במדרש מובא על הפסוק "כי גדול יום ה' ונורא מאוד ומי יכילנו" – זהו יום הכיפורים.
בתנא דבי אליהו מובא על הפסוק "ימים יוצרו ולו אחד בהם" – זה יום הכיפורים. לפי שהיתה שמחה גדולה לפני הקב"ה שנתנו באהבה רבה לישראל.
בספה"ק נכתב, שביום הכיפורים מתגלה הנקודה הפנימית והשורש של כל יהודי. וכמובא במדרש "שחורה אני ונאוה" – שחורה בכל ימות השנה ונאוה ביום הכיפורים, שאז מתגלה לעין כל מעלת עם ישראל.
ביום זה כל אחד זוכה להתרוממות רבה, והשפעת הקדושה מגיעה אל כל יהודי באשר הוא. אף יהודים שבכל השנה רחוקים מתורה ומצוות, נשמתם מתעוררת ביום הכיפורים, ורוב בני ישראל צמים ביום זה. רבים גם מגיעים לבתי הכנסת, אף אם בכל השנה אינם פוקדים אותו.
יעזרנו ה' להתעורר כראוי ביום זה, ונזכה להחתם לחיים טובים ולשלום.




















