בארץ

צילום: פלאש 90

חשיפת ‘חדשות JDN’ • ניגוד עניינים חמור: כך עיריית בית שמש תפרה מכרז ל’הדסה’

בעיריית בית שמש פרסמו מכרז לבניית מרפאות חדשות בעיר – אלא שמחשיפת ‘חדשות JDN’ עולה כי המכרז כולו תפור מראש ומיועד לבית החולים ‘הדסה’ בירושלים • ניגוד עניינים: בעלה של רה”ע בית שמש הוא פרופסור ב’הדסה’
  • רוצה להגיע רגוע לחתונה של הילד שלך?

    תוכן מקודם

  • "מדוע יש אנשים שמשקיעים בשעונים ועטי יוקרה ?

    תוכן מקודם

  • האם גם הפרות ברפת אוכלות כשר לפסח?

    תוכן מקודם

  • כמה מנהגים של פסח יש לכם במשפחה?

    תוכן מקודם

  • מרתק! הדרכים של מנהלי העמותות לגיוס הכספים

    תוכן מקודם

  • חושב שאתה מכיר את כל המנהגים שלכם בפסח? בוא לאתגר את המשפחה

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

מכרז תפור: סיפור שחיתות לכאורה שאנו חושפים כעת (שלישי) לראשונה ב’חדשות JDN’ מעלה צל כבד על התנהלותה של עיריית בית שמש והעומדת בראשה עליזה בלוך. בעקבות החשש לשחיתות הוגשה התראה לפני נקיטת הליכים ליועץ המשפטי של עיריית בית שמש, עורך הדין מיקי גסטוירט.

בימים האחרונים פרסמה עיריית בית שמש מכרז שפונה לגופים הרפואיים המעוניינים להשכיר ולהפעיל מרפאות ברחוב מנחם פרוש ברמה א’ בעיר, שכונה הנחשבת לחרדית ברובה המובהק. אלא שהמכרז ‘נתפר’ בצורה כזאת שהמרכז הרפואי שיכול להשתתף בו – הוא בית החולים הדסה בירושלים.

כיצד? אחד מתנאי הסף להשתתפות במכרז וזכייה בתקציבים מהעירייה וממשרד הפנים, הוא להחזיק רישיון של משרד הבריאות להקים בבית שמש חדרי ניתוח לכירורגיה בינונית. בעיון באישורי משרד הבריאות עולה כי המקום היחידי שמחזיק באישור הספציפי הזה הוא בית החולים הדסה בי-ם. בשביל להוציא את האישור ממשרד הבריאות נדרש הליך של לפחות שלושה חודשים, כאשר ההרשמה למכרז תיסגר בעוד חודש בלבד.

אלא שמחשיפת ‘חדשות JDN’ עולה תמונה חמורה הרבה יותר מסיפור של מכרז תפור. בעלה של ראש העיר הוא ד”ר אהרון בלוך, מי שמשמש שתפקיד נפרולוג בבית החולים הדסה בירושלים – אותו בית חולים שבשבילו נתפר המכרז. הקשר בין ראש העיר לבית החולים הדסה נמצא בניגוד עניינים חריף.

אמנם ישנו ניגוד עניינים – אך מה שמפתיע הוא שמאז נכנסה בלוך לתפקידה לפני ארבע שנים היא לא חתמה על שום מסמך ניגוד עניינים שכזה, מסמך אותו עושה כל איש ציבור כאשר נכנס לתפקידו כדי למנוע ניגודי עניינים כגון המקרה הזה. בפנייה של יו”ר עמותת ‘שקופית’ ישעיהו ברומברג ליועץ המשפטי של העירייה בדרישה לדעת מדוע מסמך שכזה לא נחתם ע”י בלוך – השיב היועמ”ש כי “לא ראה צורך להחתים את רה”ע” וציין כי רה”ע רק מילאה שאלון כנדרש.

מלבד אי-החתימה על הסכם ניגוד העניינים, מאז נכנסה בלוך לתפקידה היא גם פעלה לסייע כמה שיותר לבית החולים הדסה באמצעות הקמת שלוחה חדשה של ביה”ח בבית שמש. מעיון ביומן הפגישות של בלוך עם אנשי בית החולים הדסה – עולה כי קיומו לא פחות מ-19 פגישות כאלו, פגישות שנכתבו במפורש ביומן תחת הכותרת “הקמת שלוחה קהילתית של המרכז הרפואי הדסה בבית שמש”.

