ישראל השתמשה בפצצות זרחן מתוצרת ארצות הברית בתקיפה בדרום לבנון – כך דווח היום (שני) בוושינגטון פוסט. לפי הדיווח, לפחות תשעה אזרחים נפצעו באותה תקיפה. הדיווח מתבסס על שרידי פצצה שנמצאו בכפר קטן סמוך לגבול עם ישראל על-ידי כתב של העיתון עצמו. ארגוני זכויות אדם קוראים לחקור את התקרית, שבה נפצעו תשעה אזרחים, כפשע מלחמה.
הדיווח מגיע ברקע הטענה של העיתון א-שרק אל-אווסט, שיוצא לאור בלונדון, לפיה התקיפות הישראליות בדרום לבנון אתמול "הזכירו את הקרבות של מלחמת לבנון השנייה", והיו "המשמעותיות ביותר מתחילת המלחמה הנוכחית".
אמש חבר בפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה, חסן פדלאללה, אמר כי התקיפות הישראליות הן "הסלמה חדשה". מספר גורמים אזרחיים וכלי תקשורת בלבנון דיווחו אתמול כי ראו מטוסי קרב ישראליים בשמי ביירות. מקורות בדרום לבנון אמרו לעיתון כי קצב ההפצצות אתמול היה "האלים ביותר" מתחילת המלחמה.
הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ביקר אתמול בגבול לבנון – והבהיר כי "אנחנו מבינים שכאן זה צריך להיגמר בשינוי מצב מאוד ברור". לדברי הרמטכ"ל, שסייר בעוצבת הגליל (91) עם מפקד האוגדה תא"ל שי קלפר, "התושבים צריכים לחזור למצב אחר, ולחזור גם לביטחון וגם לתחושת ביטחון".
"יש דרך צבאית לעשות את זה, ההתחלה שלה זה גם מה שאתם (הלוחמים) עושים כאן – לפגוע ולהרתיע, להרוג פעילי חיזבאללה, להראות את העליונות שלנו. היא יכולה לבוא גם בתצורה של מתקפה והתקפה ומלחמה, ויכול להיות שעל פני הזמן זה יקבל גם תקופות ופתרונות אחרים, כי אנחנו במיקוד בין הזירות על דברים אחרים".





















ראינו אותם בלייב , זה היה ביום שישי לפני כניסת שבת , אנחנו בגבול הצפון , באמת היה המשמעותי ביותר היה בנוסף לתיקפות מסוק אפאצ'י וירי ארטילרי , היה באמת מטורף…
מה זה פצצות זרחן