במכתב שנשלח לציבור מאת מרן רה"י הגר"ד לנדו, אליו הצטרפו לבקשתו גם מרנן הגרמ"ה הירש והגר"ד סגל, נקרא עם ישראל להתאסף היום יום חמישי ער"ח אלול בכל מקומות מושבותיהם בבתי כנסיות ובתי מדרשות לתפילת יום כיפור קטן ואמירת תהילים בתחנונים ובזעקה לבורא עולם. זאת ברקע גל המעצרים של בני הישיבות.
"לאחינו בית ישראל די בכל אתר ואתר", נאמר במכתב. "לאור המצב בו נתונים בני התורה בארצנו הק', כאשר הרשויות מתנכלים באופן נפשע ללומדי התורה ומשליכים בני ישיבות לבית הכלא ב'עוון' לימוד התורה. נקראים עמך בית ישראל להתאסף היום יום חמישי ער"ח אלול [מוקדם] בכל מקומות מושבותיהם בבתי כנסיות ובתי מדרשות לתפלת יום כיפור קטן ואמירת תהילים בתחנונים ובזעקה לבורא עולם".
"הכותב בכאב ובדאגה וחרדה, דב לנדו".






















בושה לאתר שלא מזכיר מילה על אלפי חסידים שצמו היום תענית עד חצות
ורק מפמפם את דגל התורה ,ושלומי אמונים