היום 6 ימים לעומר

צילום: פלאש 90

בנימין נתניהו בראיון מיוחד ל’JDN’: “הממשלה פגעה בעולם התורה, אני אתקן”

בראיון מיוחד ל’חדשות JDN’ מתייחס רה”מ לשעבר בנימין נתניהו להסתה החריפה נגדו מצד מתנגדיו, טוען ש”אין לצד השני דרך” ומצהיר שהמשפט שלו קורס • במסר מיוחד למגזר החרדי מסביר נתניהו מדוע כל כך חשוב לצאת ולהצביע
  • השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח>>

    תוכן מקודם

  • בואו להרוויח מפירות מרקיבים

    תוכן מקודם

  • האם גם הפרות ברפת אוכלות כשר לפסח?

    תוכן מקודם

  • הפוסק הזדעזע ממראה עיניו: כך מתגוררת משפחה ברוכת ילדים אצלו בשכונה

    תוכן מקודם

  • השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח>>

    תוכן מקודם

  • המזגן נכבה בסעודת השבת? לדעת להכריע - בלי להזיע!

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

בעוד קצת יותר מ-24 שעות, נדע ממדגמי הבחירות שיפורסמו מי ראש הממשלה הבא של ישראל. בראיון מיוחד שנתן היום (שני) ראש הממשלה לשעבר ויו”ר הליכוד, ח”כ בנימין נתניהו, לכתב הפוליטי של ‘חדשות JDN’ מרדכי הלפרין, הוא מבטיח כי יעשה הכול למען חיזוק היהדות במדינה. “נפעל לרווחת הציבור החרדי ונשמור על עולם התורה”, מצהיר נתניהו. ומה הוא חושב על השמאל ועל איתמר בן גביר?

את הראיון אנחנו מקיימים בצל הנתונים של סוקרי הליכוד על אחוזי הצבעה נמוכים בקרב המגזר החרדי, מה שהוביל את נתניהו אף לבקר עם ה”ביבי-בא” ברחובות בני ברק. בליכוד מקיימים כל הזמן דיוני חירום בניסיון לעורר את המצביעים, וכשאני שואל את נתניהו מה המסר שלך לאותם קבוצות בימין ששאננים ולא יוצאים להצביע – הוא יורה בלי להסס.

“המסר שלי לציבור החרדי – הוא ברור”, אומר נתניהו בקול בטוח, “מי שרוצה אותי ראש ממשלה – שיצא להצביע. ליהדות התורה, לש”ס – העיקר שיצא להצביע לגוש הימין”. נתניהו יודע היטב מה מפריע למצביע חרדי ממוצע שסבל מגזירות הממשלה, וממשיך לפרט ש”אחרת נקבל את לפיד, את ליברמן ואת המשך הגזרות הכלכליות שיהיו אף יותר חריפות ממה שכבר עשתה הממשלה הרעה הזאת בשנה האחרונה בהטלת המיסים על החד פעמי, השתיה המתוקה וגזירת המעונות”.


יו”ר הליכוד ח”כ בנימין נתניהו בראיון ל’חדשות JDN’. צילום: זאבי פליישמן

בהמשך ישיר לגזירות שמנית כעת, מה תפעל לבטל ומה הצעדים הראשונים שתעשה הממשלה בראשותך לטובת המגזר החרדי?

מועמד הליכוד לראשות הממשלה משיב: “אנחנו נפעל קודם כל לבטל את הגזרות שהממשלה הרעה הזאת הטילה על הציבור החרדי כמו מס על שתייה מתוקה ועל החד פעמי”. שווה לשים לב למסר המעניין הבא של נתניהו: “כמו בכל הממשלות הקודמות שעמדתי בראשם נפעל לרווחת הציבור החרדי ונשמור על עולם התורה והזהות היהודית של מדינת ישראל”, הוא מבטיח, אמירה שבהחלט מכוונת לליבו של כל מצביע חרדי שעוד התלבט האם לצאת מחר מהבית.

