היום כ"א אדר – יום הילולת הרה"ק הרבי ר' אלימלך מליז'ענסק זיע"א.
ידוע היה רבי אלימלך באהבת ישראל העצומה שבערה בו, לכל יהודי ויהודי. מסופר כי היה מתפלל להקב"ה כי לא יעניש אנשים חוטאים שפגעו בו והציקו לו.
כשרבי אלימלך ואחיו הרה"ק רבי זושא מאניפולי, היו רוצים להוכיח יהודי על עוונותיו, לא היו פונים אליו בצורה ישירה, אלא עשו עצמם כמדברים לעצמם, ומוכיחים זה את זה על 'פשעיהם', כאשר עבירות אלו היו של העומד לפניהם, ודווקא אותם דיבורים שכאילו לא היו מכוונים אליו, הם אלו שעוררו אותו לחזור בתשובה
ביום זה ראוי להתפלל את תפילתו הידועה של רבי אלימלך "תפילה קודם התפילה" – ובעיקר את סיומה המפורסם "אדרבה, תן בליבנו, שנראה כל אחד מעלת חברינו ולא חסרונם. ושנדבר כל אחד את חברו בדרך הישר והרצוי לפניך, ואל יעלה בליבנו שום שנאה מאחד על חברו, חלילה".
פורסם לראשונה בעיתון 'שחרית'




















