במגילת תענית נאמר כי יום כ"ח אדר הוא יום טוב ואין סופדים בו: "בעשרין ותמניא ביה אתת בשורתא טבתא ליהודאי דילא יעדון מן אוריתא ולא למספד".
במסכת ראש השנה (יט:א) מובא: מפני שגזרו מלכי אדום הרשעה שמד על ישראל שלא ימולו את בניהם ושלא ישמרו את השבת ושיעבדו עבודה זרה. וברית כרותה לישראל שלא ימוש ספר התורה מתוכם, שנאמר כי לא תשכח מפי זרעו.
מה עשה יהודה בן שמוע וחבריו? עמדו והלכו אצל מטרונית אחת שכל גדולי רומי מצויים אצלה, ונתנה להם עצה. אמרה להם: בואו והפגינו בלילה. באו והפגינו בלילה ואמרו: אי שמים! לא אחיכם אנחנו? מה נשתנינו מכל האומות שאתם גוזרים עלינו גזרות הללו? לא זזו משם עד שהותרו שלש מצוות לישראל שימולו את בניהם ושישמרו את השבת ושלא יעבדו עבודה זרה. יום שהותרו להם עשאוהו יום טוב.
פורסם לראשונה בעיתון 'שחרית'





















תודה רבה,מעניין מאוד