בתום הערכת מצב ביטחונית שקיים הבוקר (ראשון) שר הביטחון בני גנץ, הוחלט לשלול את היתרי הכניסה לישראל של 164 מבני המשפחות של חוליית "גוב האריות", שפועלת בשכם ומובילה את גל הטרור הנוכחי. מדובר בגורמי טרור שפועלים בעיקר ברשתות החברתיות ומסיתים לפיגועים נגד ישראל. בשנה האחרונה נמנעה כניסתם לישראל של למעלה מ-2,500 קרובי משפחה של מחבלים פלסטינים שביצעו פיגועי טרור נגד אזרחי ישראל.
מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, אמר על ההחלטה: "מערכת הביטחון פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה לסיכול הטרור ביהודה ושומרון. ידעו המחבלים שמסתתרים בלב האוכלוסיה האזרחית בשכם – שזהותם מוכרת היטב למערכת הביטחון ודרך הטרור שבה הם בוחרים תשליך גם על בני משפחותיהם, שלא יוכלו להמשיך ולהתפרנס בישראל".
בתוך כך, במהלך הלילה חשוד שזרק בקבוק תבערה לעבר אוטובוס ישראלי בצומת זיף הדרומית לחברון, ונורה על ידי כוח צה"ל שפעל במקום במסגרת פעילות יזומה.
כמו כן, כוחות צה"ל פעלו הלילה במרחב החטיבה המרחבית יהודה בעיר חברון ובכפר יטא. במהלך מהפעילות נעצרו שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, וכן אותרו נשק מסוג M-16 ותחמושת. בפעילות לוחמי צה"ל בעיר בית לחם שבמרחב חטיבת עציון, נעצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. בטובאס שבמרחב החטיבה המרחבית הבקעה והעמקים, נעצר מבוקש אחד החשוד במעורבות בפעילות טרור.





















צעד חשוב למלחמה בטרור
פשיהא… מה אני אגיד לכם… גנץ הזה, כל הכבוד! נלחם בטרור 'בשיניים'! אנחנו יכולים לישון בלב שקט… [בתנאי כמובן שנבחר גנץ…]
איך הגעת לזה?
"זהותם מוכרת".
ממש מרגיע. רבותיי, תירגעו, זהותם של הטרוריסטים הערבים מוכרת לקלגסי המשטרה! לא להיכנס ללחץ, הם מוכרים.
אבל שאלה אחת לי רבותיי:
מדוע 'בהפגנת חרדים' למשל, אף פעם אינני שומע שיושבים מהצד ואומרים 'זהותם מוכרת' ופטור! אלא מרביצים מכות רצח ומשתקים עוברי אורח עם מכתז"יות ובואש ומכות רצח, ואין מסתפקים בציון העובדה היבשה כי 'זהותם מוכרת??
יודעי פתרון ייכנסו להגרלה חודשית על מנוי למגזין המשטרה חינם למשך חודש.