ועדת הכנסת אישרה היום לקראת קריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המעגנת את חובתם של גופים ציבוריים לספק "מענה הולם" גם לאזרחים שאינם נגישים לשירותים דיגיטליים. במקום הסתמכות בלעדית על הודעות SMS או מערכות מקוונות, יחויבו הגופים לאפשר קבלת מידע באמצעות מסרים קוליים מוקלטים ושיחות חוזרות.
במהלך הדיון התגלע ויכוח בין יוזמי החוק, סגן שר התקשורת ישראל אייכלר וח"כ ינון אזולאי, לבין נציגי הממשלה. בעוד שהממשלה דרשה תקופת היערכות של עד שלוש שנים לביצוע התאמות טכנולוגיות, חברי הכנסת מתחו ביקורת על הסחבת וטענו כי מדובר בפרק זמן ארוך מדי.
כפשרה, נקבע כי כ-60% מהמערכות יתאימו עצמן לדרישות החוק בתוך שנתיים מיום כניסתו לתוקף, והיישום המלא יושלם בתום שלוש שנים. הגופים הציבוריים יחויבו להגיש לוועדה דיווחי התקדמות שוטפים.
אגף התקציבים העריך את העלות השנתית בכ-6 מיליון ש"ח. מנגד, חברי הכנסת ערערו על הערכות אלו, וטענו כי התשתיות קיימות בחלקן וכי ניתן ליישם את החוק בעלויות נמוכות יותר ובקצב מהיר יותר.
יו"ר הוועדה, ח"כ יאסר חוג'יראת, בירך על אישור ההצעה וציין כי מדובר בצעד משמעותי לצמצום הפערים בנגישות לשירותים ציבוריים, המבטיח כי כל אזרח גם ללא אוריינות דיגיטלית יוכל לקבל את המענה הנדרש מהמדינה.





















בס"ד
תנסו לקבוע תור לרשות המיסים לגופיו במערכת האוטומטית ויסיט, אין אפשרות להודעה קולית רק מסרון שאין לך את האופציה הזו בנייד! אני צריכה לחפש אדם עם פלאפון עם מסרונים ואולי אז תוכלי לעשות תור ואם את מפנה לזה יום ונגשת פיזית אז לא משנה מי את ובאיזה גיל בלי תור הם לא מקבלים אתם מוזמנים לבדוק.