לאחר שרכשה אותם בחשאי לפני עשרות שנים, טוענים הערב (שני) גורמים רשמיים בארצות הברית ל'וול סטריט ג'ורנל' שבשביל לסייע לאוקראינה להתגונן מפני מתקפות הטילים והרקטות הרוסיים – הם ישלחו לצבא האוקראיני חלק מציוד הגנה אווירי מיושן שנמצא ברשותם, ציוד שיוצר במקור בברית המועצות.
הסיבה לכך שארה"ב רכשה את הציוד הסובייטי הוא כדי להבין כיצד פועלת הטכנולוגיה של הצבא הרוסי. לפי אחד מהגורמים המעורבים בנושא, ציוד ההגנה האוויר, שכולל את מערכת SA-8, הוא כבר בן עשרות שנים. כלי הנשק מוכרים לצבא האוקראיני, שירש ציוד מסוג זה בהתפרקות ברית המועצות.
לטענת פקיד אמריקני בכיר: "אנחנו ממשיכים לעבוד עם בעלי בריתנו ושותפינו כדי להוסיף סיוע, כולל מערכות נ"מ ממוצא סובייטי או רוסי וכל התחמושת הדרושה". בהצעת חוק שעברה בקונגרס ודחף אותה הנשיא ג'ו ביידן, הממשל יכול להעביר לצבא האוקראיני כל נשק ותחמושת שרק ירצה.
במהלך העשורים האחרונים ארה"ב רכשה מספר קטן של מערכות סוביטיות להגנה מפני טילים, והן הגיעו לידי מומחי מודיעין אמריקנים כדי שיסייעו באימון הכוחות האמריקנים. על פי הוול סטריט ג'ורנל, בשנת 1994 שמטוס תובלה ענק מתוצרת ברית המועצות נצפה בנמל תעופה אמריקני. המטוס נשא מערכת הגנה אווירית S-300 שארה"ב רכשה בבלארוס כחלק מפרויקט חשאי.





















מה יעשו עם ציוד ענטיק??