את הבחירות האחרונות סיים גוש הימין (ללא בנט וימינה) עם 52 מנדטים. הפעם המצב שונה לחלוטין, ולפי הסקרים המירוץ הוא מאוד צמוד. סקרים חדשים אסור לפרסם בשל הסמיכות ליום הבוחר, אבל נתניהו בהחלט רומז מהן הנתונים שיש בידו נכון לעכשיו. “אנחנו בתיקו 60-60. זה קרב ראש בראש ביני ללפיד. הבחירות יוכרעו על קולות בודדים ולכן כל קול קובע, זה תלוי רק בכם”, הוא מוסיף.

“פגעו בעולם התורה, אני יתקן”

נתניהו, בן 73, הצטרף לפוליטיקה בשנת 1988. כמעט 45 שנה של פעילות ציבורית בפרופיל גבוה מאחוריו, אבל מסתבר שהוא מסתער בכל הכוח על הקרב לחזור לראשות הממשלה – כאילו מדובר בפעם הראשונה שלו. הוא נכנס בפעם הראשונה לתפקידו במשרד ראש הממשלה לפני 26 שנים, ויצא ממנו לפני שנה וחצי. התפקיד הכי בכיר בישראל דורש המון מאמץ, כשכמעט ואין למחזיק בתפקיד זמן לעצמו ולמשפחתו. מאז התיישב נפתלי בנט על הכסא שלו, הפעילות הציבורית שלו ירדה כמובן דרסטית. עניין אותי איך התחושה להיות באופוזיציה, מנוטרל מכמעט כל השפעה.

היית במרכז הכוח במשך 12 שנים, איך התחושה לעמוד מהצד?

לכך יש לנתניהו תשובה מוכנה מראש: “עמדנו כאופוזיציה מאוחדת וחזקה מול ממשלה רעה שפגעה בכבוד הלאומי שלנו, בעולם התורה ובזהות היהודית של מדינת ישראל, ממשלה שהביאה לאינפלציה משתוללת, ולאיבוד הביטחון האישי של אזרחי ישראל. את כל זה אנחנו נעצור ונשנה בעז”ה רק אם כל בוחרי גוש הימין יצאו להצביע ולהכריע את התיקו שישנו כרגע בין הגושים”. כדאי לחזור ולקרוא שוב את הטקסטים הללו, מילים שבעבר לא היינו שומעים מפיו. שינוי התפיסה וההליכה המוחלטת עם הגוש שלו כיום.


נתניהו בזמן כהונתו בראשות הממשלה, מכוון לחזור לאותו כיסא. צילום: פלאש 90

בימים האחרונים חוזרת שוב ושוב הטענה כי מצביעי הימין מיואשים. אחרי ארבעה מערכות בחירות כמעט רצופות, הם כבר לא מאמינים שיצליחו לנצח. יו”ר הליכוד מבקש להעביר באמצעותנו מסר לאותם אנשים: “אל תתייאשו”. אני שואל את נתניהו למה הוא למעשה לא מתייאש. אם מסתכלים על העשייה שלך בראשות הממשלה נראה הסכמי שלום היסטוריים, חיסונים לפני כולם, איראן שנבלמת וכלכלה שמזנקת קדימה. ההצלחה שלך היא היסטורית, למה שוב לחזור לכל הבלאגן?

“אני רוצה לחזור בשביל לתקן את כל מה שהממשלה הרעה הזו הרסה, לשקם את הכלכלה, להחזיר את הביטחון את הכבוד הלאומי”, מצהיר ראש הממשלה לשעבר, בתוספת הבהרה שכל מה שהוא פעל למענו בעשור האחרון עלול פשוט להימחק במידה וגוש הימין לא ינצח. “זה יקרה אך ורק אם ננצח בבחירות וזה תלוי בכל אחד ואחד מבוחרי גוש הימין”, מוסיף נתניהו.

