מוזיקה

באדיבות המצלם

יענקל’ה קרישבסקי מספר לנו על מאחורי הקלעים של הקליפ ששובר את הרשת בעולם היהודי בשבוע האחרון “תנו רבנן”

בואו לקבל הצצה איך מתכננים צילומים בארה”ב ובישראל לכדי קליפ אחד שנוגע בכל יהודי בתבל
  • ההטבות הכי שוות: הכירו את הבנק שמאמין בצעירים

    תוכן מקודם

  • למה שווה לפתוח חשבון בנק בגיל צעיר?

    תוכן מקודם

  • השקעות יוקרה לא לעשירים בלבד>>>

    תוכן מקודם

  • הכנסה קלה: כך תחתנו את ילדיכם עם כסף מהצד

    תוכן מקודם

  • למה שווה לפתוח חשבון בנק בגיל צעיר?

    תוכן מקודם

  • צעירים? תעשו חשבון פשוט ותראו כמה זה שווה

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

לצפייה בקליפ לחצו כאן 

מאת: יעקב מן

בקרבנו לפני הר סיני לקראת קבלת התורה גדול הזמר החסידי אברהם פריד יחד עם הערשי וינברגר שוברים את הרשת עם ניגון הגמרא “תנו רבנן” שמרטיט וממיס את הלבבות בשבוע האחרון, בהתרגשות ובציפייה לתואר כלה וחידוש ברית הנישואין עם התוה”ק והקשר המשולש של קודשא בריך הוא אורייתא וישראל חד הוא.

פגשנו לשיחה את מי שעומד מאחורי הפרויקט המפיק יענקל’ה קרישבסקי שהביא לידי גמר את המוצר המיוחד והמתוק הזה לחג מתן תורה. הניגון של התורה, הניגון הקדוש בעולם, מבית אבא, שנמשך דור אחר דור “ונהיה אנחנו וצאצאינו וצאצאי צאצאינו” שרשרת הדורות הנצחי המקשרת אותנו למורשת שלנו, לחיים של תורה ועמל התורה, המפתח לשימור זהותנו ולהבטחת המשכיותנו כעם, יצירת קשר נצחי עם דורות עבר ועתיד.

 

יענקל’ה, איך נולד הרעיון לניגון, איך נרקם השיר מארה”ק דרך הביצוע הרחק בארה”ב ועד לאלפי יהודים שכל אחד מתחבר בדרך שלו לביצוע ההיסטורי הזה ?..

מאיר אונגר ממשרד הפרסום Pivot בהינולו של שלוימי שטיינמץ מניו יורק שיתפו איתי את האסטרטגיה לשיר, לאחר המון מחשבה איך להעביר מסר חם ואמיתי, לחבר את עם ישראל לתורה הקדושה, כעת בתקופה שעם ישראל לא חווה המון שנים ובזכות התורה יינצל העולם. ואיך אנחנו רוצים לחבר את התורה ואת השיר לעם ישראל.

היה לנו המון עבודה בקליפ במטרה שכל אחד יוכל להתחבר ולהרגיש חלק מהדבר הזה, שזה יגע בכל אחד. שכל יהודי יחווה את הניגון שלו בגמרא ויהיה חלק מהניגון של התורה שלו בהרגשות שלו. כמו בעת מתן תורה ומעמד הר סיני שכדיוע כולנו, כל שישים ריבוא נשמות ישראל כולם היו בעת מתן תורה וכולם יכולים לחזור לשורש. והיה לנו אתגר כמו שכבר נרחיב שהצופים לא יראו את הקליפ ‘מבחוץ’ הנה עוד קליפ לפני שבועות ויעברו הלאה.. אלא להתחבר לזה ושכל אחד יוכל להתחבר לזה.

 

אז אנחנו באמת רואים עשרות אלפי צפיות בתוך שעות ספורות, ספר לנו עוד על האסטרטגיה איך נגעתם בכ”כ הרבה לבבות?

התחלנו לחשוב והתיישבנו לתכנן איך לעשות זה.
היה לנו אתגר ליצור קונפליקט שיתן את החיבור ומצד שני להעביר את זה בתוך סיפור פשוט של ילד שלומד עם אביו, ובשביל שהסרטון יהיה מעניין היינו צריכים להביא את העלילה שתיגע ברגשות ותעצור את הצופה.

