מבצע "מגן וחץ" נכנס הלילה (מוצאי שבת) ליום השישי. 'חדשות JDN' בעדכונים שוטפים דקה אחר דקה מהמבצע ברצועת עזה של מערכת הביטחון כנגד ארגון הטרור הג'יאהד האסלאמי, ההודעות על כניסת הפסקת האש ומטחי הרקטות שמשגרים המחבלים ליישובים בעוטף עזה ובשאר חלקי ישראל.
23:58 – צה"ל מגיב למטח לעוטף, אחרי כניסת הפסקת האש לתוקפה, בתקיפת מטרות של הג'יאהד האסלאמי. דובר צה"ל: "צה"ל תוקף כעת ברצועת עזה"
23:31 – דובר צה"ל: בהמשך לדיווח, זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד, השיגור הנוסף נפל בשטח פתוח
23:30 – תיעוד יירוט המטח האחרון לעוטף
צילום: 'ידיעות מהשטח'
23:26 – דיווח: כ-5 רקטות נורו במטח בדקות האחרונות לעבר נירים ועין השלושה שבעוטף עזה, לא דווח על נזק או נפגעים. נשמע גם יירוט
23:24 – ראש המל"ל צחי הנגבי: "נגיב על כל שיגור, גם לנו יש מרחק בלימה"
23:12 – ישראל הובכה. אחרי הודעת נתניהו על הפסקת אש, חודש הירי לעוטף עזה
22:55 – לשכת רה"מ: "ראש המל"ל צחי הנגבי, בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודה לנשיא מצרים עבד אל־פתאח א־סיסי, והביע את הערכת מדינת ישראל למאמציה הנמרצים של מצרים להביא להפסקת אש. ראש המל"ל הבהיר כי היענות ישראל ליוזמה המצרית משמעותה ״שקט ייענה בשקט, ואם ישראל תותקף או תאויים, היא תוסיף לעשות כל מה שהיא צריכה לעשות על מנת להגן על עצמה"
22:53 – הודעת החמ"ל המשותף של הפלגים הפלסטיניים בעזה, על סיום הלחימה: "הסבב הסתיים". בהודעה החמ"ל הזהיר את ישראל מחזרה למדיניות החיסולים: "חרבנו לא הורדה. היד שלנו על ההדק"
22:32 – דובר צה"ל: בתגובה לירי הרקטות מרצועת עזה, כלי טיס של צה"ל תקפו לפני זמן קצר שני משגרי רקטות מוטמנים של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה
22:30 – בכיר הג'האד האסלאמי, דאוד שיהאב: "האויב הישראלי נתן למצרים התחייבויות בעל פה. אבל אנחנו לא קיבלנו את זה. מהרגע הראשון, כשנכנסנו למו"מ, הישראלים היו מוכנים להעניק התחייבויות רק בעל-פה. התעקשנו על טקסט ברור – התחייבות להפסיק את החיסולים ואת בתי המגורים. זה מה שהשגנו"
22:26 – דובר חמאס, עבד א-לטיף אל-קאנוע: "מערכת הגבורה שניהל חמ"ל הפלגים הסתיימה בניצחון ההתנגדות. העם הפלסטיני רושם ניצחון חדש"
22:24 – בעזה הודיעו על החזרת כלל הלימודים לסדרם, החל ממחר בבוקר. בישראל הגדירו זאת כ"אינדיקציה להפסקת האש"
"מגן וחץ" – הסוף; אחרי 5 ימים, הגא"פ: "הסתיים הסבב"; נתניהו: "תודה למצרים"
22:20 – ח"כ אלמוג כהן: "זו לא הפסקת אש, זו אש בלי הפסקה. דם ילדי הדרום אינו הפקר!"
22:19 – הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי נוטלת אחריות על ירי הרקטות לעבר המרכז לפני זמן קצר "בתגובה לסיכולים הממוקדים והמשך התוקפנות נגד העם הפלסטיני", דקות ספורות אחרי כניסתה של הפסקת האש לתוקפה
22:12 – דובר צה"ל: צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה. תיעוד מעזה של המטח האחרון אחרי הפסקת האש
22:08 – הפסקת האש הופרה, הופעלה אזעקת צבע אדום ביישוב כיסופים שבעוטף עזה ובעיר שדרות
22:07 – הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי אחרי הירי הרקטי, בהודעה שפרסמה ב-22:00: "הפלגים הפלסטיניים ממשיכים להכות בתל אביב, בערים ובעוטף עזה עם מטחי רקטות – בתגובה על החיסולים והמשך התוקפנות נגד העם הפלסטיני לפני כניסת הפסקת האש לתוקף"
22:00 – אחרי חמישה ימי לחימה במסגרת מבצע "מגן וחץ", נכנסה לתוקף הסכם הפסקת האש בין ישראל לג'יאהד האסלאמי
21:59 – דובר צה"ל: בתגובה לירי הרקטות מרצועת עזה, כלי טיס של צה"ל תקפו לפני זמן קצר שלושה משגרי רקטות מוטמנים ומוצב צבאי ששימש לאימונים של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה
21:57 – הירי לעבר ראשון לציון וחולון: רקטה אחת נורתה ויורטה בידי כיפת ברזל. בראשון לציון נפל רסיס של מיירט על כביש ראשי, ללא נפגעים
21:56 – מטח הסיום הורחב כעת גם לאשקלון ונתיבות
21:52 – הג'יאהד האסלאמי מגיב במטח נוסף לעוטף עזה
21:51 – דובר צה"ל מעדכן כי צה"ל מבצע תקיפה ברצועת עזה, דקות להפסקת האש
21:50 – תיעוד היירוטים בשמי בני ברק
(27א*)
21:42 – מטח לעבר המרכז והשפלה, הופעלה אזעקה בחולון וראשון לציון
(27א*)
21:35 – נחשף נוסח הסכם הפסקת האש בין ישראל לג'יאהד האסלאמי, בתיווך מצרי

21:29 – מטח נוסף לעוטף עזה
21:25 – תיעוד מעזה של המטח האחרון לעוטף
הנוסח נחשף: הפסקת אש בעוד כ-20 דקות; "מטחי סיום" לעוטף
21:22 – דוברות עיריית שדרות: "אין דיווח על נפילות בעיר"
21:16 – בצל הדיווחים על הפסקת אש החל מהלילה, מטח של מספר רקטות נורה לעבר יישובי העוטף. הופעלה אזעקה בשדרות, איבים וניר עם
21:14 – ההתייעצות אצל ראש הממשלה נתניהו תמה. גורם מדיני מאשר: "הפסקת אש החל מהשעה 22:00, הדברים ייבחנו במעשים"
21:08 – גורם בכיר בג'האד האסלאמי לעיתון הפלסטיני אל-קודס: "יש הסכם הפסקת אש והוא אושר"
21:06 – תיעוד: נפילת רקטה במעבר מרצועת עזה לישראל, ללא נפגעים
21:00 – גורם ביטחוני מאשר: הפסקת אש צפויה להתחיל "בשעות הקרובות". אין התחייבות להפסקת הסיכולים הממוקדים. שקט ייענה בשקט. היה תהליך של הבשלה אצל הג'יהאד והמצרים הצליחו להניח נוסחה שמרצה את הצדדים. הדיון אצל ראש הממשלה עוד לא הסתיים
20:56 – פיקוד העורף מעדכן: מחר לא יתקיימו לימודים עד 40 ק"מ מגבול הרצועה

20:50 – דיווח ברויטרס: ישראל והפלגים הפלסטיניים הסכימו להפסקת אש בחסות מצרים, החל מהשעה 22:00 הלילה
20:43 – דיווח באל-ג'זירה: הג'יהאד האיסלאמי מסכים להפסקת אש, גם הצד הישראלי מתקרב להסכמה





















עוד פעם נצחו
התכוונת עוד פעם ניצחנו ,
תודה להשם…
החזירו אותם אחורה עשר שנים בה
לגמרי, וגם הקבוצה השנייה ימח שמם הורתעו חזק. צריך להגיד הרבה תודה לריבונו של עולם להללו ולשבחו, ניסים גמורים מופלאים ביותר
עוד פעם ניצחנו ב"ה אצלם לא סופרים את ההורים שלהם למה הם כמו נייר שנשרף
ימח שמם של כל הערבים צריך לתת להם מכה אחת שתמחוק את כולם
לא לעצור! להמשיך לחסל את המחבלים הארורים! הפסקת אש זה לחלשים… 😏
ביבי אדם פחדן! נקודה.
נא לעשות חיסול עד גמר המלאי….
לאשר ולא זה נכון
לאשר תגובה