הרב יוסף אביטבול, מח"ס שערי יוסף ושא"ס, שיגר מכתב שאלות אל הפוסק הנודע הגאון רבי עמרם פריד שליט"א. לפניכם השאלות והתשובות במלואם:
בעקבות מצב המלחמה המתמשך, אכתוב בזה לכת"ר שליט"א כמה שאלות שנשאלתי בזה עתה.
א). במה ראוי עתה להתחזק לאחר פטירת מרן רה"י הגרב"מ אזרחי זצוק"ל, ובפרט עתה בעת המלחמה.
תשובה: לתפוס את מעלותיו הגדולות בשקידה בתורה, וביחס יפה לאנשים.
ב). האם במה שמו"ר שליט"א השיב לי שבבני ברק שבאמצע התפילה והלימוד אין צריך ללכת לממ"ד או למקלט וכדו', האם הוא הדין בשעה שאדם עוסק במצוה, כגון באכילת סעודת שבת.
תשובה: כן.
ג). האם אדם שבאמצע אכילתו הלך לממ"ד ונעל את דלת הממ"ד האם הוא שינוי מקום לגבי ברכות.
תשובה: לא.
ד). האם יש שינוי מקום בקידוש במקום סעודה שקידש והיה אזעקה, והלך לחדר מדרגות, ושמא אינו שינוי מקום כיון שאחרי כמה דקות מהאזעקה חוזרים למקום הקידוש.
תשובה: לא.
ה). האם מי שהולך למסור שיעור או להרביץ תורה במרכז דלא שכיח היזקא, [כיון שע"פ הרוב הם מיורטים] הוא בכלל ההבטחה של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל שלא ינזק.
תשובה: אין לחשוש.






















תודה רבה, חשוב