בהתחלה היה לנו תסריטים מפוצצים עם רעיונות טובים וטוויסטים מחוץ לקופסה אבל לאט לאט ניפינו וניקינו את רעשי הרקע והצבעים המוגזמים, עד ששוב הגענו לדבר הפשוט והמקורי – ששוב, הוא בלי קונפליקט מיוחד. א-ב-ל בסוף הוא הנקודה העמוקה והקטנה שמאפשרת לכל אחד להתחבר לדבר הזה ולהרגיש חלק מהסיפור של התורה העוברת מדור דור וכמו שהתוודענו בסוף שאכן זה מה שחיבר וגרם לאנשים שוב ושוב לצפות ולהנות מהפרויקט המיוחד, דווקא הסצנה הכל כך אמיתית של אבא מנגן את הגמרא לבנו, השאירו את הטעם של עוד.

לכל אחד יש אפשרות לראות את הסיפור האישי שלו בתוך היצירה הזו דווקא בגלל שזה פתוח ולא משהו מיוחד עם סיפור אישי או פרטני, הסיפור לא מהודק על צדיק או יהודי מפורסם או על מעשייה מיוחדת, אלא סיפור כללי יותר שנותן לך ולכל אחד את האפשרות לראות את עצמו, את הרגשות והרגעים שלו בניגון הגמרא של אבא. וכך באמת ראינו את התוצאה באלפי התגובות שקבלנו. ובחיבור של אלפי יהודים לנקודה שלהם בניגון.
ואיפה זה פגש אותך? תוכל לכתוב לנו כאן בתגובות.

 

עכשיו ניגש תכל’ס לביצוע, ספר לנו קצת מאחורי הקלעים של ההפקה, יענקל’ה קצת פרקטיקה, איך מצלמים ומשלבים בין רגעים של צילום בארה”ק יחד עם רגעים נעלים של גדולי הזמר בארה”ב?

אז קודם כל חשוב לי לספר לכם, לפני שיוצאים לצלם וידיאו קליפ יש תסריט ברור וה’טייקים’ (רגעים צילום לדוגמא צילום של אבא ובן זה ‘טייק’) וה’סצנות’ (סיטואציה – רצף של צילום של סיטואציה בזמן אחד ובמקום אחד) הכל מתוכנן מראש לפרטי פרטים.
כך שמגיעים ליום צילום מוכנים בדיוק מה אנחנו מצלמים בכל רגע, ומה הלו”ז ואנחנו יודעים מראש מה הולך להיכנס לוידיאו. וזו הסיבה שאנחנו יכולים לצלם גם פה בישראל וגם שם (בארה”ב) כיוון שאנחנו יודעים כבר לפני כן במדיוק איך זה הולך לצאת, ולא משנה איפה מצלמים, הכל ברור ומדוייק, הדברים לא קורים תוך כדי הצילומים כמו שהרבה מרבים לחשוב.

בארה”ב מי שהפיק וביצע וניהל הכל הוא האמן ואיש האשכולות מאיר אונגר שפיקד ביד רמה על ימי הצילום שם בניו יורק ובשיתוף בתקשורת מרחוק בזום ובדיגיטל איתי שניהלתי את ההפקה של הצילומים בארץ.

לצד זאת חשוב להדגיש: ‘אין מוקדם ומאוחר בתורה’: צילום הקליפ אינו בסדר כרונולגי לפי סדר של הקליפ ולכן תחילת הצילומים היו דווקא עם האבא לומד ואח”כ של הילד קם בבוקר. וזו היא העבודה הקשה – המיוחדות והמקצועיות היא לדעת לעשות את החיבורים, הזוויות צילום והתאורה, ע”מ שבתוצאה זה יחליק לצופה בצורה טובה וחלקה ויראה כאילו צולם אחד אחרי השני.
ניתן לכם דוג’ כשאנחנו רואים את הילד מסתכל על האבא – זה קורה בכמה מקומות, כמה לוקיישנים, ובמקצועיות חיברנו את זה לידי סיפור אחד רצוף שנראה כמו סצנה אחת שצולמה.

ולא רק הצילומים לא קורים תוך כדי תנועה, אלא מתוכננים לפי האסטרטגיה שנבנתה ונכתבה מראש, כך גם הפרטים הקטנים והתלבושות הכל בנוי לתלפיות לפי תכנית, מטרה ומשנה סדורה.
לדוגמא – לאורך כל הפרויקט היו הרבה דיונים מה יחבוש לראשו כל אחד מהמציגים. האם כיפה, כובע, חסידי או קסקט וכדו’. אם במהלך הצילומים מגלים אי התאמה, לא יהיה דיון במקום ולפי הבנתו של אחד מהנוכחים נזרום עם כובע כלשהו, אלא נחזור לאסטרטגיה של הקליפ, נפתח מחדש את התכנית ולפיו נעשה דיון ונקבע מה מתאים. אצל האבא המבוגר הייתה התלבטות איזה כובע מבין 14 כובעים מה המתאים ביותר. דברנו מיד עם צוות האסטרטגיה בארה”ב – שטיינמיץ והתותחים של PIVOT מה מתאים – האם קסקט כמו פעם, או כובע עכשווי דווקא ולבסוף הפתרון המושלם היה להפוך את הכיפה שלו.

