המלחמה במזרח אירופה: שבועיים לאחר שישראל הוציאה את כלל אנשי השגרירות שלה באוקראינה ואת הדיפלומטים, מאחר ולחייהם נשקפה סכנת חיים בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, דווח היום (שלישי) ב'גלצ' כי המדינה בוחנת כניסת נציגים ישראלים, מ"נתיב", לסיוע בהוצאת יהודים מאוקראינה.
לפי הדיווח, המחשבה הישראלית הזאת כבר נמצאת בשלבים מתקדמים כאשר הבוקר נערך דיון במשרדי המל"ל סביב אפשרות הכנסת הנציגים הישראלים לאוקראינה, ובדיון עלו דרישות אבטחה שייאלצו לנקוט במשרד החוץ בעקבות הכנסת אותם נציגים לאזור המלחמה.
הכוונה היא להקים עבור הנציגים הישראלים משרד בלבוב ממנו יפעל הצוות, ובדיון במל"ל בו לקחו חלק גם נציגי "נתיב", הסוכנות היהודית, גורמי ביטחון ומשרד החוץ – עלה גם עניין התיאום עם הרשויות באוקראינה. אמש במהלך דיון בוועדת השרים בנושא – הנחה בנט להגביר את קצב הוצאת הישראלים והיהודים, לרבות פעילות מתוך אוקראינה.
במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש אסר על מנהלי בתי החולים ברחבי הארץ להשתתף ביוזמות אחרות לסיוע רפואי באוקראינה, למעט זו שיקים בית החולים שיבא ככל הנראה בעיר לבוב. ההוראה הזאת מוכיחה כי מדובר בפרויקט רחב היקף של הממשלה, פרויקט שצפוי להימשך זמן רב.




