במהלך ואחרי הפגישות שקיימה עם אנשי ‘הדסה’, ניסתה בלוך ללא הצלחה להשפיע על רשות מקרקעי ישראל להעניק לבית החולים הדסה קרקע בפטור ממכרז בעיר בית שמש. בלוך כאמור נכשלה, וכעת נראה שבעקבות כך פעלה להוציא מכרז תפור למקום העבודה של בעלה, מכרז שעשוי להועיל רבות לבית החולים.

מנגד, גורמים מבית החולים ‘הדסה’ איתם שוחחנו – אומרים ל’חדשות JDN’ כי בבית החולים עוד לא התקבלה ההחלטה האם להצטרף למכרז שהוציאה עיריית בית שמש. “מעבר לזה שהדסה עוד לא החליטה האם להתמודד, הדסה גם לא זאת שפרסמה את המכרז. לנו אין יד ורגל בפרסום המכרז ועוד לא החלטנו האם להתמודד בו”, טענו. אלא שהטענה מביכה – מאחר וב’הדסה’ ביקשו בעצמם ממשרד הבריאות אישור להקים מרפאות בבית שמש.

בשנה האחרונה התפטר מתפקידו כמנכ”ל בית החולים הדסה פרופסור זאב רוטשטיין, התפטרות אחרי שזומן לשימוע בעקבות קשיים כלכליים אליהם נקלעו בהדסה. היו אף מספר פעמים שלבית החולים לא היה כסף לשלם לספקים, ולפעמים אף המדינה נחלצה לעזרה. הזכייה מראש של הדסה במכרז בבית שמש עשויה לסייע לה כלכלית, כשברקע ישנו ניגוד עניינים חריף כאמור.

אותו סעיף שגורם למכרז להיות תפור מראש, הסעיף שמחייב ממי שרוצה להשתתף במכרז רישיון של משרד הבריאות להקים בבית שמש חדרי ניתוח לכירורגיה בינונית, בעייתי עוד יותר מאחר והרישיון פג תוקף בשלב מסוים. אמנם לביה”ח הדסה יש את הרישיון הדרוש, אך עד שיוקם השלוחה הקהילתית בבית שמש הרישיון של הדסה כבר צפוי לפוג – דבר שמעלה תהיות מדוע רק למי שיש כבר עכשיו את הרישיון יכול להשתתף במכרז כאשר בכל מקרה הדסה יצטרכו לחדשו בעת סיום מלאכת בניית השלוחה.

דבר בעייתי נוסף שישנו במכרז, לטענת תנועת ‘שקופית’, הוא שבית החולים הדסה אינו מספיק מותאם לצורכי המגזר החרדי אליו בעיקר מיועדת השלוחה הקהילתית. בשביל כך דורשים בתנועה שלמכרז יורשו לגשת גם מספר גופים המתמחים שמתן שירותי רפואה לקהילה, גופים שיידעו להתאים את עצמם לקהילה החרדית הרבה מעבר לבית החולים הדסה אליו מכוון המכרז באופן חריג.

תגובות • תגובת דוברות עיריית בית שמש: “פניית עמותת שקופית הועברה לעיון יועמ”ש עיריית בית שמש והוא ישיב ישירות לפונים”. מהדסה נמסר: “המרכז הרפואי הדסה בוחן את המכרז שפורסם מטעמה של עיריית בית שמש להפעלת מרפאת מומחים בעיר, ושוקל את צעדיו. נכון למועד זה לא נתקבלה כל החלטה באשר להשתתפות המרכז הרפואי במכרז, שנמצא בשלבים מוקדמים ביותר”.

מתנועת ‘שקופית’ נמסר כי “בריאותם של תושבי בית שמש לפני הכול. בימים אלו התברר לתנועה כי עיריית בית שמש הוציאה מכרז תפור להפעלת מרפאות לבית החולים הדסה. בהליך מכרזי להפעלת מרפאות שייבנו בעתיד, דורשת העירייה כי על מנת להתמודד יהיה צורך להחזיק כבר כעת רישיון ממשרד הבריאות להפעיל חדרי ניתוח בבית שמש – אישור הקיים נכון להיום אך ורק לבית החולים הדסה, בעקבות פנייתם למשרד הבריאות בנושא”.

“היום יו”ר תנועת שקופית שיגר מכתב בהול ליועץ המשפטי המבקש את פתיחת המכרז לכלל המרפאות בארץ, כאשר ההפעלה תהיה מותנית באישור משרד הבריאות. בתנועה אומרים כי במידה והמכרז התפור לבית החולים הדסה בה עובד בעלה של ראש העיר יישאר על כנו, הם ייאלצו לפנות לבית המשפט בבקשה לבטלו”, נמסר לסיום.


