הרב הראשי לישראל והראשון לציון הרב יצחק יוסף קורא לציבור להתכנס בבתי הכנסת בחג השבועות, יחד עם הילדים, בעקבות המצב.
"נמצאים אנו בתקופה קשה כאשר אויבנו ומבקשי רעתנו רודפים את כל אשר בשם ישראל יכונה", כתב הרב באיגרת מיוחדת לציבור, "גם בחור גם בתולה, יונק עם איש שיבה, וטובחים בעמנו ללא רחם, 'אמרו לכו ונכחידם מגוי ולא יזכר שם ישראל עוד'. ולצערנו רב רבים מאחינו בית ישראל נפקדו מאתנו ועוד רבים נתונים בצרה ובשביה בידי המחבלים הארורים ואלפי חיילי ישראל מחרפים נפשם בשדות הקרב.
"לכן", ממשיך הרב יוסף, "הנני קורא בזאת אל כל אחינו בית ישראל די בכל אתר ואתר, שנתכנס כולנו שוב, 'כאיש אחד בלב אחד' (כמובן בהפרדה מלאה עפ"י כללי ההלכה), יחד עם ילדי ישראל שהם הערבים למתן תורה, ובכח תפילתם להשבית אויב ומתנקם, בכל בכל הבתי כנסיות בכל פזורות תבל, ביום המסוגל יום מתן תורה, וכפי שתיקן האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, ונעורר רחמי שמים ע"י אחדותנו בתפלה להשי"ת בעת פתיחת ההיכל וקריאת עשרת הדברות.
"ולאחר הקריאה", מוסיף הרב הראשי, "יאמרו מספר פרקי תהלים, ביום זה שהוא יום פטירת דוד המלך ע"ה, לישועת כלל עם ישראל. והן אל כביר לא ימאס תפלת רבים. והוא יתברך ישמע לקול תפלתנו ויחיש את גאולתנו. במהרה בימנו אמן".
במהלך הימים האחרונים, מפרסמים גדולי ישראל מכתבים מיוחדים לציבור להביא את הילדים והילדות, ואפילו התינוקות, לשמיעת עשרת הדיברות בבית הכנסת בחג השבועות.
כדי לעודד את היוזמה, צעירי חב"ד מעניקים לגבאים שקיות ממתקים ופרסים, לחלוקה לילדים, שיבואו עם הוריהם לבית הכנסת בחג, באמצעות ערוץ מיוחד שהושק לרגל חג השבועות.
בנוסף, לצד קריאת התורה בבתי הכנסת, מארגנים למעלה מאלף בתי חב"ד בכל רחבי הארץ מנייני קריאה מיוחדת, בשעות נוחות יותר לילדים שאליהם יוכלו הילדים לבוא ולהקשיב לקריאת עשרת הדיברות. בערים רבות מארגנים את תפילת החג סמוך לפארק משחקים, ומזמינים את ההורים והילדים לבוא לקריאת התורה.





















