תוכן זה נכתב על ידי Gemini
קיץ ישראלי ללא אבטיח קר ומתוק פשוט בלתי נתפס! אך איך נדע לבחור את האבטיח המושלם מבין ערימות הפירות בשוק?
אל חשש! בעזרת כמה טיפים פשוטים, תוכלו להפוך את בחירת האבטיח למדע מדויק וליהנות מכל ביס.
הנה כמה סימנים שיעזרו לכם לזהות אבטיח מתוק ועסיסי:
1. צבע הקליפה:
- ירוק כהה ומבריק: זהו הצבע האופטימלי לאבטיח בשל. צבע ירוק בהיר או צהוב מעיד על אבטיח לא בשל, וכתמים חומים גדולים עלולים להצביע על פגיעות או ריקבון.
- פסים בולטים: שימו לב לפסים הירוקים הכהים המקשטים את קליפת האבטיח. ככל שהפסים בולטים וברורים יותר, כך האבטיח מתוק יותר.
2. כתם הצד:
- כתם צהוב: לכל אבטיח יש כתם צהוב במקום בו נח על האדמה במהלך צמיחתו. כתם צהוב גדול מעיד על כך שהאבטיח קיבל מספיק שמש והבשיל כהלכה. כתם לבן או קטן, לעומת זאת, מצביע על אבטיח לא בשל.
3. צורת האבטיח:
- סימטרי ועגול: אבטיח סימטרי ועגול מעיד בדרך כלל על התפתחות תקינה ועל פחות חללים בפנים.
- ארוך ומחודד: צורה זו עשויה להצביע על אבטיח פחות מתוק ועסיסי.
4. גבעול האבטיח:
- חום ויבש: גבעול חום ויבש מעיד על אבטיח נקטף לאחרונה. גבעול ירוק ורענן מצביע על אבטיח שנקטף מוקדם מדי.
5. משקל האבטיח:
- כבד ביחס לגודלו: אבטיח כבד ביחס לגודלו מכיל בדרך כלל יותר מים וסוכר, כלומר שהוא צפוי להיות מתוק ועסיסי יותר.
6. הטפיחה על האבטיח:
- צליל "חלול": נהוג לטפוח על האבטיח כדי להקשיב לצליל. צליל "חלול" מעיד על אבטיח בשל ומתוק. צליל "גושני" או "כבד" עשוי להצביע על אבטיח לא בשל או על חלל גדול בפנים.
7. בדיקה אצל מוכר מנוסה:
- אל תהססו לשאול את מוכר הפירות לקבלת עצה. מוכרים מנוסים יודעים לזהות אבטיחים איכותיים וטעימים.
זכרו: בחירת האבטיח המושלם היא עניין של ניסיון וטעייה. ככל שתתרגלו, כך תשתפרו בזיהוי הסימנים המובהקים לאבטיח מתוק ועסיסי.
טיפים נוספים:
- מומלץ לקנות אבטיח בגודל המתאים לצריכה מיידית.
- לא מומלץ לאחסן אבטיח חתוך במקרר ליותר מיום-יומיים.
- ניתן לשמור אבטיח שלם במקרר עד שבוע.
באמצעות טיפים אלו, תוכלו להפוך את בחירת האבטיח לחוויה קלה ומהנה, ותוכלו ליהנות מפירות קיץ מתוקים ועסיסיים בכל פעם!





















כתבה יפה לכבוד שבת קודש
במקום להקיש ולטפוח על האבטיח שבחרת ולהאזין בהקפדה להד העמום שמתלווה לטפיחה…ולהמתין ולחשוש…
פשוט איחזו בגיבעול היבש שבצידו האחורי של האבטיח התכופפו לעברו ובלחש חושני שאלו אותו: האם אתה בשל אדום ומתוק ?
ברוב המקרים לא תענו במענה מיידי כי האבטיח ידוע בבישנותו…דאגו לשאול גם את האבטיחים שבסביבתו…ואחד מהם בוודאי ילשין מקינאה ואו מעודף פטפטת ויינסה לשקר לכם על מצבו…אבל אז יקיץ מביישנותו האבטיח שבחרתם וישמיע פיצפוץ עדין.
שבשפת האבטיחים משמעותה: אני אדום ומתוק….איך אמרתי לכם כמה קל ככה פשוט
תנסו ותיראו…וספרו גם לאחרים.
מטופש מאוד
אין לכם מושג מה זה אבטיח סתם קישקושים
שים לב שזו כתבה שנכתבה על ידי בינה מלאכותית
נכון
אני שוקל להשתמש בבינה מלאכותית שתקרא באתר במקומי…
אל תסמכו על המוכר ,ימכור לכם כי ירצה להיפטר מאבטיח לא טוב
אם הזבן ימכור רק את האבטיחים הטובים אז מה הוא יעשה עם אלה שלא מתוקים??
איזה שטויות ,בסוף זה מזל
חוץ מהדפיקה על האבטיח שזה סתם עוונות ודאווין הכל נכון
כל הנתונים נכונים. תודה על ההסברים. למדתי . אין חכם כבעל ניסיון.
אבטיח חתוך מחזיק 4 ימים לפחות במקרר, בקופסא אטומה היטב.
היום,כדי להרים אבטיח צריך מלגזה!
ענק,כבד ולא מתוק,שלא לדבר על המחיר שעלול להגיע אפילו ל-100 שח ל-10 ק"ג
מניסיון: אבטיח פתוח לא מחזיק יותר מיום
לכן תקנו רק אבטיח שלם בבית תפתחו ותכניסו מיד למקרר זה מחזיק באזור החמישה ימים
תלוי בטריות שלו ובעונה
מה קורה בקניית לצי או רבע אבטיח כמה זמן אפשרי להחזיקו במקרר..אם קוביות יום יומיים ואבטיח שלם סגור כשבוע אזי חצי אבטית כ4 ימים
רק טפיחה ושמיעת קול צלול באוזן
ערובה לאבטיח מתוק אדום וטעים
ולא פספסתי ועזרתי לאחרים ואף הודו לי
טעות נפוצה היא לחשוב שהכתם הבהיר מעיד על מתיקות. הכתם הלבן הוא מה שצמוד לאדמה ולא מקבל אור ולכן לא מפתח כלורופיל. ככל שהוא מצהיב יותר זה אומר שהאבטיח ישן יותר. כי לאחר שנקטף הוא מקבל או מהשמש או המנורות ולאט מצהיב בגלל הכלורופיל.
קולה אבטיח