ההפגנה בכיכר הבימה בתל אביב. צילום: התנועה לאיכות השלטון
הרפורמה המשפטית של יריב לוין: בדקות אלו (מוצאי שבת) גודשים כעשרים אלף איש, ארבעה מוקדי הפגנה כנגד הממשלה והרפורמה, בעיר חיפה, מול בית הנשיא יצחק הרצוג בירושלים, מול בית שר המשפטים לוין בעיר מודיעין וברחבת הבימה בתל אביב – מוקד ההפגנה העיקרי. במשטרה נערכו מראש עם חסימות כבישים וצירים בהתאם, עד כה לא נרשמו תקריות חריגות.
גשמים רבים שיורדים בתל אביב שיבשו במקצת את התוכניות של מארגני ההפגנה, כאשר הצפי של חמישים אלף משתתפים בהפגנה, על פי המשטרה בישיבת היערכות מוקדמת, ירד בכמה אלפים. המארגנים קראו למפגינים מגוש המרכז-שמאל להגיע למקום עם מטריות ומגפיים, מאחר ו"עדיף הקור והגשם של הדמוקרטיה הישראלית, מחום הגהנום של הדיקטטורה הפאשיסטית".



האלפים בתל אביב. צילומים: אמיר גולדשטיין
ראשי המחנה שהפסיד בבחירות קראו להגיע להפגנות במוקדים השונים, כאשר יאיר לפיד לא צפוי להגיע. ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הגיע כעת להפגנת התנועה לאיכות השלטון וארגוני המחאה בכיכר הבימה, מי שעוד מגיע הוא יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. המארגנים סירבו לאפשר לגנץ לנאום, הוא החליט להגיע בכל זאת. "נכון שקצת קר ואולי יירד גם גשם. אבל זו המדינה שלנו. שכל אחד ייקח דגל ישראל ביד אחת, מטריה ביד שנייה ויבוא לשמור על הדמוקרטיה ועל החוק במדינת ישראל. זה חשוב לנו", אמר.
סביב בתיהם של כמה סמלי שלטון נפרסו מחסומים ויש היערכות משטרתית, ביניהם בית הנשיא, ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה בירושלים, ביתו של יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה בתל אביב, שגם ממוקם בסמוך לתוואי ההפגנה. במשטרה עדכנו שהביאו מכת"זית לתל אביב, אך יעשו בה שימוש רק במידה וההפגנה תצא משליטה והצעדות לכיוון כביש איילון, במטרה לחסום אותו, ייצאו מפורפורציות.
ההפגנה מחוץ לביתו של לוין במודיעין. 27א*
גנץ לפני יציאתו להפגנה. מתוך הטוויטר שלו
*הסרטון מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא"ל [email protected] . השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007





















למה לא מארגנים הפגנה הפוכה 'בעד' הרפורמה ונגד השמאל לאיכות השלטון?!!
מעניין, שנה שלימה היה שקט, לא הייתה שום הפגנה של "איכות השלטון" היועצת המשפטית לא צייצה כלום… פתאום עכשיו סוף העולם מגיע!!! אוי ויי די זמיר…
להבדיל אלפי הבדלות שבלוויה של הרב בעדני זצ"ל היה כותרת בערוץ 13 מאות משתתפים😂 ועכשיו בהפגנה עשרות אלפים .
שימשיכו לעשות בדיחה מעצמם, הם סיימו קרירה מזמן.
חזק
ברוך השם שהחליט לשבש להם את ההפגנה