בשורה משמחת הגיעה לחסידי סקולען ואוהדיה ברחבי העולם: הרה"צ הרב אהרן מאיר פורטוגל שליט"א מונה לאדמו"ר הרביעי של חסידות סקולען, ממלא מקום אביו, האדמו"ר הקודם זצ"ל, שהסתלק לפני שלושה ימים.
המינוי הוכרז בפני קהילות "ישועות ישראל" בבורו פארק ו"נצח ישראל" בוויליאמסבורג, ניו יורק, לאחר התייעצויות בין ראשי הקהילות. ההחלטה התקבלה בהתאם לרצונו של האדמו"ר הקודם, שהביע את משאלתו בפני מקורביו כי בנו הבכור ימלא את מקומו.
הרה"צ הרב אהרן מאיר פורטוגל, יליד תשל"ח (1978), גדל במונטריאול וזכה להכיר את סבו הגדול, בעל ה"נועם אליעזר" מסקולען זצ"ל, שאף ערך לו את טקס ה'חלאקה'. התחנך בתלמוד תורה סאטמר במונטריאול והמשיך ללימודים בישיבות בארה"ב ובישראל. בשנת תשנ"ח (1998) נישא לבת דודו, בתו של הרב שלמה אליעזר ברוינשטיין אב"ד טרניווה במונסי.
לאחר נישואיו התיישב במונסי, שם המשיך בלימודיו ובעבודתו הרוחנית בצניעות האופיינית לאדמו"רי בית סקולען. הוא נודע כתלמיד חכם מעמיק ובעל חסד, המסייע למשפחות נזקקות. לאורך השנים עמד לצד אביו בניהול ענייני החסידות, הן במונטריאול והן בבורו פארק.
אחרי שהתקבלה ההחלטה, ראשי הקהילה פנו לבנו של האדמו"ר זצוק"ל, בבקשה לקבל על עצמו את עול ההנהגה בהקדם, והוא נענה לבקשתם. הרב אליהו דייטש, מראשי קהילת סקולען, הכריז על המינוי לאחר תפילת ערבית בבית המדרש סקולען בבורו פארק.
בשבוע הבא צפויה להתקיים הכתרה רשמית בהשתתפות אדמו"רים ממשפחת סקולען ממונסי, לייקווד וירושלים. לאחר מכן, יעתיק האדמו"ר החדש את מעונו לבורו פארק, שם ישב על כס אבותיו.
במקביל, הוכרז כי אחיו הצעיר של האדמו"ר החדש, הרב אליעזר זוסיא פורטוגל, יכהן כרב החסידות ויסייע בהנהגתה. הכרזה זו נעשתה על ידי הרב יהושע פיש, מנכבדי הקהילה.
חסידי סקולען קיבלו את הבשורה בהתרגשות ובשמחה, מביעים אמון מלא במנהיגותו של האדמו"ר החדש. רבים ראו במינוי נחמה פורתא לאחר ימי האבל הכבדים על הסתלקות האדמו"ר הקודם.





















ברוך ה' אשר לא הסיר חסדו מקהילה קדושה.