קונספירציה רבות לגבי נסיבות מותו של רולדוס, ביניהן טענות שהמטוס הופל על ידי גורמים עוינים, כגון יריבים פוליטיים או גורמים זרים.

מותו של חיימה רולדוס אגילרה היה זעזוע קשה עבור אקוודור. הוא היה מנהיג אהוב ופופולרי שהוביל את המדינה לשינויים פוליטיים וחברתיים משמעותיים. מותו גרם גם לחוסר יציבות פוליטית, שכן לא היה יורש ברור לתפקיד הנשיא. לאחר מותו, מונה סגן הנשיא, לאון פברה, לנשיא, אך הוא הודח כעבור שנה בהפיכה צבאית.

נשיא מוזמביק, סאמורה מאשל

סאמורה מאשל נולד בשנת 1933 במשפחה חקלאית ענייה במוזמביק. הוא הצטרף לתנועת השחרור המהפכנית FRELIMO בגיל צעיר, והפך במהירות לאחד ממנהיגיה הבולטים. לאחר שנים של מאבק קשה, הצליחה FRELIMO לגרש את הפורטוגלים ממוזמביק בשנת 1975. מאשל הפך לנשיא הראשון של המדינה העצמאית החדשה.

מאשל היה מנהיג סוציאליסטי שהוביל את מוזמביק לשינויים פוליטיים וחברתיים משמעותיים. הוא הלאים אדמות ותעשיות, העביר רפורמות חינוכיות ובריאותיות, ופעל לשיפור תנאי החיים של האוכלוסייה הענייה. מאשל היה גם דמות בינלאומית מוכרת, ושימש כמנהיג בולט בתנועת המדינות הבלתי מיושרות.

ב-19 באוקטובר 1986, נהרג מאשל בתאונת מטוס מסתורית בדרכו חזרה מביקור בדרום אפריקה. המטוס התרסק בשטח זמביה, וכל הנוסעים נהרגו. מותו של מאשל היה זעזוע קשה עבור מוזמביק ולקה הבינלאומית.

הסיבות הרשמיות לתאונה מעולם לא הובהרו באופן חד משמעי. ועדת חקירה ממשלתית קבעה שהתאונה נגרמה כתוצאה מתקלה טכנית, אך רבים הטילו ספק במסקנותיה. לאורך השנים התעוררו תיאוריות קונספירציה רבות לגבי נסיבות מותו של מאשל, ביניהן טענות שהמטוס הופל על ידי גורמים עוינים, כגון דרום אפריקה או גורמים קומוניסטיים יריבים.

נשיא פקיסטן, מוחמד זיא אל חאק

גורל פקיסטן נחרץ בשמיים, כאשר מטוסו של הנשיא והדיקטטור הצבאי, מוחמד זיא אל-חאק, התרסק בדרכו ממצעד צבאי. יחד איתו נהרגו 17 נוסעים, ביניהם קצינים בכירים ואף שגריר ארצות הברית במדינה, ארנולד לואיס רפאל. האירוע המזעזע עורר תדהמה עולמית והותיר אחריו חלל פוליטי עצום ושאלות רבות ללא מענה.

נסיבות התאונה נותרו עטופות בערפל עד היום. ועדות חקירה הוקמו, תיאוריות קונספירציה רבות צצו, אך הגורם הרשמי לאסון מעולם לא נקבע באופן חד משמעי. טענות על תקלות טכניות, טעות אנוש ואף חבלה מכוונת ערבבו את הקלפים והותירו את הציבור הפקיסטני והקהילה הבינלאומית תוהים.

זיא אל-חאק שלט בפקיסטן ביד קשוחה במשך למעלה מעשור. תומכיו מצביעים על תרומתו ליציבות כלכלית ולצמיחה משמעותית במדינה. מנגד, רבים רואים בו עריץ שהפר זכויות אדם, דיכא כל התנגדות פוליטית והוביל את פקיסטן למעורבות עמוקה במלחמת אפגניסטן הסובייטית, שהותירה צלקות עמוקות בחברה הפקיסטנית.

נשיאי רואנדה ובורונדי: ז’ובנל הבירימנה וסיפריין נטאריאמירה

טרגדיה משותפת פקדה את מזרח אפריקה כאשר שני מטוסים נשיאותיים התרסקו באותו ערב, בתוך שעות ספורות זו מזו. באסונות אלו נהרגו נשיאי רואנדה, ז’ובנל הבירימנה, ונשיא בורונדי, סיפריין נטאריאמירה, יחד עם עשרות נוסעים אחרים.