הסעיף במכרז של עיריית בית שמש – שהופך את כולו ל’תפור’ מראש


האישור שניתן במשרד הבריאות לבקשה של ‘הדסה’ להקמת מרפאות בבית שמש


יומן הפגישות של בלוך עם אנשי ‘הדסה’ – 19 במספר

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

11 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

הדסה היא אסתר וכבר נכתב במגילת אסתר הפוך בה והפוך. דכולא בה….ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם….

שקופית שקופית מי עומד מאחורי זה ובעצמו כל כך לא שקוף? מישהו עם אינטרס לא לעזור לתושבים! מה זה משנה מי יפתח את המרפאות,? העיקר שיהיו כבר.

אכן חשוב מאוד שהתושבים יהנו,
אבל אם בדרך מישהו ‘מנגב’ חצי מהתקציב,
אז חבל,
כי התושבים יכולים להנות פי שתים, מדברים נוספים שהיה אפשר לעשות בתקציב שנעלם.

מי אמר שיש פה ניגוד אינטרסים מוחלט?
בעלה הוא לא בעלים של בית חולים!
אין שום ניגוד אינטרסים!

מי זה דוד? כשאתה מסתתר מאחורי ניק מה אתה מצפה?

שקופית, היא תנועה שפועלת בבית שמש מזה זמן רב…
תחפש בגוגל שקופית בית שמש ותראה

העירייה בנויה על השחתה! כל דבר בעיר תפור, כולם בני דודים וחברים, חבר מביא חבר זה לא סיסמה בבית שמש. לא מזמן יצא טיול לבני הישיבות על סך 130 אלף שקל!! מתוכם נגנבו כספים במרמה ע”י חברי מועצה בכירים בש”ס בעיר.. העיר חוגגת בגנבות מידי יום.

מה רע ב’הדסה’?
מאחלת לתושבי בית שמש את המקצועיות שיש למרכזים הרפואיים הדסה
מוזמנים לירושלים לראות כמה חרדים באים להדסה בשביל המקצועיות!
ברפואה מחפשים מקצועיות ופחות אנ”ש
הם יתאימו את עצמם טוב מאוד לחרדים בתור לקוחות מרכזיים…

מי שמבקר תדיר בהדסה יודע שהם סופר קשובים לחולה החרדי
ובבית שמש בכל מקרה גונבים שלפחות יצא מזה משהו טוב…

בס”ד בנוסף לאמור, מדוע למקם את הבית חולים דווקא במרכז שכונות חרדיות???
פורסמה לפני כחודש כתבה בעיתון “חדש” של יהושוע הדס בעניין הקמת בית חולים בתוככי שכונות חרדיות בבית שמש. ישנם הרבה שפנו לעריה שגרים ברמת בית שמש ג’ קרוב למיקומו של הבית חולים. שלא מבינים מדוע בחרו לבנות בית חולים ממש באמצע שכונות חרדיות.
הרבה יותר טוב למקם במקום מרכזי ונגיש לשאר חלקי העיר והישובים חוץ מחילולי השבת (שלא לצורך כמו ביקורי משפחות בשבתות וחגים) שבהכרח יביא להסלמה והפגנות וכו’, זה גם יגרום לחץ בכבישים פנימיים ורעש (אמבולנסים שנכנסים ויוצאים בשעות לא שעות, בשבתות ובחגים) ויפריע להרבה אנשים.
וכי חסרים מקומות מחוץ לשכונות ששם ניתן לבנות את בית החולים (כגון על כביש נהר דן או על כביש 10) מקום שגם הגישה לאמבולנסים מהירה ונוחה יותר?
נשמח אם תפרסמו את הכתבה שידעו כולם על מנת לסייע ב”ה ולפעול בעניין שינוי מיקום בית החולים!
תודה רבה

בס”ד

על מנת לדייק, תגובה זו מעדכנת על כוונה נוספת של העריה לשת”פ נוסף דווקא עם בית חולים הדסה….
מדובר על בשונה חרדית רמהגדול ד
הרבה שלא במקום מגורים. ואם כבר אז צלב שכונות חרדיותבית חו’ ורמה ג’לים עם זיקה דתית לכתחילה כדוגמבמקום נגיש לכל העיר ות “לניאדו” או מעיי
ני האין ברירה,עה” שיהיה פיקוח על המקרם החשוב וההצחשבות במה: “שערי צדק” אולך השבת והחגי”םתרקבאוכלוסיה בולא דווקא “הדסה” על מנת פעילות .
פרטוהתחשבות בוספים באתר ששוני האוכלוסיה וביקורים

בס”ד על מנת לדייק, תגובה זו מעדכנת על כוונה נוספת של העריה לשת”פ נוסף דווקא עם בית חולים הדסה…. מדובר על הקמת בית חולים גדול חדש , שלוחה של “הדסה” בלב שכונות חרדיות קיימות רמה ג’ ורמה ד’.
לכתחילה היה כדאי למקם את בית החולים במקום מרכזי ונגיש לכל חלקי העיר.
אך המשך לכתבה, לא מובן למה בחרה העריה דווקה להקים שלוחה לבית חולים “הדסה” ולא לבית חולים דתי כדוגמת “שערי צדק” או “מעייני הישועה” או לניאדו” בשל המיקום , על מנת לשמור על המרקם העדין בין התושבים .
פרטים על הכוונה של העריה להקים שלוחה להדסה באתר עיריית בית שמש.

כתבות חדשות באתר

משחק טריוויה דיגיטלי משפחתי על מנהגי הפסח
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

כוחות הביטחון מיפו את בית המחבל שרצח את בנימין אחימאיר הי"ד • צפו
נס: המחבלים עם המשטובה נתפסו בתוך החווה בדרכם לבצע פיגוע קטלני
שטר השידוכים': גזירת בית הדין שפועל ישועות ומסיר את כל העיכובים בדרך להקמת בית נאמן
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

החסידים הצטרפו לחסימות: ראש העיר מאיים על השר בן גביר
המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב הגדול בעמק חפר • צפו
הריקבון שווה הרבה מאוד כסף
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף • צפו
לא משאירים אף מטוס מאחור: זהו 'בית החולים האווירי' היחיד מסוגו בעולם
רבה של באר שבע בבקשה אישית: "אין לו דברים בסיסיים כדי להתחתן"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הותר לפרסום: אזרח ישראלי נהרג מירי הנ"ט של חיזבאללה להר דב
אחמד טיבי מסתבך? הדרישה של שופט העליון מהיועצת המשפטית לממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

בהשתתפות מאות - הילולת הבבא מאיר אבוחצירא זצוק"ל
ביתר עילית: מעמד הכנה לליל הסדר ע"י רשת ישיבות בין הזמנים 'כותל המזרח'
תיעוד חריג: הזאב זינק וניסה לטרוף את העופר; כך הסתיים המרדף • צפו
תכירו מהו באמת הבן הרשע • הרב יחיאל מאיר צוקר • צפו
סיפור לשבת חול המועד • לא להתייאש • הרב עידו ובר
הרמב”ם היומי • הלכות מתנות עניים פרק ה׳ • צפו
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp Image 2024-04-25 at 11.16
המקובל הצעיר שסוחף ומדהים את ציבור ה'מבקשים' ושוחרי ה'מויפתים' | שיחה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 10.59
מיוחד: כל מה שרציתם לשאול את שי גראוכר • ראיון נטול כפפות
WhatsApp-Image-2023-05-11-at-18.25.59-1024x683
קיפקעס | ההדלפה מבית האדמו"ר, הדיין שעלה לכותרות והאכזבה בנופש
WhatsApp Image 2024-04-24 at 09.18
מהפרעות להריגה: מסע בתחנות חייו של גר הצדק דוד בן אברהם | מיוחד

חדש באתר

FB_IMG_1714129820781
בהשתתפות מאות - הילולת הבבא מאיר אבוחצירא זצוק"ל
whatsapp_image_2024-04-26_at_10-49-20
כוחות הביטחון מיפו את בית המחבל שרצח את בנימין אחימאיר הי"ד • צפו
photo1714118884
נס: המחבלים עם המשטובה נתפסו בתוך החווה בדרכם לבצע פיגוע קטלני
WhatsApp Image 2024-04-26 at 11.01
החסידים הצטרפו לחסימות: ראש העיר מאיים על השר בן גביר

גלריות

 הצגת עשרת המכות (19)
חיפה: הצגה מרתקת על עשר המכות ויציאת מצרים
''מ שכטער אפיית מצות (9)
בשמחה של מצווה: רבי יעקב מאיר שכטער באפיית מצות
 ערב פסח (23)
בְּאַרְבָּעָה עָשָׂר יוֹם • ערב חג המצות בחצה"ק מעליץ
 הדתית הקבלת פני רבו (26)
המונים בהקבלת פני רבו לרבני הציונות הדתית • גלריה

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – י"ז בניסן ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture