היום – ראש חודש סיון, על יום זה נכתב בתורה "ביום זה באו מדבר סיני". ביום זה הגיעו בני ישראל למרגלות הר סיני לקראת קבלת התורה.
במדרש נאמר כי ניתנה התורה במדבר, ללמדנו, כי כל מי שאינו עושה עצמו הפקר כמדבר, אינו יכול לקנות את התורה והחכמה.
מסופר כי החת"ם סופר בערב ראש חודש סיוון היה מתענה יחד עם כל בני הישיבה, מפני שאמרו רז"ל: מה חנייתם בתשובה, אף נסיעתם מרפידים להר סיני בתשובה. ומעשה אבות סימן לבנים. ימים אלו מסוגלים לקדש ולטהר את עצמו כמו שאבותינו נטהרו בהם.
החיד"א כתב שימים אלו מסוגלים לקנין התורה ומידות טובות ואחדות ישראל. ואם יתעורר אדם בימים אלו להשתדל בלימוד התורה ובקנין מידת הענווה ומידת האחדות וההשתדלות להבין את התורה לפי מדרגתו, אין ספק שיצליח בזה ותהא לו סגולה יותר ויותר משאר ימים.
בברכת חודש טוב ומבורך.




















