היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה מעכבת חלוקת כרטיסי מזון בשווי מיליארד ש"ח למשפחות עניות – כך דווח ב'כלכליסט'. היא מעכבת את המהלך שיסייע לעניים למרות הכרעת הייעוץ המשפטי של משרד הפנים.
שר הפנים והבריאות משה ארבל הגיב כי "החלטת הממשלה להמשיך את חלוקת כרטיסי המזון לאוכלוסיות העניות ביותר בחברה כדי להבטיח רצף ביטחון תזונתי היא מחוייבות חברתית ראשונה במעלה".
"בימים בהם היוקר מאמיר ואזרחים לא מעטים נאלצים לבחור בין רכישת מזון לתרופות פעלתי יחד עם שר האוצר לבלימת התייקרות מחירי התרופות, ונפעל בהתאם להחלטת הממשלה בנוסף לאפשר רכישת מוצרי מזון ובטחון תזונתי לכל קשיש ולכל ילד בישראל באופן מכובד וללא עמידה בתור לחלוקת ארגזי מזון".
ארבל ציין כי "מדיניות הסיוע על פי מבחני ההכנסה בארנונה לא מבחינה בין יהודי לערבי ולא בין דתי לחילוני. לעוני אין גזע ואין צבע והממשלה ממוקדת מטרה לסייע לחלשים ביותר בחברה על פי מבחן הכנסה נורמטיבי לנפש. מיקוד הסיוע במוחלשים ביותר יסייע לקדם ביטחון תזונתי ומתן תקווה למי שאין ידו משגת".
"עמדת היועץ המשפטי למשרד הפנים הכתובה מבהירה באופן חד משמעי כי אין מניעה משפטית במדיניות זו ובכוונתי לפעול לקדמה עוד לפני החגים", הוסיף השר.





















אמן כן יאמר ד'
ערב רב
לא הבנתי. השר יכול לבצע את התוכנית גם אם מיארה מתנגדת?
א"כ למה כולם משתחוים לה?
קליפה נוראית…כמה אכזריות ואטימות יכולים להיות לבן אדם ? כנראה שהיא מאוד שבעה ולא מכירה אנשים שאין להם…