על רקע המתיחות הביטחונית בצפון וההנחיות המחמירות של גורמי הביטחון בנוגע לקיום ההילולה בהר מירון, יוצא מרן הראשון לציון, הגאון רבי דוד יוסף, בקריאה נחרצת ותקיפה אל הציבור. בשיעורו השבועי התייחס הרב למצב הרגיש ולסכנה הכרוכה בהגעה לאזור, והבהיר באופן שאינו משתמע לשני פנים כי חל איסור לעלות לקברו של התנא רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר השנה בניגוד להנחיות.
הראשון לציון הביע תמיהה ביקורתית נוכח אלו המבקשים למסור את נפשם ולעלות להר למרות הסכנה הביטחונית, והציב בפניהם שאלה הלכתית נוקבת. "פיקוח נפש דוחה שבת ולא דוחה לג בעומר במירון?", שאל הרב.
בדבריו הדגיש הרב יוסף כי תורת ישראל היא בראש ובראשונה תורת חיים, ועל פי ההלכה, סכנת חיים ופיקוח נפש דוחים את כל התורה כולה. הוא הוסיף וציין כי כאשר כלל גורמי המקצוע והמומחים מזהירים מפני סכנה ממשית, חל איסור חמור להכניס את הציבור לחשש סכנה, ואין לעלות למירון בניגוד להנחיות הרשמיות.
בהמשך דבריו, קרא הרב באופן חד משמעי לציבור הרחב להישמע בקפידה להוראות ולא לנסות להגיע למירון בדרכים עצמאיות או בניגוד למתווה שנקבע על ידי הרשויות. "שומר נפשו ירחק מזה. לא לעלות למירון בשום פנים ואופן", פסק הראשון לציון.
הגר"ד יוסף הבהיר כי ניתן לציין את יום ההילולה בבתים ובבתי הכנסת, והנחה את הציבור כיצד לנהוג ביום זה חרף המגבלות. "כל אחד ואחד שישב, ידליק נר וילמד לעילוי נשמת רבי שמעון בר יוחאי. זכותו תגן עלינו", חתם הראשון לציון את קריאתו.





















משפחת יוסף אף פעם לא תמכו בעליה למירון גם בשנים כתיקונם , בני הרב עובדיה זצוק"ל למדו בישיבות ליטאיות