גל הטרור המדמם: כוחות הביטחון ניסו הבוקר (שבת קודש) לעצור את מבצע ניסיון הפיגוע בשבוע שעבר, במסעדה בצומת אלמוג, שבחסדי שמיים הסתיים ללא נפגעים מאחר ולמחבל היה מעצור בנשק. הפעילות התרחשה במחנה הפליטים עקבת ג'אבר שבאזור יריחו, שם התפתח קרב יריות כולל שיגור טיל על ידי כוחות הביטחון. עם זאת המחבל הצליח להימלט.
במהלך הפעילות התפתחו חילופי אש, והלוחמים ירו טיל לעבר המבנה שבו הסתגרו המבוקשים. כ-15 מבוקשים נעצרו, אך חבר החוליה שניסה לעשות את הפיגוע, כנראה לא ביניהם. במוצאי השבת שעברה, שעות לאחר הפיגועים הרצחניים בירושלים, הגיע המחבל לצומת אלמוג וניסה לבצע ירי לעבר מסעדה – אך הוא נתקל במעצור בנשקו. בחסדי שמיים לא היו נפגעים.
בהודעה משותפת לדובר צה״ל ודוברות שב"כ נמסר כי "לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור במחנה הפליטים עקבת ג'בר בקרבת יריחו. לוחמי יחידת דובדבן, מגלן ולביאי הבקעה, פעלו הבוקר במחנה הפליטים עקבת ג'בר למעצר מבוקשים. במהלך הפעילות, הכוחות כיתרו מספר מבנים בהם היו מבוקשים, במבנה הראשון הם אף הסגירו עצמם לידי הלוחמים".
"הפעילות התקיימה בין היתר בעקבות פיגוע הירי לעבר צומת אלמוג בסמוך למסעדה ביריחו שהתרחש ביום שבת (ש'), 28 בינואר 2023, ו׳ בשבט התשפ"ג. במאמץ מודיעיני של שב״כ מאז אירע הפיגוע, נאסף מידע לפיו חברי התשתית מסתתרים במבנה במחנה הפליטים עקבת ג'בר שסמוך ליריחו תוך שהם נעזרים בבני משפחתם ותושבי המקום ועוסקים בתכנון פיגועים נוספים. בפעילות כוחות הביטחון הבוקר נעצרו מספר פעילים וסייענים של התשתית שהועברו לחקירת שב"כ. חקירת הפיגוע נמשכת. במהלך פעילות המעצרים בוצע ירי לעבר כוחותינו שהשיבו באש לעבר החמושים, זוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחותינו. צה״ל ושב״כ ימשיכו לפעול לסיכול פעילות טרור כנגד מדינת ישראל", נמסר בנוסף.
צילומים: פלסטיני





















ברוך ה'