התרסקות מטוסו של הבירימנה:

ב-6 באפריל 1994, מטוסו של הבירימנה, שהיה בדרכו חזרה מקיגלי לאחר פסגת של מדינות האזור, התרסק מעל קיגלי, בירת רואנדה. כל הנוסעים נהרגו, ביניהם הבירימנה, אשתו, ראש צבא רואנדה וקצינים בכירים נוספים. התאונה אירעה זמן קצר לאחר התנקשות בנשיא בורונדי, סיפריין נטאריאמירה.

התרסקות מטוסו של נטאריאמירה:

זמן קצר לפני התרסקות מטוסו של הבירימנה, התרסק מטוסו של נטאריאמירה מעל בוג’ומבורה, בירת בורונדי. נטאריאמירה, יחד עם מספר בכירים בממשלתו, נהרגו באסון.

נסיבות שתי התאונות לא נקבעו באופן חד משמעי, אך עלו חשדות למעורבות של גורמים קיצוניים ברואנדה ובבורונדי.

מותם של שני הנשיאים יצר חוסר יציבות פוליטי משמעותי בשתי המדינות. ברואנדה, מותו של הבירימנה עורר זעם בקרב ההוטו, וגרם להתפרצות רצח העם הטוטסי הנורא. בבורונדי, מותו של נטאריאמירה החריף את המתיחות בין ההוטו והטוטסי, ותרם להתגברות האלימות האתנית במדינה.

קיימות מספר תיאוריות בנוגע לנסיבות התאונות, וחלקן טוענות למעורבות של גורמים קיצוניים. חקירות רשמיות נערכו, אך לא פורסמו ממצאים חד משמעיים עד היום.

נשיא מקדוניה, בוריס טרייקובסקי

מטוסו של נשיא המדינה, בוריס טרייקובסקי, התרסק בדרכו לוועידה כלכלית בבוסניה והרצגובינה. טרייקובסקי, יחד עם מספר נוסעים בכירים, נהרגו באסון. מטוסו של טרייקובסקי, מדגם יאק-42, התרסק סמוך לעיר מוסטאר בבוסניה והרצגובינה.

הסיבה הרשמית לתאונה נקבעה כתנאי מזג אוויר קשים, ערפל סמיך וראות ירודה. גורמים רבים חקרו את האירוע, אך לא התגלו ראיות המעידות על מעשה חבלה.

טרייקובסקי כיהן כנשיא מקדוניה בין השנים 1999 ל-2004. הוא היה דמות פוליטית מרכזית במדינה, ושימש תפקיד מפתח בתהליך השלום שסיים את המלחמה האתנית שהתרחשה במקדוניה בשנים 2001-2002. טרייקובסקי היה ידוע כאיש עסקים מצליח וכמנהיג כריזמטי, שנהנה מתמיכה ציבורית רחבה.

נשיא פולין, לך קצ’ינסקי

מטוסו של נשיא פולין, לך קצ’ינסקי, התרסק סמוך לעיר סמולנסק ברוסיה, בדרכו לטקס זיכרון לרגל 70 שנה לטבח יער קאטין. באסון נהרגו 96 בני אדם, ביניהם קצ’ינסקי, אשתו, עשרות בכירים פולנים וקצינים צבאיים.  מטוס הטופולב Tu-154 התרסק בעת ניסיון נחיתה בשדה תעופה סמוך לסמולנסק.

תנאי מזג האוויר היו קשים, עם ערפל סמיך וראות ירודה. ועדת חקירה רוסית קבעה שהתאונה נגרמה כתוצאה מטעות אנוש של צוות הטיסה, בשילוב עם תנאי מזג האוויר הקשים ולחץ פוליטי שהופעל על הטייסים. ועדת חקירה פולנית העלתה טענות בדבר כשלים טכניים במטוס וברשלנות מצד הרשויות הרוסיות.

לך קצ’ינסקי נותר דמות שנויה במחלוקת בפולין. תומכיו רואים בו פטריוט שהקדיש את חייו למען ארצו. מתנגדיו מבקרים את סגנונו הפופוליסטי ואת פגיעתו במוסדות הדמוקרטיים. האסון העיב על היחסים בין פולין לרוסיה, וגרם למתיחות דיפלומטית משמעותית.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

3 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

מטוס אבל לא מסוק

הוא כתב בטעות ב”בינה המלאכותית” מטוס ולא מסוק
שים לב שהוא כתב נשיאים ולא ראשי ממשלות או מנהיגים (פריגו’זין הרוסי למשל)
כמו כן גם נסיבות התאונה הנוסח כמעט זהה אצל כולם..
עדיין הכתבה יפה מאוד רק שהייתי ממליץ יותר להשקיע בנוסח שכותבים בצאט GPT

מתחקור אחרון עולה שחבורת מצוות היא זו שהפילה את המסוק

כתבות חדשות באתר

"זה פשוט גאוני! איך לא חשבו על זה קודם
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

3 בני משפחה ישראלים נהרגו בתאונת דרכים קטלנית בסיני • צפו
הותר לפרסום: סמל יאיר רויטמן הי"ד נפטר מפצעיו אחרי שנפגע ברפיח לפני מספר ימים
דמעות בעיניים: הילד הקטן אומר קדיש על אימו הצעירה • צפו
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

החטוף שחולץ: "תחזירו את החטופים הביתה, תעשו עסקה בהקדם האפשרי" • צפו
איזנקוט התראיין ותקף את נתניהו; הליכוד: הוא וגנץ פרשו בגלל ההתרסקות בסקרים
לא מבקשים ממך יותר: יש לך אולי עשרים אגורות ליתום?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

בארה"ב סבורים: התקיפות הישראליות בעומק לבנון - כהכנה למתקפה רחבה
מועברים לרכב תחת אש כבדה: תיעוד דרמטי מחילוץ החטופים • צפו
האם נמצאה הנוסחה לקניית דירה לכל הילדים?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

בנט מנצל את האסון כדי לתקוף את החרדים: "אין מקום לפטור גורף לאוכלוסייה שלמה"
נתניהו אחרי האסון: "על אף המחיר הכבד, עלינו לדבוק במטרות המלחמה" • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

מזמור לשיעור אחרון: סינגל זכרון למרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין
דובר צה"ל: "צריך לומר ביושר - לא נוכל להשיב את כל החטופים במבצע חילוץ"
הגרמ''צ ברלין בשיחת הכנה לחג מתן תורה בכולל ארחות תורה
אסון כבד ברפיח: 8 לוחמי צה"ל הי"ד נפלו מפיצוץ נגמ"ש הנדסי
כלי הנדסי עלה על מטען רב עוצמה; כתוצאה ממנו נהרגו 8 לוחמים | תחקיר ראשוני
חילופי האש בצפון נמשכים; שמונה חיילים נהרגו בפיצוץ נגמ"ש | סיכום חדשות השבת
טען עוד כתבות >

המיוחדים

.
הרבבות בגור, ההכרזה בבעלזא, הדרמה בקרלין, והנפילה בתוא"י • החג בחצרות הקודש
WhatsApp Image 2024-06-09 at 18.43
נערכים למלחמה: כתב 'JDN' בביקור נדיר בבסיס חיל האוויר בצפון | מיוחד
WhatsApp-Image-2021-05-20-at-13.27.36-724x483-1-1-1
חיסול מוצלח, מתחזה וילד ג'ינג'י • עשרת הסרטונים הנצפים של השבוע
צילום מסך 2024-06-06 195822
קיפקעס | לחץ אנשי דרעי ששעשע את המגזר, מניעי "קמפיין ליצמן", והתמונות שמוחזרו

חדש באתר

__צילום מסך (1870)_640x360
מזמור לשיעור אחרון: סינגל זכרון למרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין
__צילום מסך (1869)_640x451
3 בני משפחה ישראלים נהרגו בתאונת דרכים קטלנית בסיני • צפו
ezgif
הותר לפרסום: סמל יאיר רויטמן הי"ד נפטר מפצעיו אחרי שנפגע ברפיח לפני מספר ימים
__צילום מסך (1868)_640x360 (1)
החטוף שחולץ: "תחזירו את החטופים הביתה, תעשו עסקה בהקדם האפשרי" • צפו

גלריות

הגרמ''צ ברלין שיחה לקראת שבועות (2)
הגרמ''צ ברלין בשיחת הכנה לחג מתן תורה בכולל ארחות תורה
משכנות הרועים דינר (22)
דינר 'מה חיינו' לטובת מוסדות 'משכנות הרועים' בארה"ק
DOCZAHI@GMAIL
וּמְסַר לָן אוֹרַיְתָא • נעילת החג והכנסת ספר תורה בחצה"ק נדבורנה
נעילת החג טעמשוואר (8)
וּבָאוּ כֻלָּם בִּבְרִית יַחַד • נעילת החג בחצה"ק טעמשוואר

עיתוני היום

%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99-%D7%A2%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D4
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – ח' בסיון ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture