דעות

צילום: פלאש 90, עיבוד: חדשות JDN

טעות טראגית: הח”כים והשרים החרדים אשמים במשבר הגיוס / אבי מוסקוב

טעות אחת של המפלגות החרדיות בתחילת ימי הממשלה הובילה אותנו למצב כיום שבו בג”ץ התערב והפסיק את התקציבים לעולם התורה • המפלגות החרדיות נכנעו לנתניהו ולוין ואפשרו להם לדהור עם הרפורמה / אבי מוסקוב בטור נוקב
  • הכנסה קלה: כך תחתנו את ילדיכם עם כסף מהצד

    תוכן מקודם

  • 2024, אנשים מממנים שכר דירה עם נכס דיגיטלי

    תוכן מקודם

  • שוחטים מוסמכים ברבנות – מסלול מהיר להכנסה גבוהה בלי לצאת מעולם התורה!

    תוכן מקודם

  • תשואה התחלתית של 9% לכל הפרטים>>>

    תוכן מקודם

  • צעירים? תעשו חשבון פשוט ותראו כמה זה שווה

    תוכן מקודם

  • השקעות יוקרה לא לעשירים בלבד>>>

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

הציבור החרדי נמצא כעת במצב הקשה ביותר מקום המדינה באשר ליחסי דת ומדינה. מעולם לא הונף החרב על עולם התורה באופן כה מוחשי. תקציבי עולם הישיבות, גם בזמנים הקשים ביותר, לא נעצרו. כעת, אחרי פסיקת בג”ץ זה יקרה באופן חסר תקדים. לא יהיה זה מוגזם לומר כי עולם התורה נמצא בטלטלה.

צריך להדגיש ולומר עוד בפתח הדברים – מי שחושב שבגלל תקציב כזה או אחר יהיה בחור או אברך שיעלה בדעתו להתגייס לצה”ל, או שאינו מכיר את המגזר החרדי או שהוא טיפש מוחלט. אף בחור חרדי לא יתגייס בגלל בג”ץ. להיפך, הציבור החרדי מתכנס כעת לתוך עצמו והמחיצות שהפרידו בנינו לציבור החילוני רק הוגבהו, דבר שיש שיאמרו שהוא דווקא טוב.

זהו טבעו של האדם. כאשר מנסים לגרום לאדם או חברה לעשות משהו בניגוד לרצונם ופועלים למען המטרה בכפיה, האדם או החברה רק יתנגדו חזק יותר. הידברות תמיד מועילה יותר יותר מהתנגשות.

עם זאת, המכה תהיה קשה מבחינה כלכלית גם לציבור החרדי וגם לראשי המוסדות שיצטרכו למצוא פתרונות יצירתיים בכדי לגייס את הכסף החסר. ספויילר: זה לא יהיה קל. למרות שכבר כעת מתגבשות יוזמות של נגידי עולם התורה להשלים את החסר, זה לא יספיק, וגם בתקווה שהיוזמות המבורכות יחזיקו לאורך זמן והן לא תהיינה רק ריגוש רגעי. אבל מי שסייע עד כה לעולם הישיבות והכוללים להתקיים, למרות כל הקשיים, ימשיך גם כעת.

ואחרי שהבהרנו את הנקודה לפיה עולם הכוללים והישיבות ימשיך להתקיים כרגיל ולא נראה לפתע נהירה של בחורים שמתייצבים בבקו”ם, כעת צריך לצלול ולהבין כיצד הגענו עד הלום.

מיד לאחר הפסיקה הדרמטית במהלך סוף השבוע האחרון, הח”כים והשרים החרדים מכל המפלגות מצאו את האשמים בכל הפלונטר בחוק הגיוס – בג”ץ והיועצת המשפטית לממשלה. אשמים נוספים מצאו במפלגות החרדיות – הליכוד, יריב לוין ובנימין נתניהו.

עיתון ‘המבשר’ כתב זאת שחור על גבי לבן כאשר האשים את נתניהו במשבר הגיוס: “בקרב המפלגות החרדיות ניכרת מורת רוח רבה מגרירת הרגליים של ראש הממשלה נתניהו עד הרגע האחרון כשלא עמד בהבטחתו מאז כינון הקואליציה להסדיר את מעמד בני הישיבות”.

ב”הדרך” מתחו ביקורת חריפה על השופטים, ובכותרת הראשית נכתב: “בג”ץ נגד עולם התורה”. בהמשך נכתב: “שופטי בג”ץ ממשיכם בדורסנותם האקטיביסטית ומרימים יד בתורה משה בהחלטה אומללה הנוטלת בחטף ממדינת ישראל את זכות החזקת התורה, המגינה על עצם קיומה”.

כל זה נכון רק במידה חלקית. אכן, לולי בג”ץ שרודף את עולם התורה כאידיאולוגיה, התקציבים לעולם הישיבות כלל הנראה היו נשארים כפי שהיו עד כה. בלי מפלגת הליכוד והשרים הסוררים ייתכן וחוק הגיוס היה עובר מזמן. לולי היועצת המשפטית לממשלה שהתגלתה כיועצת המשפטית להפלת הממשלה, כנראה שלא היינו מגיעים לסיטואציה הזו.

אבל, וכאן האבל הגדול, האמת היא שבג”ץ והיועמ”שית לא היו צריכים להידרש לעניין באופן הזה אילו הח”כים והשרים החרדים היו פועלים נכון מבחינה פוליטית, תוך הסתכלות ארוכת טווח. טעות אחת טראגית של המפלגות החרדיות כולן הובילה אותנו לשפל הנורא שהציבור החרדי נמצא בו כיום.

הימים ימי טרום הקמת הממשלה – ממשלת הימין-מלא מלא, המשא ומתן הקואליציוני עם המפלגות החרדיות בשיאו כאשר עיקרו מתנהל סביב שתי נקודות עיקריות – חוק הגיוס ותקציבי עולם הישיבות.

לאחר משא ומתן ממושך המפלגות החרדיות חתמו על הסכם עם הליכוד ובו הובהר באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי חוק יסוד לימוד התורה יחד עם חוק הגיוס יעבור עד תקציב 2023, קצת אחרי הקמת הממשלה. המפלגות החרדיות היו בטוחות שלא תהיה בעיה להעביר את החוקים בממשלת החלומות הוורודה.

אך במהרה התברר לחרדים כי זאת באמת ממשלת ה”חלומות” באספמיה. שר המשפטים יריב לוין הגיח לפתע פתאום עם הרפורמה המשפטית, רפורמה שגם החרדים טוענים כי היא נחוצה. לוין רץ עם הרפורמה כמי שאחזו אמוק. הוא סחף איתו את נתניהו ומפלגות הימין, שלא היו מוכנות כמעט לשמוע על שום דבר אחר מלבד הרפורמה. כל החוקים האחרים היו בלתי רלוונטיים בעיני יריב לוין שדהר עם הרפורמה שלו היישר לתהום כידוע.

באותה נקודת זמן, המפלגות החרדיות דרשו מנתניהו ולוין לעצור לדקה מהטירוף ולהעביר את חוק הגיוס כפי שהובטח להם בהסכמים הקואליציוניים. נתניהו כדרכו מרח את החרדים ואמר להם חכו קצת, בא נתקדם לפחות קצת עם הרפורמה כפי שלוין רוצה (אחת הוא יתפטר) – ואז נקדם את חוק הגיוס בדיוק כפי שאתם רוצים. החרדים ניסו לשכנע את נתניהו לאורך הדרך שיקדם את חוק הגיוס אפילו במקביל לרפורמה, אך המאמצים עלו בתוהו. נתניהו נפנף את החרדים עם הבטחות סרק. החרדים, כך נדמה, בלעו את הפתיון.

אמנם, היו נציגים חרדים כבר אז, שכנראה מכירים את נתניהו הערמומי, שדרשו לדפוק לנתניהו ולוין על השולחן ולומר להם – זה או אנחנו או הרפורמה. “לנו הדבר החשוב ביותר בעולם שבעבור זה נשלחנו אל הכנסת זה חוק הגיוס ותקציבים לעולם התורה, ולא משנה כמה הרפורמה צודקת, חוק הגיוס מעל הכל”, הסביר בזמנו גורם חרדי שהוסיף, “אין לנו מה לחפש בממשלה בלי חוק גיוס מתוקן”.

דעה זו לא התקבלה לצערנו ואין דרך יפה לומר זאת – המפלגות החרדיות נכנעו לנתניהו ולוין ואפשרו להם לדהור עם הרפורמה על פני חוק הגיוס. השאר היסטוריה, חוק הגיוס לא התקדם, המלחמה הקשה החלה, הרפורמה מתה והחרדים יצאו קרחים מכל הכיוונים.

וכאן הטעות הטראגית. אילו הח”כים והשרים החרדים היו מתעקשים יותר להעביר את חוק הגיוס בתחילת הדרך, כפי שהובטח להם בהסכמים, ולא להיכנע לתכתיבים של לוין ונתניהו, אילו הם היו דופקים על השולחן כפי שהיו שדרשו, אילו הם היו אומרים לנתניהו “או חוק גיוס או פרישה מהממשלה”, בג”ץ לא היה צריך להתערב כיום, בוודאי לא באופן הדרמטי הזה.

התמיהה הגדולה היא בעיקר על השרים והח”כים הוותיקים של המפלגות החרדיות. וכי אתם לא מכירים את נתניהו? לא למדתם דבר או שניים על אופיו של האיש? וכי לא הבנתם שטבעו של האיש הוא לדחות ולדחות ולדחות ולבסוף לנפנף?

האשמים המרכזיים של המחדל שהוביל לקיצוץ תקציבי עולם הישיבות הן המפלגות החרדיות. אפשר לזרוק את האשמה על נתניהו, על בג”ץ, על יריב לוין, על היועצת המשפטית לממשלה. אבל בסוף, הח”כים והשרים החרדיים נשלחו לכנסת בעיקר למטרה אחת – חוק גיוס ותקציבים לעולם התורה. ובזה הם נכשלו כישלון מר, בפרט לאור העבודה שעם קצת יותר מאמץ ותובנה פוליטית הכל יכול היה להימנע.

צריך שוב להדגיש כפי שנכתב לעיל. היו נציגים חרדים שדעתם הייתה בזמנו כי יש להתעקש על העברת חוק הגיוס ויהי מה. אך הבעיה הייתה שדעתם לא התקבלה.

הגולל לא נסתם, עדיין ניתן להעביר חוק כזה או אחר, לפחות לנסות. תפקידן של המפלגות החרדיות כעת היא לפתור את הבעיה שהן הכניסו את כולנו אליה בטעות פוליטית טראגית, כדי להוכיח שהם נשלחו לכנסת עבור הציבור החרדי ולומדי התורה ולא בשביל לחמם כסאות.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

31 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

לא הזמן לריב ביננו
מה העניין עם הטור הזה?
תשלח אותו כשתיגמר הסאגה

צודק בכל מילה

מאמר גרוע מאוד ומפגין חוסר הבנה בסיסי, כיון שהבעיה היא בג”ץ שביטל את כל החוקים עד עכשיו היה מבטל גם את החוק הזה, הטעות היא הפוכה לגמרי, שכחרדים ישבנו על הגדר ולא עזרנו להעביר את הרפורמה, כאילו זה לא קשור אלינו, כעת הבנו שזה בהחלט קשור אלינו, ולכן עיקר המאבק צריך להיות בבג”ץ הרשע, ולא ליפול לפח שהרשעים הללו טמנו לנו לעשות מריבות בתוך גוש הימין.

מישהו מוכן לנסות להלין עליהם אצל גדולי ישראל, ולגרום לשידוש מערכות בנוגע לנציגים הללו?…

קשקשן!
מה היה עוזר חוק גיוס??
הרי בג”ץ בסוף תמיד פוסל כל חוק גיוס..
ברור שהדבר הכי דחוף זה הרפורמה!

מי שכתב את הכתבה, שיתמודד נגד נתניהו והליכוד ואחר כך יכתוב מה שהוא רוצה.

מצער מאוד שכמה כתבים חרדים החליטו להיות אידיוטיים שימושיים של השמאל
מישהו באמת חושב שבג”ץ שהסכים לחטוף מחצי מהעם כשפסל את חוק יסוד הנבצרות לא היה פוסל את חוק תורתו אומנתו?

שטויות

שטויות ללכת על הרפורמות עכשיו בלי לפחד

מי שאשם בכל המצב הזה זה נתניהו (בגיום ברפומה במצב המחלמה התקוע וכו’ )
שהוא ראש ממשלה ובסוף הוא בעל הבית ואם הוא נותן שידרכו עליו או על הציבור החרדי הוא אשם בכל זה
אם שרון היה ראש ממשלה כבר מזמן יה מפטר את היוצעת משפטית עם השופטים ואחרי כמה ימים היו כולם מבינים מי בעל הבית ואז כולם היו מתיישרים איתו כול ל כל ראשי הצבא ובמובן החנפנים מהתקשורת
כולם יודעים למה קוברים נפטר כי הוא לא מתנגד

נכון כל מילה

הרבה שנים לא קראתי כל כך הרבה בלבולי שכל במאמר כזה קצר !!
כמה חוקי גיוס עברו בעשרים שנה האחרונות ? את כולם בג”ץ פסל ! אפילו את החוק שהעביר יאיר לפיד אי שם לפני למעלה מעשור ב’ממשלת האחים’ הידועה לשמצה, בג”ץ פסל !!
כל חוק שהיו מעבירים בגץ ישר היה פוסל, ולכן היתה דרישה של המפלגות החרדיות (!) בהסכמים הקואליציונים להעביר את פסקת ההתגברות, בשביל חוק הגיוס, ולכן הרפרורמה היתה חשובה לציבור החרדי, בעיקר בשביל חוק הגיוס.
אז תפסיק לבלבל ת’מוח,
נ.ב. (תוך כדי הכתיבה אני נזכר בעצרת בחירות שהייתה בבני ברק (לפני הסבב הראשון בתשע”ט) שגפני כבר אז אמר קבל עם ועדה שהמפלגות החרדיות ידרשו פסקת התגברות,)
שורה תחתונה. לא היה מצב לטפל בחוק גיוס בלי לעקוף את בגץ באיזה שהיא דרך

צודק ב100 אחוז רק לדייק שדרעי הוא האשם הגדול שסוחב אותנו עם נתניהו ואנחנו צריכים להתלכלך בשקי העוונות שלהם גם במשבר הרפורמה הרצוג הציע פטור מלא לחרדים בהסכמת בג”ץ אבל הרב נתניהו לא הסכים

איזה חרטוט. ועוד בכותרת ראשית
בגץ פסל עם אחר פעם את כל חוקי הגיוס שהיו כולל את החוק שהעביר לפיד !
לכן היו צריכים קודם פסקת התגברות ורק לאחר מכן חוק גיוס,
אגב למי שזוכר המפלגות החרדיות בקשו בהסכמים הקואלציונים פסקת התגברות ,בשביל לעקוף את בגץ בחוקי הגיוס.

לגמרי לא נכון. אין ספק שללא רפורמה משפטית כל חוק שיהיה יפסל על הסף. והח”כ החרדים אינם פוליטיקאים עצמאים שפועלים ללא הוראות גדולי התורה. גדולי התורה שמן הסתם לא טעו ואם טעו לא ייגרם מהם אסון לעולם התורה כי הכל לשם שמים בטוב טעם ודעת כך שה’ מגן על כבודם ודרכם.

אני חסיד בישיבת חברון, ולמרות אהבת התורה הגדולה שיש בי ואהבת הלימוד הרבה, אני חושב שאולי הגיע הזמן להתגייס לצבא

יא מתחזה! חסיד בחברון!!?
אבל אני גם חלק מהמגזר ואני חושב שבשעות המלחמה הקשות הללו אנחנו צריכים לצאת להילחם ב7 העמים ובעמלק

בסדר, אתה חסיד בישיבת חברון שיושב ולומד כל היום ורוצה להתגייס ואני תורם חילוני אתאיסט שמתנגד לכיבוש ורוצה לתרום לישיבות בגלל הדיקטטורה השיפוטית…

עד שלא יגידו לבג”ץ “תפסוק מה שתפסוק זה לא מעניין אני עושה מה שאני רוצה” וככה באמת יעשו! שוב דבר לא יזוז במדינה המשוגעת הזו. אבל הם לא ‘גברים’ אז שיסבלו…

אז תתגייס מי מפריע לך?? (לדעתי הנך פרסונה מומצאת אבל זה לא רלוונטי לעצם הנושא)

אתה אמיתי??? ה’ יעזור לך לחזור למכינה להשקפה

אפשר להבין למה מוחקים לי תגובה????????????
לא מתאים לכם שאני כותב שזה טעות?????????????

חזק תמשיך לאומר את האמת!!!!

תמיד קל לכתוב בלי לעשות כלום ולא לדעת משום שיקול ולהטיף מוסר לאחרים

אנשים מ ה זה הדבר הזה? אדם ישב השקיעע כתב כתבה ערך חשב …ואתם כך באים ומזלזלים ז ה נראה לכם לגיטימי??? גם אם אתם לא חושבים כך תוכלו להסבביר 6לנמק ב נימה יפ. גם אנחנו ןא מסכימים עם כל בנאמר אבל בגלל זה לזלזל?? אין כאן אף אחד שמוחה זהה נורא!!
אחים, הזהרו בלבנת פנים גם מאחורי מקלדת יש מצוות וק”ו עבירות ובושהה שהאתר הזה נותן ככ ה לשמיץ את כותביו.
כמה שאכפת לם מאד.

נכון הוא השקיע אולי שעה והח”כ לא השקיעו??

קראתי את מה שכתבת והבנתי את הכאב שלך וזה באמת מרגש, ואני מבין מאוד את הצער,

אני חושב באמת שבכללי זה טוב לשים לב למה שכתבתם, ויש הרבה פעמים שזה למעשה.

ועדיין, עדיין אני חושב שעדיין כל תגובות המחאה פה הם צודקות מאוד,
קודם כל הכותרת היא כותרת מאוד מאוד מאוד לא יפה שפוסלת מכל וכל 18 ח”כים ויהודים יקרים פלוס כל הסגל שלהם וכל היועצים שלהם,
חוץ מזה שזה גם פוסל את כל הרבנים והמועצות שמנהיגים אותם!!!!!!!!!!!!!!!!
וזה כמובן חוץ מזה שהכתבה הזאת הוא תמצית מזוקקת של שטויות ושקרים ועיוותים שאין אפילו צורך להסביר אותם,
ומשום מה זה תמיד הולך ביחד שבכל הכתבות שבהם מדברים נגד הממסד ונגד רבנים אז יש כאלה תמהילים ודוק’ ואכמ”ל

ואגב אני רק מוסיף נקודה קטנה שאף אחד עדיין לא כתב, והיא ש: בהסכם הקואליציוני עם הליכוד נקבע שאת חוק הגיוס יחוקקו בתוך 9 חודשים! ובאמת לפני סוכות הח”כים החרדים כבר התחילו לדפוק על השולחן ולומר : שהזמן כבר מתקרב!

כותב השורות כנראה שכח כמה לחצו על הפוליטיקאים החרדים,גם הציבור וגם אתן הכתבים, קודם לקדם את הרפורמה, הרי בלעדיה בג”ץ יבטל כל חוק. אז עכשיו לבוא ולהלין עליהם. איזה גועל נפש

כל מילה בסלע,
ואלו שכותבים שזה שטויות – לא מבינים דבר וחצי דבר!
פוליטיקה זה לזהות תיזמון ולהעביר חוק – במיוחד שהוא בעייתי כ”כ,
אין ספק שיש כאן פיספוס ענק של הח”כים החרדים,
מספיק לראות שפי 2 מהאנשים אהבו את הכתבה והזדהו איתה,
ואני מדברת מהשטח זה מה שכולם באמת חושבים…………
אז תפסיקו לרדת על מי שכתב את הטור הוא אמר בקול את מה שכולנו חושבים בשקט.

ואולי הטעות הייתה שלא ישבו עם ראשי הצבא ובאו עם דרישות ליחידות חרדיות למהדרין, ואז מי שלא לומד יתגייס ויוריד את הדרישה?

אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה, שֶׁהַבּורֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמו הוּא בּורֵא וּמַנְהִיג לְכָל הַבְּרוּאִים, וְהוּא לְבַדּו עָשה וְעושה וְיַעֲשה לְכָל הַמַּעֲשים

כתבות חדשות באתר

נולד לכם תינוק? איזו עגלה כבר החלטתם, אבל מה עם החתונה שלו?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
בשיחת טלפון: ברק ומישל אובמה הודיעו על תמיכה בקמלה האריס
ר' דוד גולדמן חלם על הלווייתו שבוע לפני שנפטר, ולא עצר את פעילותו
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טראמפ שיתף קטע מנאום נתניהו - ואיים להשמיד את איראן • צפו
חמאס דחה שוב את הדרישות הישראליות - ומאשים את נתניהו
מה מביא ישראלים רבים להשקיע בחו"ל?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הנאום והנהמה: נתניהו דיבר לאוזניהם של מי שלא היו שם / יוסף טיקוצ'ינסקי
מטייל שבר את רגלו בנחל תבור וחולץ ע״י מסוק יחידת להבה • צפו
מאות זוגות חשוכי ילדים כבר נפקדו: בשעות הקרובות זה קורה שוב
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הסוקר מסביר את השינויים הדרמטיים: "נתניהו קרוב לשיא שלו מלפני שנתיים"
סקר: הליכוד מתחזק אחרי נאום נתניהו; האופוזיציה לא יכולה להקים ממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש
שלושת השבועות: מה עושים עכשיו‫?‬ בונים את בית המקדש!
למה טראמפ ניצל מההתנקשות? ההסבר של הרב שניאור אשכנזי
הראשון לציון מבהיר: "אינני מעורב בכשרות רבנות ירושלים, להחליף את התעודות"
טען עוד כתבות >

המיוחדים

%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | הביקור שנמשך 5 שעות, הבעלזאי שהתנדב בשביל הרבי מויז'ניץ, והח"כים ומרן
WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
מטוס-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן

חדש באתר

‏‏לכידה
לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A3-%D7%9C%D7%A0%D7%9B%D7%93%D7%95-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%90-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A0%D7%91%D7%90%D7%9A-12-700x700
דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
WhatsApp Image 2024-07-26 at 16.46
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
WhatsApp Image 2024-07-26 at 12.31
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • האדמו''ר מנאראל בעריכת שולחנו לרגל הילולת אביו
DOCZAHI@GMAIL
קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה • שמחת נישואי נכדת מרן הגרמ"ה הירש
סאווראן הילולא (1)
הילולת האדמו"ר מסאווראן זצ"ל אצל בנו האדמו"ר מסאווראן
לב יצחק אשדוד הילולת אור החיים (2)
הילולת אור החיים הק' זי"ע במוסדות לב יצחק אשדוד

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ' בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture