המשא המרכזי במעמד ע"י הגרי"ד שפיגל שליט"א רב קהילת החסידים רמב"ש ב' שעומד בראש הכולל שג"כ קיבלו היתר הוראה "הכרתי בארה"ב בילדותי הרבה טיפשים והיום הם מיליונרים של הציבור החרדי, וכאן בא"י כל המוכשרים פושטים רגל.. היתר עיסקא הוא היתר דחוק מאוד וכל פעם לפני שצריך להשתמש בזה צריך הרבה להתלבט ולשקול האם כדאי לסמוך על זה היות וחז"ל אמרו נכסיו מתמוטטין".
הגאון ר' פנחס וינד שליט"א במשאו במעמד אחר ששיבח את גודל העמל והיגיעה שאברכים עמלו ויגעו להגיע לשלב זה להתעטר בנזר ההוראה, צעק מדם לבו "הרי נפסק בשו"ע 'המלווה בריבית אינו קם לתחיית המתים', אנא ממכם לפחות דאגו שכל תושבי בית שמש יקומו לתחיית המתים, אמן.




