מאז החלה ‘הציונות הדתית’ לעלות באופן דרסטי בסקרים, נראה שהיחסים בין נתניהו לבן גביר התערערו. כששאלתי כיצד ישתף פעולה עם בן גביר, אחרי שאמר כי הצבעה לעוצמה יהודית היא הצבעה ללפיד, השיב נתניהו: “אנחנו נקים אך ורק ממשלה ימנית יציבה עם השותפות הטבעיות – יהדות התורה, ש”ס, והציונות הדתית”. אבל בן גביר כבר הגיב ש”גורמים בליכוד” נמצאים במו”מ עם גנץ הקשתי, ונתניהו הדף זאת: “אנחנו לא נשב עם גנץ כי גנץ הוא שמאל”.

התשובה של נתניהו בעניין ברורה, הוא לא יחזור על הממשלה שהקים במשבר הקורונה עם בני גנץ, אבל האופציה השנייה גם כן לא מלהיבה. ממשלת 61 (לפי הסקרים) כאשר כל חבר כנסת הוא ראש הממשלה. אז בסדר, במידה וגוש הימין ינצח הממשלה שתוקם תהיה ימנית. אבל עדיין היא תהיה צרה. אמנם אמרת שסלחת לבצלאל סמוטריץ’, אבל אתה לא חושש שהרכב הממשלה יוביל לסחטנות? נתניהו משיב: “פעלנו ביחד באופוזיציה והפלנו את הממשלה הזאת, וכך נפעל ביחד בממשלה ונחזיר את ישראל למסלול הנכון”.


הפגנה כנגד נתניהו. “איזו הסתה, התשובה שלנו תגיע ביום שלישי בקלפי”. צילום: פלאש 90

“לצד השני אין דרך”

רבות דובר על התופעה הזאת, אבל תשובה אין ממש. למה הציבור בישראל כל כך נחלק בשאלה ‘כן ביבי’ או ‘לא ביבי’. איך אתה מסביר שיש 56 מנדטים בישראל שהאידאולוגיה היחידה שלהם היא ‘רק לא ביבי’ – לא מעניין אותם לא כלכלה, לא ביטחון ולא שום דבר אחר. אולי טעית במשהו בדרך? אני שואל את נתניהו, שמשיב במתקפה חריפה כנגד מתנגדיו.

“מה שמעניין זה אך ורק ניצחון גוש הימין”, משיב יושב ראש הליכוד, ומוסיף אמירה חריפה: “לצד השני אין דרך אבל לנו יש – ואותה אנחנו מציעים לאזרחי ישראל”. נתניהו שב וחוזר על המסר כי הבחירות כעת הן במצב של תיקו פוליטי, וההכרעה תהיה צמודה: “תנו לנו את הכח להחזיר את ישראל למסלול הנכון, צאו בשלישי להצביע ולהכריע את התיקו”.

מטבע הדברים מקבלת משפחת נתניהו איומים רבים על חייה, אבל לאחרונה הקו כבר נראה שנחצה. בימים האחרונים השנאה אליך הגיעה לתהומות חדשים, ח”כ בן ברק (יש עתיד) השווה אותך לגדול הצוררים היטלר והשרה מירב מיכאלי (העבודה) מאשימה אותך בשותפות ברצח רבין. אתה חושש שזה יוביל לאלימות פיזית נגדך ונגד תומכיך?

“רם בן ברק, חבר כנסת בעשירייה הפותחת של יאיר לפיד, משווה אותי להיטלר ואת תומכי הליכוד לתומכי הנאצים. איזו בושה איזו הסתה”, תוקף ראש הממשלה לשעבר את ההשוואה המחליאה בינו לבין גדול הצוררים ימ”ש, וממשיך: “התשובה שלנו תגיע ביום שלישי בקלפי”.

הראיון מגיע לקראת סיום, ואני מנסה להספיק איתו נושא נוסף שלא פחות מעניין את הציבור. תיקי האלפים אנחנו שומעים דרישה שלך להעביר את המשפט בשידור חי, אתה חושש שלא ייעשה לך צדק? לדבריו: “אני רוצה שהציבור יראה איך התיקים קורסים בבית המשפט, התקשורת לא מראה את זה ומגיע לציבור לדעת שהכל קורס”.

