אירוע בריאותי חריג ומסתורי מתחולל בימים אלו בלב האוקיינוס האטלנטי על סיפון ספינת התיירים MV Hondius.
שלושה נוסעים איבדו את חייהם בעקבות מה שחשוד כהתפרצות של נגיף ההנטה-וירוס.
בין הנפטרים זוג נשוי מהולנד בשנות השבעים לחייהם ואזרח גרמני שגופתו עדיין נמצאת על הסיפון.
הנגיף, שמועבר בדרך כלל לבני אדם דרך הפרשות של מכרסמים, מעורר דאגה עמוקה בקרב ארגון הבריאות העולמי בשל נדירותו של מקרה כזה בכלי שיט בלב ים.
מלבד ההרוגים, אזרח בריטי בן 69 פונה מהספינה במצב קריטי והוא מאושפז כעת ביחידת טיפול נמרץ ביוהנסבורג. על הספינה עצמה נמצאים שני אנשי צוות נוספים הסובלים מתסמינים נשימתיים חריפים וזקוקים לטיפול דחוף.
נכון לשעה זו, הספינה מעוכבת מול חופי קייפ ורדה שליד אפריקה, לאחר שיצאה מארגנטינה. הרשויות המקומיות מסרבות בתוקף לאפשר לספינה לעגון בנמל כדי להגן על בריאות הציבור,
ועל סיפונה נמצאים כ-150 נוסעים ואנשי צוות מ-23 מדינות שונות השוהים בבידוד מוחלט. למרות שצוות רפואי עלה לספינה כדי לבחון את החולים, לא ניתן אישור להוריד איש מהם לטיפול ביבשה.
החוקרים בודקים כעת האם מקור ההדבקה הוא בחשיפה למכרסמים במהלך העצירות ביבשת אמריקה, או שמא מדובר בזן נדיר המועבר מאדם לאדם.
חברת הספנות בוחנת את האפשרות להפליג לכיוון האיים הקנריים בתקווה שהרשויות הספרדיות יאפשרו פינוי רפואי ובדיקות מקיפות לנוסעים הכלואים.




















