חברות התעופה ממשיכות להתלונן כי למרות הירידה בעומסים ובתנועת הנוסעים בנתב”ג לעומת חג פסח, הנוסעים ממשיכים להיפגע, וזאת שלא באשמתן. לטענתן, המטוסים ממריאים מבלי שנוקו לאחר הנחיתה, ישנם עיכובים בטיסות וכן מזוודות שלא ממריאות עם הנוסעים ונעלמות איפשהו בדרך למטוס.
גורם באחת מחברות התעופה אמר בראיון ל’גלובס’ כי “נוסעים מפנים את הכעס אלינו, ולכאורה בצדק, אלא שמאחורי הקלעים מה שקורה לא תלוי בנו אלא ברשות שדות התעופה”. הגורם הוסיף, “הגענו למצב שבו אין מי שינקה מטוסים בין הנחיתה להמראה, מטוסים עומדים וממתינים לתדלוק שלא מגיע, וגם פה יש פקק שמוביל לעיכובים בהמראות. למעשה, עיכובים הפכו להיות עניין שבשגרה”.
“הנוסעים לא מספיקים לגמור את תהליך הטרום-הטיסה בזמן, וגם נושא המזוודות מטריד, הן עבור הממריאים והן עבור הנוחתים – נוסעים עשויים להמתין שעה ויותר למזוודות שלהם אחרי שהם נוחתים בנתב”ג. הם מפנים את הכעס לחברות התעופה – אלא שאין לנו איך להשפיע על זה. אומרים לנו שיש מחסור בכוח-אדם, וזה מובן, וגם אנחנו חווים את זה, אבל משהו חייב להיעשות, בעיקר כשאנחנו מתקרבים לעונת הקיץ”. הוסיף הגורם.
כך אירע למשל ביממה שאחרי הפסח, בעקבות תקלה במערכת שינוע המזוודות, מאות מזוודות נתקעו וגרמו לאיחורים בטיסות, עיכובים של שעות באולם הנכנסים לישראל וכן, נוסעים שטסו למדינות זרות קיבלו הודעה כי המזוודה לא הועלתה על הטיסה והיא תגיע בהמשך.
לנוכח הטענות שהשמיעו גורמים בחברות תעופה שונות, מנכ”ל נתב”ג שמואל זכאי אומר כי אומנם נעשים מאמצים להביא עובדים נוספים כדי לתגבר את כוח-האדם, אך העיכובים שמונים בקרב חברות התעופה אינם באחריות הבלעדית של רשות שדות התעופה.