ברקע המשא ומתן עם המפלגות החרדיות בנושאים עקרוניים, לאחר ההסכמות על התפקידים, מפלגת הליכוד הודיעה היום (שלישי) לשותפות הקואליציוניות כי סעיף הנכד בחוק השבות לא יבוטל. במקום זאת, היא מציעה להקים ועדה שתפקידה יהיה למנוע את התופעה של עולים לישראל שעושים שימוש לרעה בניצול הזכויות המוענקות לעולים לישראל, כך לפי דיווח בוואלה.
לפני כשבוע, אמר יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי הוא מתכוון לעמוד על הדרישה של הציונות הדתית ושל המפלגות החרדיות לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות במסגרת הסיכומים לקראת הקמת הממשלה הבאה. בראיון לרדיו קול ברמה אמר סמוטריץ כי "נעמוד על זה, זה אחד האיומים הכי גדולים על הדמוגרפיה הישראלית, על זהות היהודית של המדינה וההתבוללות. זאת פצצת זמן חברתית ויהודית שחייבים לטפל בה. אנחנו מתעקשים על זה ונמשיך להתעקש על זה. אני מציע שפחות נדבר ויותר נעשה".
בריאיון שקיים ב-NBC אמר נתניהו שלא יחול שינוי בסעיף, אך לאחר מכן פירט: "יהיה דיון ארוך ומעמיק, אבל אני בספק אם יהיה שינוי. זה יצריך דיון מעמיק – אתה לא עושה את זה מהרגע להרגע. אתה יודע, תמיד חיפשתי 'יצירתיות' בנושאים הללו, וגם לסייע בנושאי גיור, ותמיד ניסיתי לחשוב על פתרונות מחוץ לקופסה".
כזכור, לפני כשבוע נוצר ויכוח פומבי נוצר בתוך גוש הימין, סביב שאלת ביטול סעיף הנכד בחוק השבות. במליאה עלה ח"כ יולי אדלשטיין מהליכוד כדי להסביר שמדובר בטעות ושאסור לבטל את הסעיף, כאשר לאחריו עלה ח"כ עמיחי אליהו מעוצמה יהודית כדי להסביר מדוע כן צריך לבטל וכמה שיותר מהר.
ח"כ שלמה קרעי מהליכוד כתב ברשת החברתית כי "בדברי ימי הכנסת, ברור כשמש כי הנימוק העיקרי לסעיף הנכד היה שאין להעמיד את העולה היהודי, בפני בחירה בלתי אפשרית, בין עלייה ארצה לבין משפחתו הלא-יהודית. חוק השבות נוסח בימים שבהם ישראל היתה מדינה ענייה ונרדפת, ואף אחד כמעט לא העלה בדעתו שרבים יהגרו אליה מסיבות כלכליות".
"היום, עשרות שנים לאחר מכן, לאחר שאלו שבחרו לקשור את גורלם בגורל העם היהודי עלו כבר לארץ ישראל, המציאות השתנתה. המציאות בשנים האחרונות, ואין חולק על כך, היא, שהחוק הזה מנוצל על ידי רבים, לא יהודים, שניתקו כל קשר עם העם היהודי ומורשתו, להגירה לכאן מסיבות כלכליות", הוסיף לכתוב קרעי.





















אסור להסכים לכך בשום אופן! הקמת 'וועדה' זה כמו קבורת חמור…
ואלו אני בא בהצעה נגדית: החוק ישונה אמנם, אבל תקום אחרי שינוי 'וועדה' שתבחן אולי בכל זאת יש להחזיר את החוק המשונה לקדמותו…
לחברה האלה מהליכוד עם כל השטיקים טריקים וההדלפות למיניהם, יש רק עצה אחת איך להתנהל מולם: להגיש להם את הדרישות, לפחות המרכזיות שביניהן, באופן חד משמעי, ואחר כך לנתק מגע אתם עד חצי שעה לפני תום הארכה שניתנה לנתניהו מהנשיא הרצוג להרכב ממשלה… לשים אטמי אוזניים ולשמוע מוזיקה… אז נראה אותם רצים כמו חתול אחרי עכבר, או להיפך…
אני קורא למפלגות החרדיות שלא להסכים בשום אופן שלא לשנות את החוק ההזוי הזה – לכך נבחרתם!!
אם להקים ועדה, אז חייבת להיות ועדה עם שיניים. זה אומר שיהיה גוף ביצועי שכפוף לה ישירות שבסמכותו יהיה לתפוס עבריינים זייפני חוק השבות, מתחזים, לכלוא אותם, לקנוס אותם ולהעיף אותם ממדינת ישראל חזרה למקום שבאו. ועדה מתכנסת לשם קבלת החלטה אבל צריך שיהיה תחתיה גוף ביצועי.
אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינת היהודים …. בלבד !!
חוק מיהו יהודי מלא על מלא !!
מה שייך להקים וועדה 'לתפוס מתחזים', אם עצם סעיף 'נכד' מאפשר להכניס גויים גמורים גם אם הם לא 'מתחזים' לכאלה עם סב יהודי (על פי ההלכה??) אלא שהם באמת?? סעיף זה צריך להיזרק לפח, נקודה! בלי וועדות, בלי כלום. בדיוק כפי שהיה לפני שהכניסו את הסעיף הזה במחטף. משהו לא מובן??