אפרופו הכובעים, כדי לקבל השגה כמה ציוד מגיע לכל הצילומים, רק בארץ הביאו לסט מעל 15 סוגי כובעים ויותר מ-20 סוגי כיפות. כך שלכל בגד ובכל מיקום ותאורה אנחנו מדייקים מראש הכל עד לפרטים הקטנים ביותר כדי שנוכל להגיש לכם הצופים את המוצר המשובח ביותר.

כן, גם התאורה. כל מה שאתם רואים זה לא תאורה טבעית. אנחנו מביאים לצילומים תאורה שנשלטת מרחוק ובכל מקום אנחנו יכולים לייצר תאורת יום, תאורת לילה או כל סוג פונקציה, תאורה וצבע שנרצה לראות מלווה את הסצנה.

וכמובן גם השחקנים עצמם, מדובר על העידית שבעידית, בארה”ב אפשר לראות שללימוד התורה יש שמחה מסויימת ואפשר לראות שהזמרים שם מנגנים את ניגון הגמרא בעדינות בצורה אותנטית ומביאים את עצמם בצורה האמיתית וזה עבודה ממש קשה, לכן משתתפים שם שחקנים גדולים שעושים את זה כ”כ עדין ואמיתי כמו שפתחנו והדגשנו שזו הייתה המטרה – שהקליפ לבסוף יכבוש כמה שיותר לבבות.


תכל’ס, איך התגובות שקבלתם?

יש לי רזומה וקילומטרז’ ארוך עם ניסיון בתחום ועדיין זו הפעם ראשונה שאנשים שלא מכירים אותי ולא הכירו  את המס’ שלי התאמצו להשיג אותו, התקשרו והשאירו הודעות ופרגנו, זה משהו שלא נתקלים ביום יום בעבודה שלנו, תוכלו לראות את זה גם בכמות הצפיות הבלתי נתפסת. וההדים שמגיעים מכל מקום. אפשר לראות כמה אנשים התחברו ועד כמה זה נגע באנשים.

הרב קרישבסקי הבאת לנו הצצה נדירה לעולמות חדשים וסוף סוף אנחנו מכירים מה קורה שם מאחורי הקליפים והסרטונים שמגיעים אלינו למסך כל יום.. תן לנו משפט לסיכום

כל פעם שניגשים למלאכת הקודש הזו אנחנו לוקחים את הסיכון ועושים את זה עדין, ותמיד השאלה האם זה מידי עדין ולא יצליח לדבר ולהגיע לאנשים ואולי באמת עדיף ליצור משהו אחר, קונפליקט ורעיון כזה או אחר שיתפוס את הציבור יותר וכך לאורך כל הדרך עד לרגע שהמוצר מוכן ומוגמר אתה חושש ולא יודע האם תגיע ההצלחה והיצירה תיגע באנשים.

אחדד, הדרך הקלה והבטוחה לכאורה עבורנו הוא כן ללכת על הסיפור העלילתי עם הטוויסט כמו שדיברנו שאז גם בתכנית ולאורך כל הדרך אנחנו בטוחים בתוצאה. אבל דווקא העדפנו את הפשטות, את המקור והאותנטיות שאמנם מאתגרת אותנו בסיכון וחחש בדרך שאנשים לא יתחברו וזה יהיה ‘עוד קליפ’ שיוצא מידי יום ולא יתפוס. אבל במבחן התוצאה הוכחנו שפגענו ונגענו אצל אלפי יהודים בנקודה הפשוטה של ניגון התורה מבית אבא.

ולכן זה המקום גם לתת את הקרדיט לכל מי שהיה שם, צווות ענק מאחורי הקלעים שדואגים לכל דבר החל מהספרים והתלבושות, הצלמים והסאונדמנים ומאות מוכשרים שעושים יחד שוב ושוב את הדברים המדהימים האלה.

