השופטת בדימוס שראש הממשלה בנימין נתניהו ציטט כתומכת בביטול עילת הסבירות, כחיזוק לחקיקה, הגיבה ותקפה "אין שחר לדברים, המציאות הפוכה לחלוטין". בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב אמרה שופטת העליון בדימוס אילה פרוקצ'יה בתגובה לסרטון שהופץ מטעם ראש ההממשלה, ובו הוא מצטט אמירה שלה, כי הדברים הוצאו לחלוטין מהקשרם.
השופטת פרוקצ'יה אמרה כי "ניתן להבין את הייחוס של ראש הממשלה לדבריי בצורה לחלוטין מסולפת". לדבריה, הדברים שצוטטו מתייחסים בכלל לנושא אחר. עוד אומרת השופטת בדימוס פרוקצ'יה כי היא מתנגדת לחלוטין לכל התערבות בעילת הסבירות, וכי "הייתה מהשופטים שהפעילו עילה זאת במידה רבה".
הציטוט של דבריה היה מאמירתה בצורך במתינות וריסון בית המשפט בעת הפעלת העילה. בנוגע לכינוי החוק כ"מתווה סולברג" אמרה פרוקצ'יה כי היא מניחה שגם ההסתמכות עליו אינה תואמת את כוונתו ומעריכה שאינו תומך בשינויים בצורה שהובאו.





















חברי המערכת, שלום וברכה.
הרי אפי' יאיר לפיד ודומיו, דיברו על הצורך ב"רפורמה המשפטית" ובפרט בעניין "עילת הסבירות". ועכשיו מדברים על "קץ הדמוקרטיה". ואף הגדיל לעשות גדעון סער ובימים אלו מחק את סעיף תיקון "עילת הסבירות" בתוך שאר "הרפורמה המשפטית", אשר הינה לאורך ולרוחב במצע מפלגתו. אז מה לכם להביא את דבריה של שופטת זו, ועוד בכותרת שכזו. "אתרי שמאל" יש מספיק, חברים…
מצטרף לשורה התחתונה של ישראל, פורקציה וחבריה מדובררים היטב בתקשורת הפונה לאילו שדבריה מעניינים אותם, בבקשה תחסכו לנו את הברברת הזו, תודה