לסיום, מה תרצה לומר למצביע החרדי, למה לו לצאת מחר מהבית ולשלשל את הפתק הנכון בקלפי? מנהיג גוש הימין מסיים במילים חמות: “אני קורא לציבור החרדי שאני כה אוהב ומעריך, אנחנו בתיקו 60-60. זה קרב ראש בראש ביני ללפיד. הבחירות יוכרעו על קולות בודדים ובעצם על הקולות שלכם. אל תישארו בבית. הניצחון בהישג יד. צאו להצביע ובעזרת השם ננצח בענק ונקים ממשלה טובה ל-4 שנים”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

9 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

ואוו! ראיון מצוין !!!

בעזרת השם נעשה ונצליח

בעזרת השם נעשה ונצליח מצביעים למפלגות החרדיות להצלחת הגוש

יאלה ביבי לראשות הממשלה אינשאללה מחר ב”ה
כולם להצביע ימין שס/ג!!

ראיון חזק.

היום כולם מצביעים!

להצביעעעעעעע רקקקק לגוש הימיןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שים לב מתי הוא אמר את זה אנחנו נפעל קודם כל לבטל את הגזרות שהממשלה הרעה הזאת הטילה על הציבור החרדי כמו מס על שתייה מתוקה ועל החד פעמי”.

קודם כל שיתקן את מה שהוא בעצמו פגע
ושיחזיר את קבצאות הילדים שהוא קיצץ.
אם רק יחזיר את זה – לא נצטרך: לא קצבאות לישיבות, לא לכוללים, לא להוריד את המס על השתייה המתוקה וחד פעמי.
אחרי שהוריד אלפי שקלים למשפחה לחודש, הוא מבטיח להחזיר חמישית מזה. תודה

כתבות חדשות באתר

לקראת שביעי של פסח: "זיווגים הגונים בזאת השנה"
ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך; בהתיישבות זועמים
כוחות אוגדה 99 החלו במשימות ההגנה וההתקפה ברצועת עזה • צפו
מה ליפא לא מצא בשום פינה בבדיקת חמץ?
אילון מאסק שיתף סרטון שהזהיר מטרוריסטים שייצאו מאירופה - וחולל סערה
סמוטריץ' מאיים על נתניהו: "לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום"
משחק טריוויה דיגיטלי משפחתי על מנהגי הפסח
הרב שמואל אליהו: זאת התפילה שיש לומר בעת חסימת הסיוע לעזה
אחרי שנפצע בתאונה: דרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגד בן גביר
"הרגשתי שמישהו למעלה דוחף אותי, דוחף ומריץ אותי לגמור את השידוך..."
"עסקה שלא כוללת את כל החטופים תסכן את חייהם של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"
קן הטרור של ה'עבסנים': איך הסתיים שבוע מארבים אחד בחיסול 54 מחבלים?

הכתבות המעניינות ביותר

עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים
'ליל הסדר התימני' נערך לראשונה בבית שמש • סיקור ותיעוד
המונים בהילולת בבא מאיר זיע"א במחיצת בנו האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp Image 2024-04-26 at 08.35
המטה, הטעות, העזיבה והאיומים: רונן צור עונה על כל השאלות הקשות | ראיון בלעדי
WhatsApp Image 2024-04-24 at 11.03
"כשיותם נחטף גיליתי את הכוח באמונה": איריס חיים בשיחה על חוסן ועוצמה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 11.16
המקובל הצעיר שסוחף ומדהים את ציבור ה'מבקשים' ושוחרי ה'מויפתים' | שיחה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 10.59
מיוחד: כל מה שרציתם לשאול את שי גראוכר • ראיון נטול כפפות

חדש באתר

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
 פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
 השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
 פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
 השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – י"ז בניסן ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture