שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן ערך שיחה עם שר הביטחון יואב גלנט והבהיר כי ארה"ב תעמוד עם ישראל מול כל איום של איראן ושלוחיה, כך נמסר בהצהרה של משרד החוץ של ארה"ב.
עוד נמסר כי "בלינקן בירך על ההכרזות האחרונות של ישראל באשר לצעדים שיקלו על כניסת הסיוע ההומניטרי לעזה ולשיפור התיאום ההומניטרי, והדגיש כי תקריות כמו התקיפה של חברי ארגון הסיוע WCK לעולם לא יחזרו על עצמם. מזכיר המדינה הדגיש כי ארה"ב מצפה מישראל ליישם במהירות את התחייבויותיה לגבי סיוע הומניטרי, ושיש לעמוד בהתחייבויות אלו לאורך זמן".




















