את העצרת הובילו גדולי התורה במחאה נגד מעצרם של תלמידי הישיבה האחים יצחקוב מישיבת מאורות התורה, ונגד נסיונות המעצר התכופים בבתיהם של עשרות תלמידי ישיבות בשבועות האחרונים.
מרן הרב צדקה הצהיר בכינוס בכאב כי "אסור להשמע לשלטונות", וזעק: "הולכים לכלא, ולא הולכים לצבא". עוד התבטא, כי "בכל ניסיון להסדיר בחזרה את מעמד בני הישיבות, צריך לשמור על כל בני התורה שומרי תורה ומצוות – גם מי שלא לומד בישיבות".
מרן הגר"מ צדקה הוסיף כי "אני פונה אליכם בני התורה היקרים – אל תפחדו מהם, אל תירתעו מהם, התורה הקדושה תנצח".
חבר מועצת חכמי התורה רה"י רבי יהודה כהן נשא דברים אף הוא בעצרת וזעק: "לומדי התורה הם המגנים על עם ישראל. בגלל המעצרים והרדיפה גם בחוק כנגד לומדי התורה, ההסתה משתוללת בעולם נגד מדינת ישראל".
רה"י חבר המועצת הוסיף: "תדעו, כשלוקחים בחורי ישיבות בשבי, זה מה שמעכב את שחרור החטופים בעזה".




