כמו שציינו שלוימי שטיינמיץ ומשרד הפרסום Pivot שהיו מאחורי הכל בארה”ב, לבמאי והיוצר, העורך וכותב התסריט בארה”ב מאיר אונגר המוכשר.
אני הק’ יענקל’ה קרישבסקי במקביל הייתי הבמאי והיוצר כאן וכתבתי את התסריט פה בארץ, לצד ההפקה של מונקי הפקות והפקה בפועל של משה רובינשטיין.

גדול הזמר החסידי אברהם פריד לצדו של הערשי וויינבערגער על השירה יחד עם מקהלת ידידים בבית הכנסת בארה”ב,

הקטע במשחק מ’זמנינו’ צולם פה בארץ עם השחקן האגדי מיכאל וייגל ואיזו ליבוביץ והילדים ישראל ויעקב וייגל
צולם ע”י דוד אוריאן, התאורן יבגני גיטלין והארט דיירקטור אביגאל גור.

תודה למלהקים אביגאל גור ומשה רובינשטיין ולפרויקטור קדיש קרישבסקי.

נהנת מהתוכן? עכשיו ספר לחבר שלך איך הפיקו את “תנו רבנן”.. אבל רק בין הסדרים!

לצפייה בקליפ לחצו כאן

 

 

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

4 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

שמא עלה בדעתכם גם להעלות את הקליפ במקום כל הדיבורים?

יענקלה האלוףףףף

קליפ מושקע בטירוף
בהחלט ידעו למי לפנות

מטורף ומרתק

כתבות חדשות באתר

הלוואות ייעודיות למחתנים ומתחתנים במרכנתיל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
בשיחת טלפון: ברק ומישל אובמה הודיעו על תמיכה בקמלה האריס
בצל המלחמה, מדריך נדל"ן עדכני: "כך תכפילו את כספכם באמצעות קרקע"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טראמפ שיתף קטע מנאום נתניהו - ואיים להשמיד את איראן • צפו
חמאס דחה שוב את הדרישות הישראליות - ומאשים את נתניהו
מפתיע: הכלי שחושף למשפחות כמה יעלו להם בעתיד כל חתונות הילדים יחד
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הנאום והנהמה: נתניהו דיבר לאוזניהם של מי שלא היו שם / יוסף טיקוצ'ינסקי
מטייל שבר את רגלו בנחל תבור וחולץ ע״י מסוק יחידת להבה • צפו
ר' דוד גולדמן חלם על הלווייתו שבוע לפני שנפטר, ולא עצר את פעילותו
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הסוקר מסביר את השינויים הדרמטיים: "נתניהו קרוב לשיא שלו מלפני שנתיים"
סקר: הליכוד מתחזק אחרי נאום נתניהו; האופוזיציה לא יכולה להקים ממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש
שלושת השבועות: מה עושים עכשיו‫?‬ בונים את בית המקדש!
למה טראמפ ניצל מההתנקשות? ההסבר של הרב שניאור אשכנזי
הראשון לציון מבהיר: "אינני מעורב בכשרות רבנות ירושלים, להחליף את התעודות"
טען עוד כתבות >

המיוחדים

%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | הביקור שנמשך 5 שעות, הבעלזאי שהתנדב בשביל הרבי מויז'ניץ, והח"כים ומרן
WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן

חדש באתר

‏‏לכידה
לאחר שזוהתה נכנסת למבנה צבאי: צה״ל תקף חוליית מחבלים • צפו
%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A3-%D7%9C%D7%A0%D7%9B%D7%93%D7%95-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%90-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A0%D7%91%D7%90%D7%9A-12-700x700
דרמה בחסידות: אחרי שליחת ששת הבנים למסע נדיר - האדמו"ר ימריא בליווי רפואי
WhatsApp Image 2024-07-26 at 16.46
בהשתתפות גדולי התורה: הילולה מרגשת וסיפורי ישועות ב"חפץ השם באור החיים"
WhatsApp Image 2024-07-26 at 12.31
"בזכות המקום הקדוש בתי חזרה": נועה ארגמני באוהל הרבי מליובאוויטש

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ • האדמו''ר מנאראל בעריכת שולחנו לרגל הילולת אביו
DOCZAHI@GMAIL
קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה • שמחת נישואי נכדת מרן הגרמ"ה הירש
 הילולא (1)
הילולת האדמו"ר מסאווראן זצ"ל אצל בנו האדמו"ר מסאווראן
 יצחק אשדוד הילולת אור החיים (2)
הילולת אור החיים הק' זי"ע במוסדות לב יצחק אשדוד

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ' בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture